Tesisat Dergisi 198. Sayı (Haziran 2012)

SEKTÖREL ETKİNLİKLER 157 Tesisat Dergisi Sayı 198 - Haziran 2012 1931 yılında kurulan Almanya Bruchsal merkez- li, hareket teknolojileri alanında faaliyet gösteren SEW-EURODRIVE, Avrupa, ABD, Kanada Çin-gibi en- düstrileşmiş birçok ülkeden sonra 7 milyon Euro’nun üzerinde bir yatırımla yeni fabrikasının kapılarını 15 Haziran 2012’de gerçekleştirdiği bir törenle Gebze’de açtı. SEW-EURODRIVE, redüktörlü motorları, frekans inverterleri, servo hareket sistemleri, dağıtık otomas- yon sistemleri ve endüstriyel redüktörleri ile hareketin olduğu her yerde güvenle kullanılıyor. Gebze fabrikasında standart ve endüstriyel redüktör SEW-EURODRIVE’ den Türkiye’ye Yeni Yatırım montajı, elektrik motorları montajı ve SEW’in port- föyündeki tüm ürünlerin satışı ve servis üzerine hizmet verilecek. Toplam 11.000 m² kapalı alanda kurulan ve 4000 m² ofis alanına sahip fabrikada, 50 çalışan ile ayda 1000 adet redüktörlü motor montajı yapılacak. 2011 yılını dünya genelinde 2 milyar Euro’nun üzerinde ciroyla kapatan SEW- EURODRIVE, 81 yıllık tecrübesiyle dünya genelinde 45 farklı ülkede 15 üretim tesisi, 75 montaj fabrikası ve 14 bin çalışa- nıyla hizmet veriyor. T T T T T Panasonic’in ilköğretim öğrencilerine çevreyi korumanın yollarını öğretmeyi amaçlayan eği- tim projesi Okulumuz Yeşil!’de anlamlı sergi! Panasonic Türkiye’nin katkıları ve çalışanlarıyla birlikte İstanbul Gültepe Cengizhan İlköğretim Okulu öğrencileri okullarının duvarlarını projede öğrendikleriyle süsledi. Kuruluşunun 100. yılına denk gelen 2018 itiba- rıyla elektronik sektöründe dünyanın bir numaralı çevreci inovasyon şirketi olmayı hedefleyen Panasonic, tüm dünyada çevre bilincini genç nesillere aşılamayı hedefleyen, dünya çapında bir kurumsal sosyal sorumluluk projesi olan “Okulumuz Yeşil!” (Eco Kids) eğitim progra- mını geçtiğimiz yıl Türkiye’ye taşımıştı. Okulumuz Yeşil!’de ikinci dö- nem 6 Nisan tarihinde başladı. Programa dahil olan İstanbul Gültepe Cengizhan İlköğretim Okulu öğrencileri Okulumuz Yeşil! programında öğrendiklerini okullarının duvarına yansıttılar. Programda dağıtılan ve öğrendikleriyle doldurdukları Çevreci Resimli Günlüklerin yanı sıra Çocukların Çevre Sevgisi Okul Duvarlarına Yansıdı iklim değişikliği, küresel ısınma, çevre kirliliği, sera gazlarının atmosfere etkisi ve gezegeni korumanın yollarına dair öğrendikleri her şeyi okul duvarlarına kendi elleriyle çizen öğrenciler hem eğlenceli hem de öğretici bir günün keyfini çıkardı. Panasonic Türkiye Genel Müdürü Ahmet Tela- tar, Okulumuz Yeşil programının ilk yılda elde ettiği başarıyı tekrarlamak istediklerini belirtti ve ekledi: “Sürdürüle- bilir yaşam ve çevre duyarlılığı yüksek bir toplum Panasonic’in tüm faaliyetlerinin merkezinde yer alan unsurlardır. Bu anlamlı programın Türk çocuklarının gelişimine önemli katkılar sağlayacağını düşünü- yoruz. Programa başladığımızda Türkiye’de 14 bin öğrenciye çevreyi korumanın yollarını öğretmeyi hedefliyorduk. Gün itibariyle bu rakamı şimdiden aşmış bulunuyor, 2013 yılı itibarıyla Türkiye’de yaklaşık 17 bin öğrenciye bu eğitimi sunacak olmanın mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz.” Dünyanın önemli klima ve kompresör üreticilerinden Panasonic’in ağırlıklı olarak Antalya ve İzmir bölgelerinden gelen klima bayileri, Dubai’de bir araya geldi. Başarılı geçen 2011 yılını değerlendiren bayiler, 2012 yılı için de moral depoladı. Enerji tasarrufu sağlayan ürünlerle genişleyen yeni ürün yelpazesini de tanıtan Panasonic, ba- yilerine pazarlama ve teknik eğitimler de verdi. Mayıs 2011’de Türkiye’deki klima pazarına güçlü bir giriş yapan Pa- nasonic Türkiye, klima bayileri ile Dubai’de bir araya gelerek geride kalan 2011 yılını değerlendirip yorgunluk attı. Yeni başlayan 2012 sezonu için moral depolayan katılımcılar, dört gün boyunca Dubai şehrinin ve güzel havanın tadını çıkarmakla kalmadı, çölde safari yaparak büyük heyecan da yaşadı. Konuyla ilgili olarak Panasonic Türkiye Klima Pazarlama Müdürü Melis Bozoğlu Günaçar “Türk klima pazarına giriş yaptığımız 2011 Panasonic Türkiye’nin Klima Bayileri Dubai’de Buluştu senesi bizim için oldukça yoğun ve başarılı geçti. Bayilerimizle bir araya gelerek hem bu seneyi değerlendirmek hem de 2012 yılı için moral depolamak istedik. Hedefimiz çift haneli paylarına ulaşıp piyasadaki ilk üç Japon markasından biri olmak ve bu hedefimize ulaşmak bayilerimizle birlikte çalışmaya devam edeceğiz. Önümüz- deki dönemde daha kalabalık bayi grupları ile farklı destinasyonlara geziler planlıyoruz” dedi.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=