Tesisat Dergisi 213. Sayı (Eylül 2013)

SÖYLEûú 96 Tesisat Dergisi Say× 213 - Eylül 2013 nuyoruz. Ekibimiz kazan projesinin çizimi, projede hangi cihazlar×n kullan×lacağ×, bağlant×lar×n nas×l yap×lacağ× gibi tüm teknik konularda Evomax kazan sat×n alan müteahhitlere ve son kullan×- c×lara yard×mc× olacak. Evomax istendiği taktirde çat× aras×na konabiliyor ve güneş sistemleri ile entegre çal׺abiliyor. Hem havuz suyu, hem ×s×n- ma, hem de s×cak su konforunu birlikte sağlayan Evomax, enerji tasarrufu, montaj ve kullan×m kolayl×ğ× özellikleri ile de öne ç×k×yor. Pazarlama ve üretim stratejinizi hangi faktörler üzerine oluüturuyorsunuz? Termo Teknik’in temel üretim ve pazarlama stratejisi hizmet ve kaliteyi istikrarl× bir şekilde sunmakt×r. Bu amaçla ISG’nin Termoteknik’i sat×n ald×ğ× 1999 y×l×ndan itibaren 100 milyon Dolar’×n üzerinde yat×r×mla Çorlu’da dünyan×n en büyük kapasiteli ve en gelişmiş radyatör fabrikalar×ndan birisi oluşturulmuştur. Üretim kalitesini artt×rmak amac×yla bir yandan yenileme yat×r×mlar× yap×l×rken, bir yandan da Avrupa’da birçok tesiste bulunmayan standart sertifikalar× al×nm׺t×r. Termo Teknik, Avrupa’da ISO 9000 sertifikasyonunu ilk elde eden radyatör üreticilerinden biridir. Halihaz×rda Termo Teknik BS ISO 9001:2000 akreditasyonuna sahiptir ve uluslararas× radyatör standard× EN442’nin yan× s×ra DIN, BSI, NF, GOST-R, UkrSEPRO, EMI, TSE ve OHSAS ile çeşitli diğer standartlara sahiptir. Termo Teknik 47 y×ll×k birikimini ve mühendislik tecrübesini uluslararas× Ideal Stelrad Group’un (ISG) desteği ile çok daha geliştirmiş ve etkin pazarlama ve sat׺ sistemi ile dünyan×n çok farkl× pazarlar×na ulaşabilmiştir. Bu durumda, yaln×zca ürünlerin gayet rekabetçi fiyatlarla sunulmas× değil ayn× zamanda tart׺×lmayan kalitesi, zengin ürün çeşitliliği, Ar-Ge’ye ya- “Panel radyatör üretiminde Türkiye’nin en büyük avantaj× lojistik konumudur. Havaleli ve binlerce farkl× üründen oluşan ürün çe- şitliliği nedeni ile stoklanmas× zor olan radyatörde Türkiye üretimi- nin birkaç günde Avrupa’ya servis edilebilmesi Türk üreticilerine büyük avantaj sağlamakta ve Çin gibi düşük maliyet tehditlerini bertaraf etmektedir” p×lan sürekli yat×r×m, farkl× olabilme yetisi ve mükemmel müşteri hizmeti de etkin olmuştur. Termo Teknik’i hizmet ve kalitede öne ç×kartan unsurlardan bir tanesi de Ar-Ge’ye verdiği önemdir Belçika ve İngiltere bazl× Ar-Ge merkez- lerimizde inşaat sektörüne avantajlar sağlayan yeni ürünler ve fikirler geliştirilmektedir. Örneğin radyatör olarak “Termolux Centertap” modelimiz özel tasar×m× sayesinde hem ürün montaj süresini k×saltarak hem de yanl׺ uygu- lama imkanlar×n× daraltarak inşaat firmalar×na belirgin maliyet avantaj× sağlamaktad×r. Kombi grubunda ise İngiltere’de tasarlan×p üretilen yoğuşmal× kombi ve kazanlar×m×z kendi s×n×f×n×n en yüksek verimlilik derecelerine sahip olup binalarda