Tesisat Dergisi 204. Sayı (Aralık 2012)

HABERLER 42 Tesisat Dergisi Sayı 204 - Aralık 2012 SOSİAD Yönetim Kurulu Kasım Ayı Ziyaretini Karyer’e Yaptı SOSİAD Yönetim Kurulunun üyelerin ziyaret edilmesi, dernekten beklen- tilerinin belirlenmesi ve Yönetim Kurulu çalışma sisteminin anlatılması amacıyla Yönetim Kurulu toplantılarının üye iş yerlerinde yapılması ka- rarı doğrultusunda ikinci Yönetim Kurulu toplantısı 20 Kasım 2012 Salı günü Karyer’in ev sahipliğinde yapıldı. Karyer’de yenilen öğle yemeğinde sektörün sorunları hakkında görüş alışverişinde bulunuldu. Daha sonra gerçekleşen toplantıya SOSİAD Yönetim Kurulu üyeleri ile Sn.Koko SİNANOĞLU, Sn.Sarkis SAHAKOĞLU, Sn.Hagop KARTUN ve Sn.Serli SİNANOĞLU katıldı. Toplantıda gündem- deki maddeler görüşülerek karara bağlandı. İzmir Körfezi’ nin Kirlilikten Kurtarılması için Merkezi ve Yerel İdare İşbirliği Yaptı İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Koca- oğlu, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) ile işbirliği yaptıkları rehabilitasyon projesiyle körfezde hayatı geri döndürecekle- rini söyledi. Kocaoğlu, “Bu çalışma, körfezin devamlılığı için şart. Çıkarılacak 18-20 milyon metreküp çamurun yarıya yakını 1. sınıf kum, geri kalanı da 1. sınıf alüvyon topraktır. İçinde kirlilik yoktur, sadece tuz vardır” dedi. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da, “Bütün hedefimiz İzmir’e katkıda bulunmaktır” ifadelerini kullandı. TCDD ile Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü’nün ortak giri- şimiyle hayatageçirilmesi planlanan İzmir Körfezi ve Limanı Rehabili- tasyon Projesi’nde gelinen nokta, düzenlenen toplantıyla kamuoyuna açıklandı. Başkan Kocaoğlu ve Genel Müdür Karaman’ın da katıldığı toplantıda, İzmir Körfezi’nin temizlenerek yeniden yüzülebilir hale ge- tirilmesi ve limanın üçüncü nesil gemilere açılarak ticaret hacminin arttırılması amacıyla yapılan çalışmalar hakkında bilgi verildi. Çıka- rılacak tarama kumunun ağır metal içermediğikonusunda bilimsel raporlar bulunduğu, bu malzemenin iddiaların aksine flamingoların yaşam alanlarına değil, İZSU’ya ait arıtma arazisine döküleceği be- lirtildi. Kocaoğlu, körfezin temizlenerek yüzülebilir hale getirilmesi için çalış- malara yedi yıl önce başladıklarını belirterek, “Bu proje, akşam yatıp sabah kalkıp, ‘Şu körfezde yüzelim.’ denen bir proje değildir. Birçok bilimsel araştırma sonucunda oluşan proje taslağının Sayın Ulaştırma Bakanı’na sunulmasının ardından liman ayağında TCDD, sirkülasyon ayağında İZSU ile birlikte çalışmalara başlandı. Ortak bir proje ihale- sine çıkıldı. Proje, belirli bir aşamaya geldi. Gereken bütün bilimsel araştırmalar yapıldı.” şeklinde konuştu. Gediz Nehri’nin yatağının, 1830’lardan itibaren körfezi doldurması sebebiyle yedi defa değişti- rildiğini vurgulayan Kocaoğlu, şunları kaydetti: “Emiralem Ovası’ndan tutun Manisa Ovası’na kadar olan bölge, Ge- diz alüvyonlarından oluşmuştur. Akış devam etmektedir ve körfez giderek dolma tehlikesi altındadır. Eğer erozyonu kesemiyorsanız, kör- fezi yaşatmak için mutlaka fiziki müdahaleyle korumak zorundasınız. Körfez sürekli doluyor. Ragıp Paşa Dalyanı’ndan kıyıya kadar olan kısım, 1880 yılından bu tarafa 700-800 metre dolmuş. Mutlaka mü- dahale ederek körfezi korumak zorundayız. İzmir’in ticari lojistik üssü olmasının birinci şartı, körfeze üçüncü nesil gemilerin girmesidir.” TCDD Genel Müdürü Karaman ise İzmir Limanı’nın dünyanın sayılı li- manları arasına girmesi için yatırım kararı aldıklarını ve Büyükşehir Belediyesi’nin desteğiyle çalışmalara başladıklarını söyledi. Bütün hedeflerinin İzmir’de hem yolcu limanı hem de yük limanının birlik- te verimli bir şekilde çalışarak şehre katkıda bulunması olduğunu vurgulayan Karaman, “İzmir Körfezi’nin temizlenmesi için bir kanal olması gerekiyor. Ulaştırma Bakanımız’ın da talimatıyla Büyükşehir Belediyesi ile protokol imzaladık. Üniversiteyle birlikte ÇED raporu almak üzere çalışma başlattık. İki ay önce sivil toplum kuruluşlarıyla bir toplantı yaparak bilgiverdik. Çevreye hiçbir zarar vermeyecek bir proje üzerinde çalışıyoruz. Şu ana kadar da herhangi bir sıkıntı yok.” açıklamasında bulundu. Toplam yatırımın 300 milyon dolarcivarında olacağını kaydeden Karaman, bu çalışmaların yapılmaması sebebiyle İzmir’inekonomik kaybının 4 milyar dolara ulaştığına dikkat çekti. Toplantıya yüklenici firma Yüksel Proje adına katılan ÇED Proje Yöne- ticisi Işıkhan Güler, çalışmanın bir çevre projesi olduğunu ve deniziyle barışık bir İzmir hedeflendiğini vurguladı. Proje kapsamındaki süreçler ve çalışmalar hakkında bilgi veren Güler, Türkiye’de ilk defa bir yerel yönetimle merkezi hükümetin ortak çevre projesi yürüttüğüne işaret etti. Çıkanmalzemenin temiz olmasının büyük bir avantaj olduğunu vurgulayarak, sudan itibaren 17 metreye kadar malzemeden örnekler alındığını ve ağır metale rastlanmadığını aktardı. 7 7 7 7 7

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=