Tesisat Dergisi 200. Sayı (Ağustos 2012)
SEKTÖREL ETKİNLİKLER 160 Tesisat Dergisi Sayı 200 - Ağustos 2012 A sınıfı, B sınıfı gibi enerji etiketleri, enerji verimliliğini ifade etmekte yetersiz kalıyor. Bu yüzden Eco Dizayn Direktifi (ERP) uyarınca Avrupa ülkeleri, 2013 yılından itibaren ısıtma ve soğutma cihazlarının gerçek enerji verim- liliğini ölçen “Sezonsal Verimlilik”e geçiyor. Daikin sezonsal verimlilik kriterlerine uygun ürünler üretmeye devam ediyor. Daikin split klimalar en yüksek verimliliği ve yıl boyunca konforu bir klimada birleştiriyor. Günümüzü zenginleştirip geleceği korumak anlayışından hareket eden Daikin çevre karşı duyarlılığını, “Azalt, Yeniden değerlendir, Ye- niden kullan” sloganı ile tüm iş süreçlerine taşımaya özen gösteriyor. Üretimin bütün Dünyanın en önemli Japon şirketlerinin üst düzey yöneticileri Türkiye’de bir araya geldi. Daikin’in ev sahipliğinde İstanbul’da bu- luşan Japon devleri, bu toplantıyla Türkiye’nin potansiyeline olan inançlarını vurguladı. Japon heyet, Hendek’te bulunan Daikin üretim tesisinin bahçesine “sonsuzluğu ve yeni bir başlangıcı” simgeleyen Sakura ağacı da dikerek, Türkiye’de kalıcı olacaklarının mesajını verdi. Toplantıya Toyota, Sony, Mori Building, Omron Corporation, Su- mitomo Corporation, Art Corporation ve IBM Japon gibi uluslararası Japon firmalarının üst düzey temsilcileri katıldı. Tüm dünyada yıllık ciroları yüz milyarlarca dolara ulaşan Japon şirketlerinin üst düzey yöneticileri, Daikin Danışma Kurulu toplantısında bir araya gelerek, dünya ekonomisinin gidişatı, yeni yatırım stratejileri ve önümüzdeki döneme ilişkin hedefler gibi konularda görüş alışverişinde bulundu. Daikin’in danışma kurulunun yılda bir kez genellikle Japonya’da toplandığını belirten Daikin Europe N.V. Başkanı Masatsugu Mina- ka, “Türkiye yalnızca Daikin için değil bulunduğu konum ve komşu ülkeleri ile olan bağlantısı nedeniyle tüm uluslararası Japon firmaları için kritik öneme sahip. Bu nedenle 260 milyon dolarlık yatırım ya- parak 2011 yılında kurumsal olarak faliyet göstermeye başladığımız Türkiye’nin potansiyeline olan güvenin altını çizmek amacıyla bu yıl danışma kurulumuzu Türkiye’de topladık. Daikin’in Türkiye’ye yaptığı bu yatırım diğer Japon firmalarının da Türkiye’ye olan ilgisini arttır- dı. Türkiye’de gerçekleştirdiğimiz bu toplantı da Japon yatırımlarının artarak devam etmesi için önemli bir vesile olacaktır. Türkiye’nin ekonomik olarak potansiyeli ve hızlı büyüme performansının yanı sıra tarihi ve kültürel zenginliği de tüm Danışma Kurulu üyelerimizi Daikin Sezonsal Verimlilik Kriterlerine Uygun Ürünler Üretmeye Devam Ediyor Japon Devleri Türkiye’de Buluşarak, Daikin’in Global Stratejilerini Konuştu tusunda Daikin, verimli enerji kullanımıyla çevre performası yüksek ürünler sunmanın yanı sıra iklimlendirme sektörünün dev bir değişimi olan “Sezonsal Verimlilik”e liderlik ediyor. Eco Dizayn Direktifi (ERP) uyarınca Avrupa ülkeleri, 2013 yılından itibaren ısıt- ma ve soğutma cihazlarının gerçek enerji verimliliğini ölçen “Sezonsal Verimlilik” kri- terine geçiş yapmaya hazırlanırken Daikin, ürünlerini sezonsal verimlilik kriterlerine entegre ederek, sektörel öncülüğünü bu alana da taşıyor. “Sezonsal Verimlilik” kri- terlerine uygun olarak tasarlanan cihazlar, enerji tasarrufunun artırılması ve ekolojik ayak izinin azaltılmasına somut olarak kat- kı sağlayacak. derinden etkiledi. Oldukça başarılı ve verimli bir toplantı oldu” dedi. Daikin Hendek Fabrikasını da gezen Japon üst düzey yöneticiler Türkiye’de uzun soluklu ve kalıcı bir yatırım yapıldığını ise üretim tesisisinin bahçesine Sakura ağacı dikerek sembolleştirdi. Sakura’nın kendileri için manevi açıdan çok önemli olduğunun altını çizen Minaka, “Kiraz ağacı Sakura, Japon kültüründe sadece yeniden doğuşu değil sonsuzluğu da simgeler. Hendek fabrikamıza Sakura dikerek Türkiye’de 5-10 yıl değil, çok daha uzun yıllar faaliyet gös- termek istediğimizi simgelemek istedik. Türkiye iklimlendirme paza- rı Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’yı içeren EMEA bölgesinde hızla en önemli pazar haline gelecek. Biz de önümüzdeki yıllarda Türkiye’ye yatırımlarımızı artırarak devam ettireceğiz” şeklinde konuştu. Danış- ma Kurulu Üyeleri iki gün boyunca Türkiye’yi ve Türk kültürünü de yakından tanıma fırsatı buldu. aşamalarında “Sıfır atık” ve “Sıfır emisyon” hedeflerini benimseyen Daikin, her zaman ozon ile dost gazların kullanımını teşvik etme konusunda alanında öncülüğünü sürdürüyor. “Eko dizayn” ilkesine gönülden bağlı olan Dai- kin, sürekli olarak ürünlerindeki “yeşil” içeriği geliştirmeyi hedefliyor. Bu yaklaşımı doğrul-
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=