Tesisat Dergisi 213. Sayı (Eylül 2013)
90 Tesisat Dergisi Say× 213 - Eylül 2013 SÖYLEûú ile doldurmak istiyoruz. Çünkü fiyat noktas×nda öncelikle; rakiplerimizden pahal×y×z. Ama neden pahal×y×z? İşte fabrika, makina park×, beyaz yakal× personel say×s×ndan ziyade kullanm׺ olduğumuz malzeme çok önemli. Ereğli’den A1 kalite sac ve Borusan boru kullan×yoruz. Kulland×ğ×m×z tüm komponentler standartlar×n üzerinde. Kazanlar×m×zda kalite ve performan- s×n yan×nda emniyet tedbirlerine, otomasyona ve kazanlar×m×z×n uzun ömürlü olmas×na önem veriyoruz. Müşterilerimize sadece kazan sat- m×yoruz ayn× zamanda kaliteli ve h×zl× hizmet veriyoruz. Tüm cihazlar×m×z× servislerimiz ücretsiz olarak devreye al×yor ve sat׺ sonras× hizmetleri aksatmadan yap×yoruz. Müşterileri- mizin memnuniyetine çok önem veriyoruz. Ürünlerinizin kalitesine ne kadar güve- niyorsunuz? Örneğin İspanya’ya kazan sat×yoruz, bir risk al×yoruz. O kazanlara herhangi bir şey olsa kazanlar×m×z×n sonuna kadar arkas×nda dur- duğumuz için tamirat×n× yapmak veya iade almak oldukça maliyetli ve zahmetli bir çözüm. Dolay×s×yla satt×ğ×n×z her kazandan %100 emin olmak zorunday×z. Dolay×s×yla üretim yaparken prosesin her aşamas×n× % 100 kontrol etmekteyiz ve kazanlar×m×z t×ra yüklediğimizde içimiz rahat olmal× ve rahat uyumal×s×n×z. İşlet- memizde ISO 900 kalite yönetim sistemi titizlikle uygulanmakta ve müşteri memnuniyeti sürekli artt×r×lmaktad×r. Donan×mla birlikte bilgisayar programlar×na 300.000 TL harcayarak tüm departmanlar×m×z× IFS sistemi ile yöneteceğiz. Üretimden, sat׺a hatta sat׺ sonras× servis hizmetlerine kadar her aşamay× sürekli kontrol alt×nda tutmuş olacağ×z. Üretimini yapt×ğ×m×z 20.000 adet kazan, bir sonraki y×lda da 22.000 adet daha kazan olunca miktar katlanarak büyüyor. Pazardaki çal׺an cihazlar×m×z art×yor. O yüzden sağlam ve kalite standartlar×na göre üretim yapmaktay×z. Biz ihracata ne yap×yorsak iç piyasaya da ayn× kalite ile sunuyoruz. Biz şunu demedik; ‘İç piyasada fiyatlar düşük, rekabet çok çetin. İç piyasadaki ürünlerin oras×ndan inceltelim, buras×ndan k×sal×m’ demedik. Ayn× kalitede, ayn× malzemeyi, ayn× kazan× birebir ürettik. Fi- yat×n diğer firmalardan yüksek olmas×na karş×n ülkemizin insanlar× da bu kaliteyi ve verimi hak ediyor dedik. Hatta iç piyasada birtak×m müşterilerden ilginç tepkiler de ald×k. ‘Biz rakip bir firman×n kazan×n× iki kişi elle taş×y×p götürüyoruz, yerine kuruyoruz; sizin kazan×n×z× dört kişi kald×ram×yoruz’ diyorlar. Onlar×n sac kal×nl×klar×na bak×yorsunuz; TSE’nin belirlemiş olduğu standartlar×n alt×nda. Bizim ürünlerimizin içerisinde kulland×ğ×m×z boru, Borusan markal×. Borunun iç çapağ× al×nm׺ ve 900 derecede normalizasyon tavlanm׺ özel kazan borusu; dikişli boru kullan×yoruz. Rakiplerimiz herhangi