Tesisat Dergisi 207. Sayı (Mart 2013)

SEKTÖREL ETKİNLİKLER 144 Tesisat Dergisi Sayı 207 - Mart 2013 84 ülkeye yaptığı ihracat ve endüstriyel ürün- ler konusundaki ilkleriyle dikkat çeken Ayvaz, Ortadoğu’nun en önemli liman ve ticaret şe- hirlerinden biri olan Cidde’de satış ofisi açtı. Ortadoğu’nun önemli ticaret merkezlerinden birinin Cidde olduğunu belirten Ayvaz Dış Sa- tış Müdürü Yeşim Saraç, yeni açılan ofisleri ile daha büyük pazar potansiyeli yakalamak iste- diklerinin altını çizdi. Başarılı bir dış ticaretin, farklı ülkelere ‘yerinde’ ulaşmaktan geçtiğini söyleyen Saraç, “Hızla ge- lişen Ortadoğu pazarında Ayvaz markasını daha ilerilere taşımayı hedefliyoruz. Son üç yıldır sür- dürdüğümüz pazar analizleri ve lokasyon araştır- maları sonucunda Cidde’ye bir satış ofisi açma kararı aldık” dedi. Yurt dışında doğru pazarlama stratejileriyle hareket eden şirketlerin fark yarattığına inandığını dile getiren Saraç, başarılı ihracat çalışması yürütebilmek için yurt dışı ofislerinde o bölgenin insanlarıyla çalıştıkla- rını söyledi. Cidde’de görevli mühendislerin proje takibi ve teklif verme süreçlerini başarıyla yönettiğini belirten Saraç, üretimi yapılan tüm ürün Ayvaz’ ın Cidde Ofisi Açıldı gruplarından bu bölgeye satışlar gerçekleştirildi- ğini ifade etti. Bu başarının arkasında büyük bir ekip çalışmasının yattığını bildiren Saraç, “Ayvaz olarak, son bir yılda Gana’nın da dahil olmasıyla birlikte 84 ülkeye ihracat yaptık. Avrupa Birliği ülkeleri her zamanki gibi en çok satış gerçek- leştirdiğimiz ülkelerin başında yer aldı. İhracat hedeflerimiz de, ihracat rakamlarımız da her yıl düzenli olarak artıyor. Ayvaz için dış ticaret bü- yük önem arz ediyor, dolayısıyla pazar ve müşteri odaklı çalışma felsefemizi koruyoruz” şeklinde konuştu. 2010 ve 2011 yıllarında Bulgaristan ve Rusya’da kurdukları fabrikalarda da imalata başladık- larını belirten Saraç, “Bulgaristan’da kurduğumuz fabrika ile Avrupa ülkelerine ve Rusya pazarına yönelik bir yapılanma sağladık. Yurt dı- şından gelen ürün taleplerine daha hızlı cevap verebilmenin yolunu bu fabrikalarla açmış olduk. Bunların dışında Irak’ta bir temsilciliğimiz, İtalya, Ukrayna ve Almanya’da da satış ofislerimiz ve depolarımız var. İhracat konusundaki satış organizasyonumuzu farklı ülkelerdeki 253 distribütörümüz ile gerçekleştiriyoruz” dedi. 7 7 7 7 7 Airfel ‘Güvenli ve Konforlu’ ısıtma anlayışını logosuna ve bayilerine taşıdı. Güvenli ve konforlu ısıtmanın sembolü olarak “Kırmızı-Beyaz” ren- klerini ve “Alev’i seçen Airfel, Türkiye çapındaki bayilerinde kapsamlı bir yenileme çalışması da başlattı. Daikin Türkiye’nin iddialı büyüme performansı ve hedefleri doğrultusunda 2013’ü yenilenme yılı olarak ilan eden Airfel, bunun ilk işaretini logo değişikliğine giderek verdi. Haziran 2011 tarihindeki satın alma ile Airfel markasıyla ilk kez konvansiyonel ısıtma pazarına giriş yapan Daikin, bu sektördeki önceliğini “güvenli kombi” olarak belirlemişti. Dakin’in güvenliğe verdiği öncelikten ve ‘Airfel kombi güvenle ısıtacak’ sloganından ilham alınarak tasarlanan yeni logoda, güvenli ve konforlu ısınmanın sembolü olarak “Alev” seçildi ve “Kırmızı-Beyaz” renkleri kullanıldı. Logosundaki bu değişiklik ile birlikte tüm bayilerinde bir yenileme çalışması başlatan Airfel, sadece tabela değişikliği yapmakla kalmadı. Sektöründe “güçlü ve köklü” bir marka olarak kabul gören Airfel’in, tüm bayileri de markanın kurumsal kimliğini yansıtacak şekilde yenilen- meye başladı. Logosunda “Kırmızı Alev” sembolünü tercih eden Airfel, bayi tabelalarında kırmızı zemin üzerine beyaz olarak yer alan ‘Alev’ ve Airfel yazısına yer verdi. Tüm Airfel bayilerinin, iç dekorasyonu da Dakin ’ in Çatısı Altında Büyümeye Devam Eden Airfel , Logosunu Yeniledi bu değişikliğe uygun olarak yeniden tasarlandı. Tabelasında yeni logo ve “Güvenli Kombi” sloganı ile müşterilerini karşılayan Airfel bayileri, ferahlık hissi veren beyaz ağırlıklı yeni tasarımı ile ürün- lerindeki güvenlik ve konfor önceliğini iç ortamlarına taşımış olacak. İlk olarak bu ay Kıbrıs’ta düzenlenen bayi toplantısında tanıtılan yeni logo büyük beğeni toplarken, Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, Airfel bayilerindeki yenileme çalışmalarının yıl sonuna kadar tamamlanacağını açıkladı. Önder, bu konuda şu bilgileri verdi: “Türkiye’de tüketicinin uzun yıllardır büyük teveccüh gösterdiği Airfel markamız, Daikin çatısı altında büyümeye ve gelişmeye devam ediyor. Güvenlik, yüksek verim- lilik, tasarruf ve çevre dostu çözümleriyle tüketicinin en çok tercih ettiği kombi markalarının başında gelen Airfel, bu yıl 13 emniyet sensörüyle konfor ve güvenliği birarada sunan ürünleri ile de büyük ilgi gördü ve satışlarımız yüzde ** artış gösterdi. Biz de müşteri odaklı hizmet anlayışımız doğrultusunda, ürünlerimizdeki güvenli ve konforlu ısıtma özelliğini kurum kimliğimiz ile özdeşleştirerek logomuzu yenilerken, bay- ilerimizde kapsamlı bir yenileme çalışması başlattık. Airfel, önümüzdeki dönemde tüketicisinin ısınma ve sıcak su ihtiyacını konfor ve güvenliği bir araya getirdiği ürünleri ile en üst seviyede karşılarken, güçlü Ar-Ge departmanı ve inovatif yaklaşımı ile sektörünün öncüleri arasında yer almaya devam edecektir.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=