Tesisat Dergisi 199. Sayı (Temmuz 2012)

SEKTÖREL ETKİNLİKLER 138 Tesisat Dergisi Sayı 199 - Temmuz 2012 60. yılını kutlayan Elginkan Holding’in ısıt- ma sektöründe öncü firması olan ve E.C.A. markası ile faaliyet gösteren EMAS A.Ş, 60’ı aşkın ülkeye yaptığı ihracatın yanı sıra, yatı- rımları da sürdürüyor. Enerji verimliliğini koruyan, tasarruflu, doğa dostu ve kalitesinden ödün vermeyen ürün- leri ile sektörde adından söz ettiren E.C.A., yatırım ve ihracat hedeflerini geliştirerek yoluna devam ediyor. Bugün Türkiye’deki genç nüfusu da hedef- leyerek markanın gelecek vizyonu çerçeve- sinde gerçekleştirdiği iletişim çalışmaları ile fark yaratan E.C.A., “E.C.A. ile Keşfet” ile- tişim platformuna imza atarak önümüzdeki dönemde yeni kampanyalarla genç nüfusun odak noktası olmayı hedefliyor. “E.C.A.’dan 30 milyon Euro yatırım” E.C.A.’nın finansal açıdan da başarılı performansını sürdürdüğüne vurgu yapan Elginkan Toplululuğu İdari Meclisi Üyesi ve EMAS Genel Müdürü Cahit Köse, öncelikli olarak yatırımlar hakkında şu bilgileri verdi: “Topluluk bünyesinde faaliyet gösteren ısı grubu şirketlerimizin 2012 yılında tamamladığı ve bu yılın devam eden 3. çeyreğinde tamamla- nacak 30 milyon Euro tutarında yatırım ile kombide 400 bin adet, panel radyatörde 3.5 milyon metretül, valf ürünlerinde de 23 milyon adet yıllık kapasiteye ulaşacağız.” 2012 yılının ilk yarısına ilişkin yurtiçi ve yurtdışı satışlar konusunda da bilgi veren Köse şunları söyledi: “Yılın ilk yarısını 85 bin adet kombi, 700 bin metretül panel radyatör, 1.500 adet yoğuşmalı kazan satışı ile tamamladık. Bu yıl ürün gamımıza eklenen Kalorimetre ve Substation ürünleri yani merkezi ısıtma sistem- lerini bireyselleştiren ürün grupları ile de alternatifleri olan ve geniş bir ürün yelpazesi sunarak pazarımızı genişletmeye, artırmaya devam ede- ceğiz. Isı sektöründe ikinci yarıyıl faaliyetleri daha yoğun olmaktadır. Bu nedenle ikinci yarıyılda satışlarımızın, hedeflediğimiz rakamların üze- rinde olmasını bekliyoruz. Bu çerçevede 150 bin adet kombi, 1 milyon metretül panel radyatör ve 2 bin 500 adet yoğuşmalı kazan satışı hedef- liyoruz. Bu noktada BEP (Binalarda Enerji Performansı) Yönetmeliği’ne uygun olarak ısı gider paylaşım sistemleri konusunda da pazarda önemli bir rol alacağımızı düşünüyoruz.” E.C.A., 2012 Yılında da Farklı Projelerle Genç Nesile Ulaşıyor “İhracat hedefimiz 75 milyon Euro” Köse sözlerine şöyle devam etti: “E.C.A. markası bugün dünyanın birçok ülkesinde adından söz ettiriyor. 60’tan fazla ülkeye gerçekleştirdiğimiz satış ile ısı grubu ola- rak yılın ilk yarısında, yaklaşık 30 milyon Euro’luk ihracat gerçekleştirdik. 2012 yılı sonunda, bu gruptaki ürünlerin ihracatını 75 milyon Euro’ya çıkarmayı hedefliyoruz. Isı sektöründe Azerbaycan, Romanya, Ukray- na, İngiltere, İran ve Almanya gibi öncelikli pazarlarımızın yanı sıra 2012 yılında Irak, Kuzey Avrupa ülkeleri, Çin, Rusya, Türkme- nistan, Kazakistan ve Gürcistan gibi pazar- lara ağırlık vermeyi hedefliyoruz. 20 ülkenin üzerinde faaliyet pazarında yer alıyoruz. Kombide ise ağırlıklı olarak satış yaptığımız pazarlar Azerbaycan, Fransa, Gürcistan, İran, Türkmenistan, Ukrayna, Almanya ve İngiltere’dir. Panel radyatör ihracatında ise 22 ülke ile düzenli olarak çalışıyoruz. Bu alanda ise bu ülkelerin başında Azerbaycan, Fransa, Gür- cistan, İran, Türkmenistan, Ukrayna, Almanya, ABD, Arjantin, Belçika, İspanya, Bosna Hersek, Çin, Yunanistan, İngiltere, Macaristan, Moldova, Romanya, Sırbistan, Şili geliyor. 2012 yılında pazar payımızı büyütmeyi hedeflediğimiz en önemli ülkeler ise Almanya ve İngiltere.” E.C.A.’nın kurulduğu günden itibaren yeniliği ve farklı olanı yakaladı- ğını ve bunu da tüketicilerine ulaştırmak için tüm servis ve hizmetle- rini geliştirerek sunduğuna dikkat çeken, iletişim dünyasının çok hızlı değişim ve gelişim içinde olduğunu belirterek, “Markalar bu değişimin içinde yerlerini alamıyorsa bugün değil belki ama, yakın bir zamanda hedef kitlesi ile arasındaki bağı kaybedecek. E.C.A., 60 yıllık bir marka ve yeni gelen neslin de marka ile buluşmasını sağlamamız gerekiyor. Ülke nüfusunun yaklaşık olarak yarısını 30 yaş altı gençler oluşturuyor. Bu gruplarla marka ve ürünlerimizi buluşturmamız çok önemli. Çünkü hem bugünün hem de yarının satın alma kararlarını verecekler. Ama- cımız markanın duruşunu koruyarak, farklı ve yeni olan fikirleri hayata geçirmek. Bu amaçla yarattığımız ‘E.C.A. ile Keşfet’in ana amacı mar- kanın farklılığını bir kez daha göstermek, hedef kitle ile yakın bağ kurup, marka sadakatlerini oluşturmak, arttırmak ve devamlılığını sağlamak” diye konuştu. ‘E.C.A. İle Keşfet’ bu yıl, 100 yıldır tüm dünyanın ilgisini çeken Titanic Batığı’nın keşfi ile iletişime başladı ve yakın zamanda hedeflediklerimizi devam ettireceğimiz yeni projelerle devam edecek. Cahit Köse Elginkan Topluluğu İdari Meclisi Üyesi ve EMAS Genel Müdürü

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=