bir boruyu al×p, kesip kaynat×yorlar. Aram×zdaki fark boruda %15. Sac kal×nl×klar×m×z daha kal×n, kazanlar×m×z daha ağ×r ve sağlam. Ayr×ca emniyet sistemlerine de önem veriyoruz. Stokoterli kazanlara herhangi bir s×k׺mada elektrik motoru aş×r× ak×m çekip yanmas×n diye, redüktör koruma emniyet şal- teri tak×yoruz. Bak×yoruz rakiplerin hiç birinde bunlar yok. Kumanda panomuz ve içindeki ak×ll× program kart×m×z da bize özel. Kazan×n tüm pa- rametlerini ölçüyor ve yak×t ekonomisi sağl×yor. Dolay×s× ile rakiplerimiz ile aram×zdaki fiyat fark×n× izah edebilecek oldukça fazla malzeme var elimizde. Bunu anlatt×ğ×m×zda kabul eden de oluyor kabul etmeyen de . Kabul etmeyenler ucuz bir kazan ald×ktan 1-2 sene sonra hata yapt×klar×n× anl×yor ve geç ve onlar için daha maliyetli de olsa yine bize dönüyorlar. Müüterileri bilinçlendirme konusunda neler yap×yorsunuz? Müşterilerin bilinçlenmesi konusunda sat×c×lar kilit rol oynuyor. Bu yüzden sat×c×lar×m×z× pe- riyodik eğitimlere al×yoruz. Bir eğitim salonu yapt×k. Servis yöneticimiz de geliyor burada eğitim veriyor. Elimizden geldiğince aradaki gerçek farklar× ortaya koyuyoruz. Neden böyle yapt×ğ×m×z×, neden böyle olmas× gerektiğini izah ediyoruz. Sat×c×n×n çok önemli olduğu bilincindeyiz. İşte bu yüzden eğitim salonu yapt×k ve onlar× buraya getiriyoruz. Ama bu da oldukça zor bir iş. Çünkü Türkiye’nin her yerinde bayilerimiz var. Bunlar×n tüm giderlerini biz karş×l×yoruz. Ama buradan ayr×ld×klar×nda da çok memnun oluyorlar. Çünkü onlara müşterilerine anlatabilecekleri, sunabilecekleri, ikna edebilecekleri o kadar çok malzeme veriyoruz ki. Tabi başar× da geriden hemen geliyor. Sahada yapm׺ olduğumuz faaliyetlerin alg×s×, sonuçlar×, rakip uygulamalar× çok net ifade edilmez. Dolay×s×yla genel merkezle saha aras× hep kopuktur. Bunu bildiğimiz için düzenli olarak sahaya iniyoruz. Bayilerimizi ziyaret ediyoruz. Ürünlerimizin yan×nda bayimize vermiş olduğu- muz hizmetin kalitesini de denetlemiş oluyoruz. Bayimizin bizden gerçekten ne beklediğini, ne istediğini, ne olmas× gerektiğini bayi ile direk iletişim kurarak öğreniyoruz. Dolay×s×yla bu veriler doğrultusunda stratejiler geliştirmeye çal׺×yoruz. Son olarak şunu ifade etmek istiyorum; Kaldera Avrupa’n×n her noktas×nda var ve oldukça bilinen ve tercih edilen bir marka. Bu markay× ve ürünlerimizi iç pazarda da oldukça bilinen ve tercih edilen bir yap×ya kavuşturmak için yoğun bir biçimde gece gündüz çal׺maktay×z. Firmam×z ve ürünleri- miz ile ilgili www.caldera.com.tr web sitemizi ziyaret ederek detayl× bilgi öğrenebilirsiniz. Sektördeki tüm müşterilerimizi Bursa’daki modern üretim tesisimize veya gelme im- kanlar× olmuyorsa ISK -SODEX Fuar×’ndaki stant×m×za bekliyoruz.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=