Tesisat Dergisi 198. Sayı (Haziran 2012)

SEKTÖREL ETKİNLİKLER Ülkemizde elektronik marketler, yapı marketler ve internetin yaygınlaşma- sıyla tüketici talep ve beklentileri de değişiyor. Tüketiciler aynı mağazada birden fazla markayı görüp, karşılaştı- rıp, satın alma kararı vermek istiyorlar. Bu değişim iklimlendirme sektörüne de yansıdı. Sektördeki bu gelişim ve değişime paralel olarak 2006 yılından itibaren ısıtma ve soğutma sektöründe ilklere imza atan, 600’e yakın satış ağı ve 15 çalışanı ile Dikey Isı Firması da sektöre olan sorumlulukları gere- ği, ilk adımını Kasım 2010’da attığı “Kombi Klima Shop” Konseptini Mayıs 2012’de iklimlendirme sektörüne lanse etti. Bu yeni konsept ile Kombi Klima Shop çatısı altında Türkiye genel dağıtıcısı olduğu Arçelik servis güvenceli Altus, Daikin servis güvenceli AUER, Termo- teknik Çorlu tesislerinde üretilen, Avrupa’nın en prestijli ve en çok tercih edilen radyatörü Stelrad ve toptancı bayisi olduğu Ariston, İmmergas, ECA gibi sektör- deki dünya markalarını 600’e yakın dağıtım kanalına sunmaya başladı. Geniş ürün yelpazesi, rekabetçi ve karlı fiyatlar, Türkiye’nin önde gelen bankalarıyla yapılan özel pos ve vade kart anlaşmaları ve kurumsal alt yapısı hazır olan Kombi Klima Shop konsepti ile dağıtım kanalının, tüketicilerin kombi / klima vb. ihtiyacını karşılayabileceği ilk adres olabilmesi hedefleniyor. Tek Noktada Çoklu Çözüm için Yeni Konsept ‘Kombi Klima Shop’ T T T T T T T T T T AFS Boru Sanayi A.Ş, Orta Anadolu İhracat- çı Birlikleri tarafından düzenlenen 2011 Yılı Başarılı İhracatçılar Ödül Töreni’nde, başarılı ihracatçılar arasında yerini aldı. AFS, İklim- lendirme Sanayi İhracatçıları Birliği bünye- sinde “En Fazla Pazara İhracat Yapan Firma” kategorisi ile “Havalandırma-Klima Sistem ve Elemanları’nda En Fazla İhracat Yapan Firma” kategorisinde ödül aldı. AFS Genel Koordinatörü Zahid Poyraz, AFS’nin bundan sonra da böylesi başarılarla yoluna devam edeceğini, uluslar arası pazarlarda daha aktif olacaklarını söyledi. Ülke ihra- catının artmasında üzerlerine düşen görevi yerine getirmek için var güçleri ile çalışacak- larını ifade eden Poyraz, “20 yıllık bir emeğin sonunda, bugün geldiğimiz noktada dünyanın 65 ülkesine flexible hava kanalları ve hava- landırma ekipmanları ihraç ediyoruz. Üreti- mimizin yüzde 80’ini ihraç ediyoruz. Hedefi- miz daha fazla üretim ve daha fazla ihracat. İhracattaki başarımızı sürdürmek ve daha iyi noktalara gelebilmek için Ar-Ge ve inovasyo- AFS, İhracatta Ödüle Layık Görüldü na ağırlık vermeye başladık. Kendi markamız ve kendi tasarımlarımızla yurt dışı pazarlarda hakim bir firma olmayı hedefliyoruz. Ülkemiz ve sektörümüzün de uluslar arası pazarlar- da daha etkin ve tercih edilen bir konumda olması gerektiğini düşünüyorum. Bu nedenle tüm ihracatçı firmalarımıza büyük görevler düşüyor” dedi. Son yıllarda havalandırma ekipmanları ala- nında gerek yurt dışı gerekse yurt içi pazar- da üretim ve tüketim potansiyelinin en aktif dönemini yaşadığına da dikkat çeken Poyraz, Türk firmalarının özellikle Ar-Ge’ye eğilerek pazardaki bu olumlu gidişattan maksimum derecede faydalanmaları gerektiğini sözleri- ne ekledi.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=