Tesisat Dergisi 199. Sayı (Temmuz 2012)
GÜNCEL 64 Tesisat Dergisi Sayı 199 - Temmuz 2012 Daikin Türkiye Ürün Gamını Genişletiyor Türkiye’nin, Daikin’in global yapılanması içinde etkinliğini artıracağını vurguladı. Hasan Önder; “Daikin Türkiye’nin de bağlı olduğu Daikin Avrupa bünyesinde 30 şirket faaliyet gösteriyor. Daikin Türkiye, bunların ara- sında en büyük yatırım yapılan ve gelecek vaa- deden şirket olarak öne çıkıyor. Daikin’e bağlı tüm şirketler 5 yıllık planlar doğrultusunda hareket etmektedir. Daikin Türkiye’nin yatırım hedefleri de 2015 yılına odaklı ( Tablo 6 ). Bu doğrultuda Avrupa pazarına uygun üretim için Hendek’te bulunan fabrikamızda sezonsal verimliliğe adapte edilmiş, enerji tasarrufu sağlayan inverter split klimaların deneme üretimine başlandı. Daikin Türkiye’nin yatırım hedeflerinden biri de 2015 yılına kadar Japonya ve Belçika’dan sonra, sezonsal verimliliğe uygun VRV sistemlerinin (değişken debili soğutma sistemleri) üretimine geçmek” dedi. Üretim Kapasitesini Artırıp Avrupa’da Şirket Satın Alacak Toplantıda Daikin Türkiye’nin yeni yatırımları ve hedeflerine ilişkin de bilgi veren Önder, şunları söyledi: “Hendek’te 95 bin metrekarelik arazide bulunan fabrikamızı genişleterek 125 bin açık, 70 bin metrekare de kapalı alan olmak üzere toplam 195 bin metrekareye ulaşmayı ve üretim kapasi- temizi artırmayı planlıyoruz. Daikin Türkiye olarak 2013 yılı sonuna kadar Avrupa’da bir ısıtma firması satın almak istiyoruz. Bu yöndeki araştırmalarımız devam ediyor. Soğutma sektöründe dünyanın pazar lideri olan Daikin’in, ısıtma tarafında da global olarak liderliğini üstlenerek, tüm ısıtma stratejilerini Türkiye üzerinden şekillendireceğiz.” Cirodaki Hızlı Artış, İstihdam Hedefini 1500 Kişiye Yükseltti Önder, Daikin Türkiye’nin geçen yıl olduğu gibi, bu yılın ilk 6 aylık döneminde de hızlı bir büyüme kaydetmesinin istihdam konusundaki hedeflerini de yukarı taşıdığına dikkat çekti. Önder, “Daikin’in en önemli hedeflerinden biri de Türkiye’deki istihdam sorunun çözümüne bir nebze de olsa katkıda bulunmak. 2011 yılında, satın alma öncesi 424 çalışana sahip olan şirketimiz, bugün çalışan sayısını 550’ye çıkardı. 2015 yılı sonunda hedefimiz 1000 kişiye ulaşmak iken, bu yıl ulaştığımız yüzde 65’lik ciro artışının etkisiyle, istihdam hedefimizi 1500’e çıkardık” dedi ( Tablo 7 ). Her 3 Projeden Birinde Daıkın Ürünleri Tercih Ediliyor Ülke genelinde 501 yetkili servisiyle en geç 48 saat içerisinde ürünlerinin montajını ger- çekleştiren Daikin Türkiye’nin pazar payının yıl sonunda yüzde 11 olacağı öngörüsünü paylaşan Önder, Daikin ve Arifel’in geniş ürün gamıyla bireysel alanlardan bina, iş yeri ve otellere kadar ısıtma ve soğutma ihtiyacını karşıladığını vurguladı. Önder, “Daikin Türkiye, inşaat sektöründeki bütün yapı projelerine çözüm sağlayabilecek bir ürün gamına sahiptir. Merkezi sistemlerde yüzde 25, VRV sistemlerde ise yüzde 40 pazar payına sahip olduğu göz önüne alınırsa, sektördeki her üç projeden Şekil 1. Daikin Türkiye’nin bölgesel merkez olarak yönettiği ülkeler • Azerbaycan • Türkmenistan • Özbekistan birinde Daikin ürünlerinin tercih edildiği söylenebilir” diye konuştu. Klima Sektörü Yılın İlk Yarısında Yüzde 15 Büyüme Kaydetti Klima sektöründeki gelişmeleri de değerlendiren Önder, şu bilgileri verdi: ”Bu yıl soğutma pazarında özellikle proje bazlı işlerde, VRV sistemleri başta olmak üzere, yüzde 15 pazar büyümesi gerçekleşti. Daikin de VRV sistemlerdeki payını yüzde 40’lara getirerek sektör liderliğini sürdürüyor. Soğutma sektö- ründe tüketici artık geçmiş yıllara oranla daha bilinçli hale geldi. Klimanın bir lüks olmaktan çıkması bir yana, ürünlerden sadece soğutma değil; hava temizleme, nem dengeleme, mini- mum enerji tüketimi gibi özellikler de bekleniyor. Özellikle tüketicilerin bilinçlenmesiyle kaliteli ve üst segment Japon menşeili klimalara olan talep arttı ve bu segmentte yüzde 30 büyüme gerçekleşti.” Önder Uyardı: “A Enerji Etiketleri Tüke- ticiyi Yanıltıyor!” Günümüzde moda olan klimalardaki enerji etiketleri meselesine de değinen A enerji etiketlerinin tüketiciyi yanılttığına dikkat çekti. Önder, bu konuda şu bilgileri paylaştı: “Mevcut durumda, klimaların enerji verimliliği etiketleri, laboratuvar ortamında tek bir sıcaklık değerine göre oluşturulmaktadır. Ancak gerçek hayatta sıcaklık, değişkenlik gösterdiğinden enerji ve- rimliliğinin de tüm yıl boyunca farklı sıcaklıklara göre ölçülmesi ve enerji etiketlerinin tüketiciyi yanıltmaması açısından bu değerlere göre oluşturulması gerekmektedir. Daikin Avrupa’nın iklimlendirme sektöründe yaptığı lobi faaliyetleri sonucunda Avrupa ülkelerinde 2013 yılından itibaren ısıtma ve soğutma cihazlarının gerçek enerji verimliliğini ölçen bu ‘sezonsal verimlilik’ kriterlerine geçilecek. Ürünlerin sezonsal verim- lilik kriterlerine uygun olarak tasarlanmasıyla Avrupa’da inverter klima pazarı yüzde 100’e çı- kacaktır. Türkiye’nin de Avrupa’daki gelişmelere paralel olarak en geç 2014 yılında bu kriterleri uygulaması önemli bir gerekliliktir.” Hendek fabrika görünümü 2012 Tabo 6. 2012 2013 2014 2015 1. Fabrika Yatırımı Toplam Alan (m²) 95.000 125.000 Kapalı Alan (m²) 42.000 75.000 2- Marka Yatırımı (Milyon TL) Toplam: 100 15 18 32 35 3- İstihdam Hedefi 600 800 11.200 11.500 Hendek fabrika görünümü 2015 • Gürcistan • Ermenistan • Irak • Kıbrıs • Kazakistan • Kırgızistan Tablo 7. Daikin Türkiye’nin İstihdam Gelişimi ve Projeksiyonu Yıllar 2009 2010 Haziran 2011 2011 Haziran 2012 2012 2015 Çalışan Sayısı (adet) 346 383 414 504 550 600 1.500 Büyüme (%) 111 108 122 133 119 250
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=