Tesisat Dergisi 213. Sayı (Eylül 2013)

SEKTÖREL ETKúNLúKLER 170 Tesisat Dergisi Say× 213 - Eylül 2013 Ferroli, tüm Türkiyeyi dolaşan “Ferroli Eği- tim ve Teşhir Arac×” ile 2008 y×l×ndan beri doğalgaz kullan×m× konusunda bilgi vererek hem halk× bilinçlendirmeyi hem de Ferroli ürünlerini doğrudan tüketiciye ulaşt×rmay× sürdürüyor. Bu çerçevede de teşhir arac× 5 Eylül tarihine kadar Tokat’ta olacak. Gelişmiş ses ve görüntü sistemlerine sa- hip, tamam× klimal× ve 17.3 m3 kapal× hac- me sahip özel olarak tasarlanm׺ bir eğitim arac× olan “Ferroli Eğitim ve Teşhir Arac×” özellikle yeni doğalgaz kul- lanmaya başlayacak olan bölgelerde doğalgaz kullan×m× ile ilgili olarak tüketicileri bilinçlendiriyor. Türkiye’yi Dolaüan “Ferroli Eùitim ve Teühir Arac×” Tokat’ta Arac×n içerisinde her y×l ürün gam×na göre birçok kez yenilenen Ferroli ürünlerini bu- lunuyor. Bunlar×n aras×nda yoğuşmal× ve konvansiyonel kombi, yoğuşmal× kazan, hermetik şofben, panel radyatör, havlu ku- rutucu, klima, oda termostad× ve termosta- tik vana gibi ürünler teşhir ediliyor. Teknik eğitimli Ferroli çal׺anlar×, hem tüketicilerin sorular×n× yan×tl×yor hem de gerekli yönlendirmeleri yap×yorlar. Müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmay× misyon edinen Ferroli, en pratik ve anlaş×l×r biçimde tüketicileri bilinçlendirmeyi, müşterilerin beklenti- lerini dinleyip ona göre tüm çal׺malar×n× yönlendirmeyi amaçl×yor. 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 Dünyan×n önde gelen s×hhi tesisat üreticisi GRO- HE, büyüme stratejisini 2013 y×l×n×n ilk yar×s×nda da başar×yla uygulamaya devam etti. GROHE Group’un sat׺lar×, zorlu pazar koşullar×na rağ- men % 5 yükselerek, 2012 y×l×n×n ilk yar×s×ndaki 695 milyon Euro’dan bu y×l×n ilk yar×s×ndaki 730 milyon Euro’ya ulaşt×. Temmuz 2011’de gruba tam olarak konsolide edilen Çin merkezli iştira- ki Joyou hariç, sat׺lar % 6 artarak 566 milyon Euro’ya ulaşt×. Bu rakam 2012 y×l×n×n ilk yar×s×n- da 536 milyon Euro olarak gerçekleşmişti. “Uluslararas× büyüme stratejimize paralel ola- rak tüm bölgelerdeki sat׺lar×m×z× art×rd×k” diyen GROHE Ceo’su David Haines, “Sat׺lardaki bu pozitif eğilim büyük ölçüde, üst düzey Alman Mal× ürün yelpazemizde elde ettiğimiz başar× sayesin- de mümkün oldu” şeklinde konuştu. Raporlama döneminde, işletme kâr× da % 6 düzeyinde art׺ kaydetti. Grup genelinde GROHE 2013 Y×l×n×n úlk Yar×s×nda Sat×ülar×n× ve Kâr×n× Art×rd× GROHE, 141 milyon Euro düzeyinde düzeltilmiş faiz, amortisman ve vergi öncesi kar (FAVÖK) elde etti. Bu rakam 2012 y×l×n×n ilk yar×s×nda 133 milyon Euro olarak gerçekleşmişti. Joyou AG hariç tutulduğunda, normalize edilmiş FVAÖK ise 2012 y×l×n×n ilk yar×s×nda 102 milyon Euro iken bu y×l×n ilk yar×s×nda 108 milyon Euro düzeyinde gerçek- leşti ve GROHE’nin FAVÖK marj× yüzde 19 ile yük- sek düzeyini sürdürdü. Nakit ve nakit benzerleri ise 144 milyon Euro düzeyinde gerçekleşti. Bu, 2012 y×l×n×n ilk yar×s×nda 152 milyon Euro idi. GROHE, Almanya’daki başar×l× performans×n× bu kez de tekrarlad× ve şirketin iç pazar×ndaki sat׺lar× bir önceki y×la k×yasla % 7 düzeyinde art׺ gös- terdi. 2013 y×l×n×n ilk yar×s×ndaki sat׺lar×n %15’i Almanya’da gerçekleştirildi. Grup, Avrupa ve Asya’da da büyümesini sürdürdü. GROHE Amerika k×tas× ve Ortadoğu/Afrika bölgesinde ise çift rakaml× büyüme kaydetti. 77 ayr× model doğalgazl× şömine üretimi ile dünya devi Ortal, Miraheating ile Türkiye paza- r×na ad×m att×. Konut, hotel ve işyerlerinin taleplerine zengin ürün gam× ile cevap verebilen Ortal şömine; kalitesi, fiyat avantaj× ve model çeşitliliği ile ABD ve Kanada pazar×nda lider durumda. Ortal ile Türkiye doğlagazl× şömine pazar×nda her talebe çözüm sunabileceklerini belirten Mirahe- ating Genel Müdürü Mak. Müh. İlker Özaslan, “Ortal, 7 m uzunlukta doğalgazl× şömine üreten dünyadaki tek markad×r” dedi. Mira, Ortal ûöminenin Türkiye Distribütörü Oldu

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=