Tesisat Dergisi 203. Sayı (Kasım 2012)
SÖYLEŞİ 82 Tesisat Dergisi Sayı 203 - Kasım 2012 ve sektörümüze öncülük yapıyoruz. Vaillant’ın ürünlerinde 3 bini aşan kendisine ait patenti bulunmaktadır. Her yıl yaklaşık 50 adet yeni patente imza atan bir firmayız. Son 5 yılda ürün- lerimiz 60’tan fazla ödül kazanmıştır. En son Almanya’nın sürdürülebilirlik ödülü de Vaillant microkojenerasyon ürününe verilmiştir. 2012 yılı faaliyetlerinizle ilgili değer- lendirme yapar mısınız ve 2013’deki yatırım ve hedefleriniz neler olacak? 2012 yılında doğalgazın gelişimine paralel olarak öncelikle gaza yeni kavuşan bölgelere odaklanmaya ve doğalgazın daha yoğun kul- lanıldığı illere yoğunlaşmaya devam edeceğiz. Yeni gaz kullanan illerde yetkili satıcılarımızla tüketicilere satış öncesi pazarlama aktiviteleri ve satış sonrası hizmetlerimizle Vaillant farkını yaşatacak aksiyonlara öncelik vereceğiz. Uzun yıllardır doğalgazın kullanıldığı illerde ise marka olarak değişim pazarının en önemli oyuncusu olarak ve değişim cihazlarındaki ilk tercih ol- manın avantajını kullanarak tüketicilere farklı hizmetler sunacağız. 2012 yılında da pazarın büyümesinin üzerinde, karlı ve istikrarlı büyümemize devam ediyoruz. Bizim ana hedefimiz, HVAC sektöründe tüketi- ciye sistem çözümü ve sistem konforu sunan ve bunu sektör ortalamasının çok üzerinde bir hizmetle tüketici beklentilerinin üzerinde bir hizmete ulaştıran, yüksek müşteri memnuniyeti ile sürekli büyüyen ve müşteri memnuniyetinde öncü ve lider bir firma olarak sektöre en son teknolojiye sahip ürün ve sistemleri de sunarak öncülüğünü sektörün gelişmesinde de devam ettiren bir firma olmaktır. 1992 yılından beri 20 yıldır Türkiye’de sürdüğümüz faaliyetlerde bu hedefe ulaşmış ve sürekli değişen müşteri isteklerine göre bunu en üst seviyede tutmaya çalışan bir firma olmanın gururunu yaşamak- tayız. Gelecekte de Vaillant Avrupa’daki ve Türkiye’deki yeni yönetmeliklere göre en yeni teknolojiye sahip ürün ve hizmetleri Türk halkına Vaillant sistem garantisiyle sunan öncü firma rolünü devam ettirecektir. Türkiye HVAC sektörünün gidişatını ve gelecek vizyonunu değerlendirir misiniz? İnşaat sektörünün büyümesi, kentsel dönüşüm projeleri, enerji verimliliğinin giderek önem ka- zanması, yeni binaların enerji verimli sistemler ile yapı ve/veya iskan ruhsatı alma zorunluluğu, eski binaların 2017 yılına kadar enerji kimlik belgesi alma zorunluluğu ve beraberinde getir- diği sistem yenileme/değiştirme zorunlulukları, doğalgazın halen birçok ilde yeni kullanıyor olması, değişim pazarının giderek artması, yeni yönetmeliklerle yenilenebilir cihaz ve sistemle- rin kullanımının özendirilmesi sektörümüzün en büyük fırsatlarıdır. Kanunlarla birlikte altyapıların ve uygulama denetleme modüllerinin aynı anda hayata ge- çirilmemesi ve teşvik sistemleri olmadan enerji verimli sistemlerin kullanılmasının yaygınlaştı- rılmaya çalıştırılması, eğitimli personel eksikliği ise gelecek için üzerinde daha çok çalışılması gereken sektörel zayıflıklarımızdır. Avrupa’da pazar doymuşken Türkiye hem doğal- gaza geçen yeni illeri ve yeni aboneleri ile; hem de değişim pazarı ile Avrupa’nın en dinamik ve büyümeye sürekli devam eden güçlü pazarıdır. Bugün Avrupa ısıtma ve iklimlendirme pazarını Türkiye ve Rusya domine etmektedir. İnşaat sektörünün gelişimi; ekonomik ve siyasi istikrar; kentsel dönüşüm projeleri; enerji verimliliğine “Avrupa’da pazar doymuşken Türkiye hem doğalgaza geçen yeni illeri ve yeni aboneleri ile; hem de değişim pazarı ile Avrupa’nın en dinamik ve büyümeye sürekli devam eden güçlü pazarıdır. Bugün Avrupa ısıtma ve iklimlendirme pazarını Türkiye ve Rusya domine etmektedir.” ait yönetmeliklerin hayata geçişi; enerji verim- liliğine yönelik Avrupa Birliği ile uyum çerçe- vesinde yeniden düzenlenecek yönetmelikler Türkiye ısıtma pazarının gelecekte cazibesini iyice artıracak ve Avrupa’nın en büyük pazarı Türkiye olacaktır. Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir? Vaillant Türkiye’yi sektördeki diğer firmalardan ayıran bir diğer özellik de müşteri ilişkileri yönetimi alanında hayata geçirdiğimiz çalışma- lardır. Vaillant Tüketici Club: Yüzde 100 müşteri memnuniyetini sağlayabilmek için 1994 yılında kurulmuştur. Vaillant kombi, kazan veya klima kullanan tüm tüketiciler ücretsiz olarak Vaillant Tüketici Club’e üye olabilirler. Tüketici Club hizmeti sadece Türkiye’ye özgüdür. Vaillant Tü- ketici Club’da tavsiyede bulunarak yeni müşteri kazanılmasını sağlayan tüketiciye puan verilmek- tedir. Üyeler her tavsiyede alınan ve biriken Altın Puanlar’la, Altın Puan Armağan Kataloğu’ndan cumhuriyet altınından, elektrikli ev eşyaları, yurtdışı seyahatlerinden bakım sözleşmelerine kadar çeşitli armağana sahip oluyorlar. Tüketici ziyaretleri: Tüketici Club personeli, üye- leri evlerinde ziyaret eder; sohbet edip, Vaillant hakkında kısa bir anketi yanıtlamalarını isterler. Bu ankette kullanıcının cihazdan, yetkili satıcı- dan, satış sonrası hizmetlerden memnuniyetleri ölçülür. Ayrıca tüketicilerin Vaillant’tan beklen- tileri öğrenilip, geleceğe yönelik çalışmalar bu sonuçlara göre yönlendirilir. Tüketici Club’ün 300 binden fazla üyesi bulunuyor. Tüketici Şikâyet Bölümü: Vaillant, tüketicilerin- den gelen her türlü sorunu (tesisat dahil) yüzde 100 tüketici memnuniyeti ile çözmek amacıyla 1998 yılında Tüketici Şikayet Bölümü’nü kurdu. Vaillant’ta tüketici şikâyeti denince cihazdan, servisten, hizmetlerden kaynaklanan her türlü soruna ilaveten, yetkili satıcıların yaptığı tesisat ve verdiği hizmetten kaynaklanan tüm sorunlar algılanmaktadır. Şikâyet Bölümünün amacı tüm bu sorunları 12 saat içinde koşulsuz müşteri memnuniyeti ile çözmektir.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=