kullan×lan doğalgaz masraflar×n× dü- şürmek konusunda ciddi katk× sağlamaktad×r. Kombi ve kazanlar×m×z×n geliştirilip, üretildiği kardeş şirketimiz Ideal Heating inovasyon dal×nda, İngiliz iş dünyas×n×n prestijli “Kraliçe Ödülü-The Queen’s Award”× alm׺t×r. Ideal Heating, Termo Teknik’in de bağl× bulunduğu Ideal Stelrad Group’un (ISG) bünyesinde faaliyet göstermektedir. Termo Teknik’in 2011 y×l×ndan beri Türkiye’de satt×ğ× ve servis desteği sunduğu Logic Kombi ve Eylül 2013’de Türkiye’de sat׺a sunduğu Evomax duvar tipi yoğuşmal× kazanlar Ideal Heating fabrikas×nda üretilmektedir. Türkiye’nin dünya panel radyatör pa- zar×ndaki durumu ile ilgili deùerlendir- meniz nedir? Türkiye halen Avrupa’n×n panel radyatör üretim merkezi konumundad×r. Türkiye’deki kurulu kapasite teorik olarak 20 milyon adetin üzerinde tahmin edilmektedir. Bununla birlikte Türkiye’nin panel radyatör ihtiyac× y×ll×k 5 milyon adet civar×ndad×r. Avrupa’n×n ihtiyac× ise yakla- ş×k 23 milyon adettir ve bunun yaklaş×k yüzde 40’× Türkiye’den sağlanmaktad×r. Bu durum Türkiye’de çok büyük bir arz fazlas× olduğunu işaret etmektedir. Bunun sonucunda ise Türk üreticileri aras×nda aş×r× fiyat rekabeti doğmak- ta, baz× firmalar kaliteden taviz vermek zorunda kalmakta ve Türk üretiminin Avrupa’daki kalite alg×s× olumsuz yönde etkilenmektedir. Bunun yan× s×ra Türk ihracat×n×n katma değeri süratle düşmektedir. Kaliteli mal üreten firmalar negatif alg× yüzünden Avrupa’da üretilen daha düşük kaliteli ürünlere karş× bile fiyat indirmek zorunda b×rak×lmaktad×r. Hal bu ki Türkiye’nin önemli üreticilerinin kalitesi Avrupa’daki her üre- tici ile baş edebilir niteliktedir. “Made In Turkey” bir art× olmas× gerekirken eksi olmaktad×r. Panel radyatör üretiminde Türkiye’nin en büyük avantaj× lojistik konumudur. Havaleli ve binlerce farkl× üründen oluşan ürün çeşitliliği nedeni ile stoklanmas× zor olan radyatörde Türkiye üretiminin birkaç günde Avrupa’ya servis edilebilmesi Türk üreticilerine büyük avantaj sağlamakta ve Çin gibi düşük maliyet tehditle- rini bertaraf etmektedir. Bunu yan× s×ra bu konuda Türkiye’de oluşmuş bulunan bilgi birikimi, mühendislik tecrübesi, yan sanayi desteği, hammadde bolluğu ve yarat×c×l×k Türkiye’nin gelecekteki konumunu da sağlamlaşt×rmaktad×r. Gelecekte ise yaln×zca kaliteli ürünleri avantajl× fiyatlarla sunmak yeterli olmayacakt×r. Yoğun rekabet ortam×nda müşterilerin talepleri ürün yan×nda kaliteli ve zaman×nda verilen komple hizmete doğru kaymaktad×r. Bu sektörde de servisin önemi göreceli olarak üretimin önüne ç×kmaktad×r. Ayr×ca dekoratif ürünlere olan talep her geçen gün artmakta, insanlar art×k evlerinde daha göze hoş gelen radyatörler talep etmektedirler. Radyatörde tasar×m faktörü makul fiyat yap×s×n- da kalmak şart× ile talep yönlenmesinde önemli bir faktör haline gelecektir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=