Tesisat Dergisi 205. Sayı (Ocak 2013)

SEKTÖREL ETKİNLİKLER 151 Tesisat Dergisi Sayı 205 - Ocak 2013 7 7 7 7 7 Samsung’un Türkiye’deki klima sistemleri konusunda faaliyet gösteren distribütörü, 10 yılı aşkın süredir Türkiye iklimlendirme sektöründe faaliyet gösteren Teknoklima, 2012 yılında Mall of İstanbul, Ataşehir Brandium, Sinpaş Ottomare, Astaş Man- darin Oriental, Dap Burgu Tower, Bayram- paşa Titanic, Hilton Gaziantep, Divan Otel gibi pek çok projede imzası bulunan grup bugün Samsung Electronics Türkiye Ülke Başkanı Sung Yong Hong, Beyaz Eşya İş Direktörü Jiwoong Kim, Klima Ürün Müdürü Kyungsub Shin ve Teknoklima Genel Müdürü Uğur Darcan ile yapılan basın toplantısında el sıkışarak distribütörlük anlaşması imzaladılar. Teknoklima 2013 hedeflerinin açıklandığı top- lantıda, sektörün Pazar durumu da değerlendirildi. Bu konuda açıkla- ma yapan Teknoklima Genel Müdürü Uğur Darcan “2015’te Türkiye’de 100 milyon dolarlık bir satış hacmine ulaşmayı hedefliyoruz. 2015’te Türkiye’de 100 milyon dolarlık bir satış hacmi öngörerek hedef belirli- yoruz ve program gerçekleştiriyoruz. Bunu klima sektörü, enerji sektö- rü ve özellikle aydınlatma LED sektörü üzerinde yoğunlaşarak organize etmeyi planlıyoruz. Amaç gelişen organizasyon yapımızla, Türkiye pa- zarında lider oyuncular arasında ki yerimizi korumaktır” dedi. “Teknoklima olarak, Ortadoğu grubundayız fakat Türkiye pazarına Samsung’un Avrupa piyasası için dizayn ettiği ürün gruplarını su- nuyoruz” diyen Darcan, sözlerine şöyle devam etti: “Aynı zamanda Samsung’un Kuzey Afrika, Ortadoğu ve CIS ülkelerdeki Türk müteah- hitlerinin satış ve satış sonrası hizmet haklarını elinde tutan global Samsung Electronics Klima Sistemlerinde Teknoklima ile El Sıkıştı bir partneriyiz. Yani Türkiye içerisindeki organizasyonumuzla hizmet verirken aynı zamanda Libya’dan Nijerya’ya, Sudan’dan Kuzey Irak’a, Çeçenistan’dan Gürcistan’a ve hatta Afganistan’a kadar uzanan çok geniş bir coğrafya üzerinde, Türk müte- ahhitlerinin yanında yer alarak, buradaki projelerin pazarlaması-satışı-satış son- rası ve montaj işlemlerinde de hizmet veriyoruz. Türkiye’de standart bir ürün grubunun satışını gerçekleştirirken, Libya’da ve Irak’ta aynı ürünün yüksek dış hava sıcaklığında çalışan modellerini getiriyoruz ki 54-56˚C’lerde bu ürünlerin çalışması gerekiyor. Aynı zamanda Suudi Arabistan’daki pazara yönelik proje çalışmalarını yapıyoruz; bu pazar da özellikle Türk müteahhitlerinin yeni açılımında yer alan önemli hedef ülkelerden birisidir. Samsung o ülkeye dönük “Desert” ismini verdiği özel bir ürün grubunu 60 Hz frekansta çalışacak şekilde üret- mektedir. Biz de Teknoklima olarak o pazara dönük ürünlerin satış ve satış sonrası hizmetlerini gerçekleştiriyoruz. Teknoklima olarak 2012 yılında Samsung ile birlikte çok başarılı projelere imza attıklarını bildiren Darcan, “Mall of İstanbul, Ataşehir Brandium, Sinpaş Ottomare, Astaş Mandarin Oriental, Dap Burgu To- wer, Bayrampaşa Titanic, Hilton, Divan Otel gibi çok ciddi referans projelerini Türkiye’de gerçekleştirdik. Uygulamalarına devam ediyoruz. Samsung bunu görüyor, takip ediyor, Türkiye’deki bu yükseliş trendini izliyor. Yeni ürün gruplarını buna göre hazırlıyor, geliştiriyor ve getiri- yor” diye konuştu. Dünya’nın 4 ayrı kıtasında gerçekleşen, bir hafta süren ve 250 km mesafe koşulan 4 ayrı ultra mara- tonuna katılan Alper Dalkılıç, KlimaPlus- Mitsubishi Electric Klima Sistemleri sponsorluğunda Atakama, Gobi, Sahra ve Antarktika çöl maratonlarını başarı ile tamamlayarak; 4 çöl maratonunun aynı takvim yılı içinde bitirilmesi ile kaza- nılan ve bugüne kadar dünyada sadece 28 kişinin sahip olduğu, Grand Slam ünvanını alan ilk Türk oldu. 4 kıtada 4 ultra çöl maratonu (4Deserts) bu yıl sırasıyla Atakama Çölü, Gobi Çölü ve Sahara Çölü ultra maratonları ve Antarktika maratonu (22 Kasım-3 Aralık) ile gerçekleşti. Antarktika’ya 27 ülkeden 49 sporcu ka- tıldı. KlimaPlus-Mitsubishi Electric sponsorluğunda zorlu çöl maraton- larına katılan Alper Dalkılıç, bir yıl içinde 4 çöl maratonunu başarı ile tamamlayarak bir ilki gerçekleştirdi. Her biri 250 km uzunluğunda, 7 gün ve 6 etaptan oluşan çöl maratonlarını sırtındaki tek bir çanta ile Alper Dalkılıç 4Deserts’de Finale Koştu zor ve bir o kadar da keyifli bir macera ile sonlandıran Dalkılıç, “Çöllerde koşalım ama çöllerde yaşa- mayalım” sloganı ile de TEMA’nın Meşeler Yuva Arıyor Projesi’ne dikkat çekti. 2012 Çöl Maraton Takvimi: 1) Atakama Çölü Ultra Maratonu: 3-10 Mart 2012 2) Gobi Çölü Ultra Maratonu: 10-16 Haziran 2012 3) Sahra Çöl Maratonu: 28 Ekim-3 Kasım 2012 4) Son Çöl: Antarktika: 22 Kasım- 3 Aralık 2012 Her sporcunun hayallerine ulaşması, onları yaşaması ve görünür kılması için sponsor, destekçi firmaların öneminin çok büyük olduğunu belirten Dalkılıç, “Hayallerim vardı, hayallerimin peşinde koşarak hayallerimle yaşamaya başladım ve onlarla beraber koşarak yeni hayallere uzandım. Elbette KlimaPlus-Mitsubishi Electric’in desteğiyle oldu” diyerek, spon- soruna teşekkürlerini sundu.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=