Tesisat Dergisi 208. Sayı (Nisan 2013)
SÖYLEûú 112 Tesisat Dergisi Say× 208 - Nisan 2013 “Samand×ra Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Klima Sistemleri Laboratuvar’×na Desteùimizi Sürdürüyoruz” Yenal Altaç KlimaPlus Genel Müdürü KlimaPlus-Mitsubishi Electric Klima Sistemleri taraf×ndan 2011 y×l×n×n Şubat ay×nda birçok sektöre nitelikli eleman yetiştiren Samand×ra Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nin mesleki uygulama dersleri konusundaki ihtiyaçlar×n× eksiksiz karş×lamak amac×yla kurulan Klima Sistemleri Laboratuvar×; öğrencilere daha donan×ml× bir eğitim imkan× sağlayarak, sektöre alan×nda bilgili kişiler kazand×rmaya devam ediyor. KlimaPlus Genel Müdürü Yenal Altaç dergimize konuyla ilgili bilgiler aktard×. 2011 y×l×nda kurmuü olduùunuz “Klima Sistemleri Laboratuvar×”ndaki çal×üma- lar×n×z×/desteklerinizi anlat×r m×s×n×z? (Kurulduùu günden bugüne kadar) Kurulduğu tarihten bu yana Samand×ra Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Klima Sistemleri Laboratuvar’×na desteğimizi sürdürüyoruz. Buradaki cihazlar× s×k s×k yenileyerek; gelişen ve değişen teknolojiyi öğrenciler için ulaş×labilir k×l×yoruz. İklimlendirme sektöründeki gelişmeleri anlatmak ve öğrencilerin Mitsubishi Electric kli- malar×n× daha yak×ndan tan×malar×n× sağlamak amac×yla KlimaPlus uzman kadrosu taraf×ndan verilen eğitimlerle öğrencilere, okula devam ederken sektörü takip etme f×rsat× sunuyoruz. KlimaPlus’×n montaj setlerinden, test-ölçüm ci- hazlar×na kadar birçok konuda ekipman desteği verdiği bu laboratuvarda bir çok öğrenci eğitim görme şans× elde etti. Laboratuvarda hangi konular üzerine eùitimler veriyorsunuz, özellikle öù- rencilerin öùrenmesi gereken noktalar× nas×l tespit ediyorsunuz? Öùrenciler mezun olduklar×nda hangi konularda kesinlikle bilgi sahibi olmal×lar? Laboratuvarda düzenlenen teknik eğitimler, başta soğutma çevrimi olmak üzere, temel soğutma, soğutma devresinde bulunan ele- KlimaPlus Genel Müdürü Yenal Altaç: manlar ve özellikleri, soğutma devresinin genel yap×s× , Mitsubishi Electric klima sistemlerinin genel ve teknik özellikleri, montaj eğitimi, ok- sijen kaynağ×, temel elektrik-elektronik, ölçüm teknikleri gibi konular× kapsamaktad×r. Montaj, oksijen kaynağ× ve ölçüm teknikleri gibi eğitimler uygulamal× gerçekleştirilmektedir. Klima cihazlar× yap×lar× itibari ile mekanik, elektronik, elektrik ve otomasyon konular×n× içermektedir. Öğrencilerin başta temel soğutma ve soğutma çevrimi konular×nda son derece bilgi sahibi olmalar×, mekanik, elektronik, elektrik ve otomasyon konular×nda ise fikir yürütebilecek kadar bilgilerinin olmas×n×n avantajlar×na olacağ×n× düşünüyoruz. Ekipman desteùi verdiùinizi söylüyorsu- nuz. Bu konuyu biraz detayland×rabilir misiniz? (Hangi ekipmanlar× ald×n×z? Bu ekipmanlar×n öùrenciler aç×s×ndan önemi nedir?) Başta soğutucu ak׺kan geri toplama cihaz×, vakum pompas×, soğutucu ak׺kan şarj terazisi gibi önemli ekipmanlar olmak üzere, test ve öl- çüm cihazlar×, el aletleri, k×r×c×-delici matkaplar, kaynak tak×mlar×, klima sistemlerinin montaj, “İklimlendirme sektöründeki gelişmeleri anlatmak ve öğrenci- lerin Mitsubishi Electric klimalar×n× daha yak×ndan tan×malar×n× sağlamak amac×yla KlimaPlus uzman kadrosu taraf×ndan verilen eğitimlerle öğrencilere, okula devam ederken sektörü takip etme f×rsat× sunuyoruz.”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=