Tesisat Dergisi 200. Sayı (Ağustos 2012)
SÖYLEŞİ 70 Tesisat Dergisi Sayı 200 - Ağustos 2012 “Climaveneta ile Doğru Zamanda ve Doğru Noktada Buluştuk” Climaveneta uzun zamandan beri Türkiye’de faaliyet gösteriyordu ancak hedef büyütme kararını yeni verdi. Sizce ortam mı buna uygun hale geldi yoksa düşünceler mi değişti? Climaveneta’nın yapısına baktığımızda hızlı bir gelişim süreci gösteriyor. DeLonghi Grubu’nun dahil olması vs.den, Climaveneta’nın da o tarih- sel sürecindeki değişimlerde başka prosesler ola- bilir. Ama iklimlendirme sektörü Türkiye’de olduğu gibi dünyada da çok hızlı büyüyor. Yanılmıyorsam Jann Dergisi yıllar önceki bir sayısında 22 milyon adetlik bir split klima pazarı büyüklüğü çizmişti. Geçenlerde baktığımda dünyadaki ihtiyaçlar de- ğiştikçe büyüklüğün arttığını gözlemledim. Climaveneta, sektörde her zaman etkin bir rol oy- nayan, önemli bir üretici. Bunu fuar ziyaretlerinde de görebiliyoruz. Zamanlama yönünü bilemiyo- rum ama dünyadaki her pazarda ciddi bir gelişim göstermek ve bulundukları ülkelerde en azından ilk üç içinde olmak gibi bir hedefleri var. Belki biz doğru zamanda doğru noktada bu görüşme imka- nını yakaladığımızda, bu ihtiyaçlar Türkiye içinde değerlendirildi ve böyle bir buluşma gerçekleşti. KlimaPlus Genel Müdürü Yenal Altaç: Climaveneta’nın 4 tane İtalya’da, 2 tane Çin’de, 1 tane İspanya’da, olmak üzere 7 tane fabrikası olduğunu biliyoruz. Bu yatırımların o süreç içinde geliştiğini söy- leyebilir miyiz? Çin pazarı hızla büyüyor. Herkes bir şekilde Çin pazarına gidip, o pazar için ürün geliştirme ve üretim noktasında bulunuyor. Climaveneta da Çin organizasyonunu tamamen normal organi- zasyonun dışında görüyor. Avrupa ayağına bak- tığımız zaman, Avrupa çok ciddi değişim yaşıyor. Milano’da Garibaldi Station olan bölgede çok ciddi bir yeniden yapılanma var. Mesela oranın tamamı Climaveneta ürünleri ile yapılıyor. Arsa yapıları bu kadar maliyetlendikçe örneğin İstan- bul Fikirtepe’de bambaşka projeler yapılacak. Eskiden Fikirtepe’nin tamamındaki konut sayı- sında neredeyse hiç klima yoktu çünkü müsta- kil evlerdi. Sonra blok blok binalar dikilmeye ve renovasyonu yapılmaya başlandığında, oraya her hangi bir bina için klima düşünülmeye başlanıyor ve her bir süre sonra ihtiyaç alanına giriyor. Bu anlamda baktığımızda ülkemizde de Afet Yönetmeliği’ne yönelik bir çok bina yapılacak. Çok sayıda bina yapımı gündemde, inşaat sektö- rü ülkemizde halen lokomotif sektör konumunda. En son Avrupa’da gittiğim bir fuarda şaşırmıştım. Yeni bina ihtiyaçları bir etkinlik içinde yapılıyor. Tüm bunlar yapıldıkça ve özellikle enerji verim- liliği konusu bu kadar gündemdeyken, gelişmiş ürünlerle projelerin içine girebilenler üretimlerini arttırma yoluna gidiyor. Tek başına ürün temini dönemi artık değişim gösteriyor. Clima Veneta’nın bu aşamada yenileme pazarı veya yeni ürün ihtiyacı olan yerlere girerken sahip olduğu farklılıklar neler? Özellikle müşteri ihtiyaçlarına yönelik custom dizayn yani tamamen standart ürün geliştir- Yenal Altaç KlimaPlus Enerji ve Klima Teknolojileri Paz. San. ve Tic. A.Ş. Genel Müdürü Mevcut ürün gamıyla, birçok önemli projenin iklimlendirme ve havalandırma çözümleri üzerinde çalışan KlimaPlus, geniş ürün gamı ve marka portföyüne Climaveneta’yı ekledi. Mitsubishi Electric Klima Sistemleri’nin Türkiye’deki tek yetkili distribütörü olan KlimaPlus; Merkezi Sistem Klima markası İtalyan Climaveneta ile büyümeye devam ediyor. Uzman kadrosu, bilgi birikimleri ve tecrübeleriyle birlikte pazardaki tüm ihtiyaçlara yönelik ürün gamına sahip olan KlimaPlus, bu özel ihtiyaçlara yönelik en etkin, teknolojik, performanslı, enerji verimli ve yatırımcıyı koruyan çözümler üretmeye devam ediyor. KlimaPlus Enerji ve Klima Teknolojileri Paz. San. ve Tic. A.Ş. Genel Müdürü Yenal Altaç, Climaveneta ile gerçekleştirdikleri yeni birlikteliği ve KlimaPlus’ın sektördeki uygulamalarını anlattı. “Climaveneta, sektörde her zaman etkin bir rol oynayan, önemli bir üretici. Bunu fuar ziyaretlerinde de görebiliyoruz. Zamanlama yönünü bilemiyorum ama dünyadaki her pazarda ciddi bir gelişim göstermek ve bulundukları ülkelerde en azından ilk üç içinde ol- mak gibi bir hedefleri var.”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=