Tesisat Dergisi 218. Sayı (Şubat 2014)

MAKALE 119 Tesisat Dergisi Say× 218 - ûubat 2014 ye transfer edilememesi, güneü ×ü×n×m× ve aç×s×ndaki deùiüimler sistem performans×n× etkilemektedir. PV+Batarya ile çal×üma (5 Eylül 2012) TEC sistemi; 12 Volt, 6,36 Amper ak×m çek- miütir. Sistem PV etkisi ile çal×üt×r×ld×ù×nda sabit ak×m gelmediùi için s×cakl×k deùer- lerinde dalgal× deùiüimler gözlemlenmiütir. Fakat sistem batarya ile çal×üma moduna geçtiùinde ise sabit ak×m çekmiütir ve s×cak- l×k deùerleri periyodik azalma göstermiütir. Sistemin performans katsay×s× 0,43 olarak hesaplanm×üt×r. Batarya ile çal×üma (6 Eylül 2012) TEC sistemi; 12 Volt ve 5,37 Amper ak×m çekmiütir. Bataryal× sistemde ak×m deùerle- ri sabit olduùu için s×cakl×k deùiüimlerinde periyodik azalma gözlemlenmiütir. Sistemin performans katsay×s× 0,502 olarak hesap- lanm×üt×r. Güç kaynaù× ile çal×üma (7 Eylül 2012) Sistem hava soùutmal× olarak güç kaynaù× ile çal×üt×r×ld×ù×nda; 12 Volt ve 6,28 Amper ak×m çekmiütir. Sistemin performans katsay×s× 0,48 olarak bulunmuütur. Güç kaynaù× ile çal×üma (22 Ocak 2013) TEC sistemi çal×üt×r×ld×ù×nda, TE modülün T H yüzeyindeki s×cakl×ù×n h×zl× bir üekilde yüksel- ûekil 7. PV+Batarya ve 3200 Rpm Fan Kullan×larak Yap×lan Testte S×cakl×k Deùiüimi. Zaman T c T h T iç Kabin T çevre T su Zaman T c T h T iç Kabin T çevre T su 10:00 22,30 22,70 22,60 22,30 23,0 22:00 12,3 41,5 12,60 24 14,2 11:00 16,1 42,3 16,70 23,5 20,1 23:00 12,2 42,7 12,50 24,1 13,9 12:00 16,5 43,3 16,60 23,7 18,7 0:00 12,1 41,1 12,35 24 13,8 13:00 16,5 43,4 16,40 23,9 18 1:00 12,1 41,1 12,30 24 13,7 14:00 16,4 43,6 16,30 24,2 17,5 2:00 12 41,5 12,25 23,9 13,6 15:00 16,5 44 16,30 24,2 17,4 3:00 11,9 41,1 12,20 23,8 13,5 16:00 16,6 44,4 16,40 24,4 17.4, 4:00 11,9 41,2 12,15 23,8 13,4 17:00 16,5 43,4 16,35 24,4 17,6 5:00 11,8 41 12,00 23,8 13,4 18:00 13,8 41,1 14,50 24,3 17 6:00 11,6 40,9 11,90 23,8 13,2 19:00 13,1 42,5 13,70 24,3 15,8 7:00 11,5 41,1 11,85 23,8 13,2 20:00 12,6 42 13,20 24,2 15,1 8:00 11,6 40,9 11,75 23,6 13,2 21:00 12,4 41,7 12,80 24 14,6 9:00 11,5 40,7 11,65 23,6 13,1 Zaman Tc Th Tiç Kabin Tçevre Tsu 18:00 25,6 26 25,00 24,8 25,8 19:00 15,3 44,3 16,20 24,2 21,5 20:00 13,5 43,7 14,20 24,1 18,4 21:00 12,6 43,3 13,20 23,8 16,5 22:00 12 43,1 12,60 23,7 15,4 23:00 11,7 43,2 12,20 23,8 14,7 0:00 11,4 42,9 11,90 23,8 14,1 1:00 11,2 42,2 11,70 23,7 13,8 ûekil 8. Batarya ve 3200 Rpm Fan Kullan×larak Yap×lan Testte S×cakl×k Deùiüimi. diùi ve buna baùl× olarak TE modülün T C yü- zeyindeki s×cakl×ù×n ise azald×ù× görülmüütür. Yap×lan deneyde su soùutmal× fan kullan×lm×ü- t×r. TEM’ün T H yüzeyindeki ×s×n×n çevreye olan transferi iyi bir üekilde yap×labilirse; T C , T Kabin ve T SU s×cakl×k deùerlerindeki deùiüimin daha iyi olduùu görülmüütür. ûekil 11 ’de farkl× modlarda çal×üt×r×lan TEC sisteminin s×cakl×k deùerlerinin karü×laüt×r×l-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=