Tesisat Dergisi 207. Sayı (Mart 2013)
SEKTÖREL ETKİNLİKLER 150 Tesisat Dergisi Sayı 207 - Mart 2013 7 7 7 7 7 Stuttgart/Münih/Brüksel- Avrupa Pat- ent Ofisi; Bosch’un, 838 patent ile 2012 yılında Avrupa’da en çok patent alan kuruluş olduğunu açıkladı. Satışlarının yüzde 8’den fazlasını araştırma ve geliştirmeye ayıran Bosch’un 2012 yılındaki Ar-Ge harcamalarının toplamı 4.5 milyar Avro’ya ulaştı. Portföyünde 90 bini aşkın aktif sınai mülkiyet olan, sadece geçen yıl 4 bin 700 patent başvurusunda bulunan Bosch’un, 20 bin 700’ü Almanya’da olmak üzere 42 bin çalışanı Ar-Ge alanında faaliyet gösteriyor. Patentler; şirketin inovasyonlarını taklit edilmeye karşı korurken, lisans çalışmaları üçüncü tarafların da Bosch’un gelişmiş teknolojilerinden yararlanmasına imkan veriyor. Bosch’ tan Ar-Ge’ye 4.5 Milyar Avro Her iyi fikir patente dönüşmediği gibi, tüm patentler de ürün haline gelmiyor. Bosch mucitlerinden Dietmar Steiner, patentten ürüne uzanan yolun uzun bir süreç olduğuna dikkat çekerek, “Bunun bir örneğini odun sobalarında biyokütlenin temiz şekilde yakılabilmesine imkân veren parçacık filtremizde bulunan snap elektrot oluşturuyor. Hedefimiz yılda sadece iki defa bakım gerektiren bir filtre üretebilmekti. Bunu da başardık. Filtre, parçacıklı maddelerin yüzde 85’inden fazlasının salınımını engelliyor” dedi. İlk prototipleri 2006 yılında üretilerek 2008’de başvurusu yapılan snap elektrot patenti 2010 yılında yayımlandı. Yasal süreç 2011 yılında tamamlandı. Isıtma sektöründeki bazı şirketler; ilgi gösterdikleri bu yeni teknolojiyi kullanabilmek için Bosch ile lisans görüşmelerine başladı. Avrupa’da ve Türkiye’de ısıtma ve iklimlendir- me sektörünün liderlerinden biri olan Ferroli Türkiye, kalite anlayışı ve bu konudaki çalış- maları nedeniyle daha önce aldığı ödüllere ek olarak 15 Mart 2013 tarihinde “TSE Jüri Özel Ödülü”ne layık görüldü. Türk Standardları Enstitüsü (TSE), 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü’nde düzenlenen törenle, Marmara Bölgesinde faaliyet gösteren, sürdürüle- bilir kalite anlayışını benimseyerek standardizasyon ve kalite alanında başarılı çalışmalar yapan kurum ve kuruluşlara “TSE Kalite Ödülü” verdi. Türk Standartları Enstitüsü, özel sektörle işbirliği içerisinde hem yurtiçi hem de yurtdışı ofisleri ile iş dünyasının hedef pazarlarında hiz- met vermeye başlamış olup hizmet vermeye başladığı günden bu güne Ferroli, tüm Türkiyeyi dolaşan “Ferroli Eği- tim ve Teşhir Aracı” ile 2008 yılından beri doğalgaz kullanımı konusunda bilgi vererek hem halkı bilinçlendirmeyi hem de Ferroli ürünlerini doğrudan tüketiciye ulaştırmayı sürdürüyor. Bu çerçevede de teşhir aracı 18 - 20 Mart tarihlerinde Trabzon’da olacak. Gelişmiş ses ve görüntü sistemlerine sahip, tamamı klimalı ve 17.3 m3 kapalı hacme sahip özel olarak tasarlanmış bir eğitim aracı olan “Ferroli Eğitim ve Teşhir Aracı” özellikle yeni doğal- gaz kullanmaya başlayacak olan bölgelerde doğalgaz kullanımı ile ilgili olarak tüketicileri bilinçlendiriyor. Aracın içerisinde her yıl ürün gamına göre birçok kez yenilenen Ferroli ürünlerini bulunuyor. Bunların ara- sında yoğuşmalı ve konvansiyonel kombi, yoğuşmalı kazan, hermetik Ferroli Türkiye’ ye “TSE Jüri Özel Ödülü” Türkiye’yi Dolaşan “Ferroli Eğitim & Teşhir Aracı” Trabzon’da sürdürülebilir kalite anlayışını benimsemiş, standardizasyon ve kalite alanında başarılı ça- lışmalar yapan firmaları ödüllendiriyor. Geliştirdiği kaliteli ürünler ile endüstriyel ürün- lerden ev kullanımına yönelik ürünlere, ısıtma ve havalandırmadan hidromasaja kadar geniş bir yelpazede üretim yapan Ferroli Grubu, Türkiye’de 22, Dünya’da 58 yıllık bir geçmişe sahip. İtalya’daki fabrikalarının yanı sıra Fran- sa, İspanya, Almanya, Polonya, Türkiye, Vietnam ve Çin’de geniş çaplı üretim tesislerine sahip olan Ferroli Grubu’nun hali hazırda farklı ül- kelerde yer alan 12 adet üretim ve 20 adet satış firması ve bunlara ek olarak farklı ülkelerde satış ofisleri bulunuyor ve tüm dünyaya ihracat yapıyor. şofben, panel radyatör, havlu kurutucu, klima, oda termostadı ve termostatik vana gibi ürünler teşhir ediliyor. Teknik eğitimli Ferroli çalışanları, hem tüketicilerin sorularını yanıtlıyor hem de gerekli yönlendirmeleri yapıyorlar. Müşte- ri memnuniyetini en üst düzeyde tutmayı misyon edinen Ferroli, en pratik ve anla- şılır biçimde tüketicileri bilinçlendirmeyi, müşterilerin beklentilerini dinleyip ona göre tüm çalışmalarını yönlendirmeyi amaçlıyor. Teşhir Aracı - Durak Noktası: Cinemre Tic/Mustafa Hikmet Cinemre - Pazarkapi Mah. Islahane Sk. No: 35
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=