Tesisat Dergisi 199. Sayı (Temmuz 2012)
SEKTÖREL ETKİNLİKLER 140 Tesisat Dergisi Sayı 199 - Temmuz 2012 140 yıldır hizmet veren İsviçreli Geberit, Türkiye’de 10. yılını gör- kemli bir organizasyon ile kutladı. Dünyada 6000 çalışanı ile 100 ülkede sıhhi tesisat ve borulama sistemlerinde yaratıcı çözümler su- nan Geberit, Türkiye’de doldurduğu 10. yılını, İstanbul Çubuklu Hayal Kahvesi’nde görkemli bir geceye ev sahipliği yaparak kutladı. Gecede sahne alan ‘Geveze ve Grup Fazla Mesai’ ekibi hem konuklara keyifli bir müzik ziyafeti yaşatırken hem de oldukça eğlendirdi. Davetliler kutlamada su ve ışıkla renklendirilmiş perküsyonlar ile Water Drum- mers showa tanık olurken, unutamayacakları coşkulu ve keyifli anlar yaşadılar. Geberit Türkiye Genel Müdürü Cengiz Kazazoğ- lu düzenlenen ödül töreninde yapmış olduğu konuşmada Geberit’in özellikle Türkiye’ye bü- yük önem verdiğini vurguladı. Kazazoğlu, pazar Geberit, Türkiye’de 10.Yılını Kutladı tesini yükselterek, hayatlarına sağ- lık ve konfor katan ürün seçenekleri sunmak” dedi ve ekledi “5 yıllık büyüme modelimizi sektörde ön- görülen büyümeler paralelinde hem tasarım ürünlerimiz, hem de gele- neksel ürünlerimiz üzerine kurduk. 2011’de başlayan büyüme projesi kapsamında hedefimiz, 2015’e ka- dar her yıl %30 büyümek.” Bu özel ve anlamlı kutlamaya İsviçre’den gelen misafirler arasında büyüme projesinde Geberit Türkiye’ye destek verecek olan Geberit International Sales AG*’nin Ge- nel Müdürü Christian Steinberg, 1987 yılında Türkiye’de ilk duvar içi gömme rezervuarı- nı monte eden ve 1986’dan 2002’ye kadar Türkiye’den sorumlu ülke müdürü olarak görev yapan Rene Maechler yer aldı. Cengiz Kaza- zoğlu gelen özel misafirlerine bu gecede yalnız bırakmadıkları için tek tek teşekkür etti. Kutla- ma, kesilen 10. yıl pastası ve DJ perfomansı ile gecenin geç saatlerine kadar devam etti. paylarını artırmak için perakendede büyümeyi hedeflediklerini satış ekiplerini bir yıl içerisinde yüzde 100 büyüttüklerini belirtti. Bu çalışmala- rın neticesi olarak 2011 yılında cirosunu yüzde 27 büyüten Geberit Türkiye’nin 2012 yılındaki cirosal büyüme hedefi ise yüzde 30. Geberit Türkiye’nin onur ödüllerini takdim eden Kazazoğlu, “Geberit Türkiye stratejimiz; olarak daha çok tüketiciye ulaşarak herkes için erişi- lebilir olmak ve Türk tüketicilerinin yaşam kali- T T T T T LG Electronics (LG) 2012 yılının ikinci çeyrek sonuçla- rını açıkladı. Şirket, bir önceki yılın aynı dönemine göre net karını yüzde 46 oranında artırdı. 2012’in ilk çeyrek dönemine göre gelir yüzde 5.2 oranında artış göste- rirken, cep telefonu satışlarındaki ve IT ürünlerindeki talep azalması nedeniyle, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 10,6 düşüş gösterdi ve 11,16 milyar dolar olarak gerçekleşti. Devam eden ekonomik durgunluğa karşın, LG’nin faaliyet karı, önceki çeyrek dönemlerine göre önemli ölçüde artış gösterirken ev eğlencesi ve beyaz eşya alanında şirketin elde ettiği başarı, mobil taraftaki düşü- şün etkisini azalttı. Premium ürünlerin pazara sunulması, gelişmekte olan ülkelere odaklanılması ve maliyetlerdeki agresif düşüş 2012’nin 2. çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre net karda yüzde 46 ar- tışa neden olarak rakamın 138,02 milyon dolara ulaşmasını sağladı. Faaliyet karı ise ikiye katlanarak 302,95 milyon dolar oldu. LG Ev Eğlencesi Bölümü, 2011 yılının aynı dönemine göre faaliyet ka- rını önemli ölçüde artırdı. Premium ürünlerdeki satış artışı ve daha gelişmiş tedarik zinciri sayesinde faaliyet karı bir önceki yıla göre ikiye katlanarak 187,5 milyon dolar oldu. Satışlarda bir önceki yıla göre yüz- de 5,8 oranında (4,76 milyar dolar) düşüş olmasına karşın 2012’nin ilk çeyreğine göre yüzde 2,8 oranında arttı. Şirketten yapılan açıkla- maya göre LG’nin popüler Cinema 3D TV’leri, 2012’nin ikinci yarısın- da ilerlemeye devam ederek 3D segmentinde en başarılı marka olma LG’ nin İkinci Çeyrek Geliri 11,16 Milyar Dolar hedefini sürdürecek. LG Mobil İletişim Bölümü, iyi bir ilk çeyrek dönemi geçirmesine karşın yeni cep telefo- nu modellerinin pazara sunulması sonucu artan pazar maliyetleri nedeniyle faaliyet karında 49,48 milyon do- larlık kayba uğradı. Toplam gelir yüzde 28,5 oranında (2,01 milyar dolar) azalmasına rağmen özellikle LTE telefonlara olan ilgi akıllı telefon siparişlerinin bir önceki çeyreğe göre birim satışta yüzde 36 oranından yüzde 44’e çıkmasına neden oldu. Şirket, Kuzey Amerika, Avrupa’nın bir bölümü ve Asya’da 2012’nin ikinci yarısında 4G özellikli yeni LTE modellerini pazara sunmayı planlıyor. LG Beyaz Eşya Bölümü, inovatif ürünler ve uygun maliyetler saye- sinde 2012’nin ikinci çeyreğinde faaliyet karını geçen yıla göre üçe katlayarak 143,23 milyon dolara ulaştı. Öte yandan gelirler gelişmekte olan ülkeler sayesinde geçen yılın aynı dönemine göre önemli ölçüde artış gösterdi ve 2,5 milyar dolara ulaştı. Gelişmiş ülkelerdeki pazar durgunluğuna karşın şirket, 2012’nin ikinci yarısında başarılı sonuçlar elde etmeyi hedefliyor. LG Klima ve Enerji Çözümü Bölümü ise faaliyet karını bir önceki yıla göre yüzde 17 oranında artırarak 60,76 milyon dolara ulaştı. Gelirler yüzde 21 artarken Kore’deki klima satışlarında görülen azalma ve gelişmiş ül- kelerdeki talep düşüşü nedeniyle 1,28 milyar dolar olarak gerçekleşti. Şirket, enerji tasarruflu ürünlere odaklanarak karlılığını artırmayı ve ticari klima alanında daha büyük pazar payı elde etmeyi hedefliyor.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=