Tesisat Dergisi 207. Sayı (Mart 2013)

VİZYON 86 Tesisat Dergisi Sayı 207 - Mart 2013 Özkan Sarıözkan Teknoklima Satış Müdürü “Samsung, VRF Sistem Klimaları Sektöründe Teknoklima ile Liderliği Hedefliyor” 2002 yılında Türkiye distribütörü Teknoklima ile çalışmaya başlayan Samsung, gelinen başarı noktasında, distribütörlük anlaşmasını Ocak 2013’te yenileyerek güven tazeledi. Samsung’un marka değeri ve teknolojik gücünü, tecrübesi ve hizmet kalitesi ile birleştirip, 2015 yılında sektörde lider olmayı hedefleyen Teknoklima, faaliyetlerine hız kesmeden devam ediyor. Teknoklima Satış Müdürü Özkan Sarıözkan , şirketin pazarlama süreci, ürün grubu ve hedefleri hakkında bilgiler verdi. Teknoklima Satış Müdürü Özkan Sarıözkan: “Split ürünü dışındaki tüm ürünlerde tek distribütör olmakla bir- likte, oluşturduğumuz B2B ağıyla, split klimada da önemli bir oyuncu haline geldik. Tüm klima ürünlerini tek çatıda toplama avantajımızı kullanarak bayi yapımızı hızla büyüttük.” “Büyüyen pazara odaklanarak, bölge mü- dürlüklerimizi açmaya başladık” 2002 yılında başlayan faaliyetlerimiz, geçen sene karar verdiğimiz büyüme hedefi ve stra- tejisi doğrultusunda genişleyerek devam edi- yor. Samsung’un teknoloji geliştirme, hızlı ürün çıkarma, inovatif ürünlerle pazar lideri olma gibi üstünlükleri, iklimlendirme sektöründe de çok hızlı büyümemizi sağladı. VRF klima cihazlarını ilk 2000 yılında üretmeye başlayan ve 2002 yılında Türkiye distribütörü Teknokli- ma ile çalışmaya başlayan Samsung, gelinen başarı noktasında, distribütörlük anlaşmasını Ocak 2013’te yenileyerek güven tazeledi. Bu büyümeyle birlikte, Teknoklima olarak üs- tümüze aldığımız sorumluluğun bilincinde, ge- çen seneden başlayan B2B partner ve dealer yapılanmasını, hızla organize etmeye başladık. Daha 5 yıl önce, VRF klima sektöründe birçok firmanın bölge müdürlükleri açarak organize ettiği sektörde, biz bölgesel partnerlerle yola çıktık. O bölgenin koşullarını, müşteri yapısını, davranışlarını daha doğru anlama ve analiz etme şansı yakaladık. Sonrasında büyüyen pazara odaklanıp, bölge partnerlerini ve bayi- lerini oluşturmaya, sonrasında da bölge mü- dürlüklerimizi açmaya başladık. B2B dealar düşüncemiz, mevcut tüm örneklerden farklı olarak, nihai müşterinin tüm ürün gruplarımı- zın çalışan bir örneğini görebileceği, cihazları çalışırken seslerini dinleyebileceği, otomasyon ve kontrol seçeneklerini deneyebileceği, birebir görecekleri, dokunacakları ve karar verebile- cekleri mekanlar oluşturmaya karar vermekle başladı. “B2B ağıyla, split klimada da önemli bir oyuncu haline geldik” Ürün gamımıza yeni katılan ve “Tek Cihaz, Tam Çözüm” sloganı ile tanıttığımız Samsung EHS Isı Pompası cihazlarını da, yine oluşturduğumuz bu showroomlarda çalışırken görme, üstünlüklerini izleme, daha kolay karar verme şansını tüketici- ye sunmuş oluyoruz. Split ürünü dışındaki tüm ürünlerde tek distribütör olmakla birlikte, oluş- turduğumuz B2B ağıyla, split klimada da önemli bir oyuncu haline geldik. Tüm klima ürünlerini tek çatıda toplama avantajımızı kullanarak bayi yapımızı hızla büyüttük. Tüm Türkiye de hızla yayılıp 14 partner ve 100 bayi hedefimizin şu an itibari ile yarısını gerçekleştirmiş durumdayız. Samsung’un VRF, multi, ticari tip klimalar ile split klima ve ısı pompası ürünlerinin tümünün satılacağı bu noktalarda bu seneden itibaren Samsung LED aydınlatma ürünleri, PV paneller ve enerji ile ilgili diğer çeşitli ürünleri de sergilemeye ve satmaya başlayacağız. Samsung EHS ısı pompasını pazara sunduk” Enerji ve çevre konularının çok önemli hale gel- diği, birtakım yasa ve yönetmeliklerle kurallar altına alındığı bir dönem yaşıyoruz. Bu konuda bilinçli tüketici olmak önemli olduğu kadar, bi- linçli üretici ve satışçı olmakta çok önemlidir. Samsung’un enerji ve çevre konusunda ciddi Ar-Ge çalışmaları ve yatırımları mevcut. Hatta dünyada Platinium LEED sertifikası alan ilk ko- nut binasını, sıfır enerji tüketen ve sıfır karbon

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=