Tesisat Dergisi 198. Sayı (Haziran 2012)

HABERLER 36 Tesisat Dergisi Sayı 198 - Haziran 2012 Sürdürülebilir Markalar Konferansı ile Pazarlama Dünyasında Dönüşüm Başlıyor Kentsel Dönüşüm Başkanların Gündeminde Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından ilk kez düzenlenen Sürdürülebilir Markalar Konferan- sı, 31 Mayıs Perşembe günü Swissotel’de ger- çekleşti. İş dünyasında sürdürülebilirlik dönü- şümü ile marka yönetmenin ve pazarlamanın ele alındığı konferansta, Unilever, Coca Cola, Vodafone, BSH Ev Aletleri, Kale Grubu, Tekno- sa, Soyak, TSKB gibi markalarının temsilcileri ve yurtdışından gelen konuşmacılar görüşlerini paylaştı. Sürdürülebilirlik ekseninde yeniden tanımla- nan marka değerlerinin paylaşılması amacıyla düzenlenen konferansta, sürdürülebilirlik ve markalar dünyasının tüm paydaşları sürdürü- lebilir gelecek için bir araya geldi. “Dünyanın En İyi Markaları” ve “Dünyanın En Çevreci Markaları” listelerinin yaratıcısı Interbrand Bölge Direktörü Michael Benson, Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP) Proje Direktörü Cheryl Hicks ve Futerra’nın Murahhas Azası Jeff Melnyk gibi uzmanların yanı sıra, Türkiye’nin pazarlama konusunda önde gelen isimlerinin de deneyimlerini ve Marmara Belediyeler Birliği tarafından düzenle- nen “Belediye Başkanları Değerlendirme Toplan- tısı” 104 belediye başkanının katılımı ile Kartepe Green Park Hotel’de gerçekleştirildi. Program kapsamında ilk olarak Marmara Denizi’nin Temizliği tartışılırken Birlik Başkanı ve Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ile Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu Marmara Denizi ve Çevre temalı birer sunum yaptı. Belediye Başkanları değerlendirme Toplantısı’nın ikinci bölümünde ise son günlerin popüler ko- nularından Kentsel Dönüşüm Yasası’nın Be- lediyecilik boyutu masaya yatırıldı. Marmara Belediyeler Birliği ve Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe konuşmasında, “Kentsel dönüşüm yalnızca bölgemizin değil, bir bütün olarak ülkemizin en mühim sorunlarından biridir. T T T T T misi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç yer aldı. “Değişimi Yönetmek: Sürdürülebilirlik Ekseninde Yeni Marka Stratejileri” başlıklı oturumda Coca Cola Kurumsal İlişkiler Direktörü Atilla Demir Yer- likaya ve Kale Grubu Yapı Ürünleri Grubu Başkan Yardımcısı İhsan Karagöz, görüşlerini paylaştılar. Konferansta ayrıca Vodadone markasının Sürdü- rülebilir Marka Olma Stratejisi masaya yatırıldı ve Vodafone Türkiye Marka ve Pazarlama Stra- tejisi Direktörü Bilge Çiftçi, Young and Rubicam Genel Müdürü Arzu Ünal, Ünite İletişim Yönetim Kurulu Üyesi Ercüment Şener, Sabah Gazetesi Köşe Yazarı Şelale Kadak’ın moderatörlüğünde bir araya gelerek konuyla ilgili görüşlerini pay- laştılar. Sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği konusunda farkındalık yaratmak amacıyla düzenlenen Sür- dürülebilir Markalar Konferansı, “Karbon Nötr Konferans” olarak organize edildi. Konferans süresince ortaya çıkan CO 2 salımları hesapla- narak konferansın karbon ayakizi silindi. Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu ise, “Halkı kentsel dönüşüme inandırmak çok büyük önem arz ediyor. De- mokrasilerde halka rağmen icraat yapılmaz. Vatandaşı ikna etmek en önemli gayemiz ol- malı. Kentsel Dönüşüm, halkla bütünleşerek yapılmalı. Kentsel Dönüşüme eğitim ve tespitle başlamalıyız. Halkımızı inandırarak, ikna ede- rek ve doğru faaliyetlerle Kentsel Dönüşüme inandırmalıyız” dedi. Marmara Belediyeler Birliği Başkanvekili ve Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı da, kentsel dönüşümün sosyolojik anlamda gerçekleştirilmesi gerektiğinin altını çizerken, Malkara Belediye Başkanı Birol Kaya da 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştü- rülmesi hususundaki kanunla ilgili bilgilendir- me yaptı. görüşlerini paylaştığı konferansa ilgi büyüktü. Konferansta ayrıca Türkiye’nin ilk “Sürdürülebilir Marka Ödülleri” verildi. Türkiye’nin önde gelen markalarından ‘Bilim İlaç’ ve ‘Vitra’, “Sürdürü- lebilir Marka Ödülü”nün sahibi oldu. Konferansta ayrıca, 2020’lere Doğru Sürdürüle- bilir Yaşam Planı başlıklı konuşmasıyla Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Satış ve Müşteri Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Cem Tarık Yüksel, “Dünyada Kaynaklar Azalıyor, Mar- kalar Ne Yapmalı?” başlıklı konuşmasıyla WWF Türkiye CEO’su Tolga Baştak, “Sürdürülebilir Geleceğin Öncüsü Olmak” başlıklı konuşmasıyla BSH Ev Aletleri Marka Pazarlama Direktörü Ha- kan Turalı “Başarılı ve Sorumlu Marka Olmak” başlıklı konuşmasıyla Sürdürülebilirlik Akade- Bölgemizin genel olarak Kuzey Anadolu Fay Hattı üzerinde olduğu da dikkate alındığında kentsel dönüşüm konusunun ne kadar acil bir durum arz ettiği kendiliğinden anlaşılacaktır. Hem estetikten yoksun hem de fen ve mühendislik kurallarına uymayan mevcut yapı stoku yalnızca şehirlerimizi değil, buralarda yaşayan insanların sosyal hayatını ve iç dünyasını da tehdit etmek- tedir. Sağlıksız bir mekânda sağlıklı nesillerin yetişmesi mümkün değildir” dedi.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=