Tesisat Dergisi 197. Sayı (Mayıs 2012)
SÖYLEŞİ 79 Tesisat Dergisi Sayı 197 - Mayıs 2012 Daikin Türkiye, inşaat sektöründeki bütün yapı projelerine çözüm sağlayabilecek bir ürün gamı- na sahiptir. Merkezi sistemlerde %25, VRV sis- temde ise %40 pazar payına sahip olduğu göz önüne alınırsa sektördeki her 3 projeden 1’inde Daikin ürünlerinin tercih edildiği söylenebilir. Geniş ürün gamımızın yanı sıra güçlü mühendis kadromuz ve uygulamacı bayilerimizle her türlü projeye danışmanlık hizmeti sağlamaktayız. Ayrı- ca yaygın satış sonrası servis ağımızla da inşaat firmalarımızın projelerinde ısıtma ve soğutma alanlarında çözüm ortağı olarak çalışmaktayız. “Türkiye, Daikin’in en önemli Ar-Ge merkezlerinden biri haline gelecek” Türkiye iklimlendirme pazarı Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’yı içeren EMEA bölgesinde hızla en önemli pazar haline gelecek; Türkiye, eşsiz coğrafi konumu ve ekonomik performansıyla bölgedeki en önemli oyunculardan biri ola- caktır. Bu sebeple, global ekonomik kriz bek- lentilerinin tartışıldığı dönemde, dünya klima sektörünün lideri Daikin Türkiye’nin geleceğine güvendi ve Türkiye’ye çok önemli bir yatırım yaptı. Daikin’in ihracat rotalarında hedefi Av- rupa, Orta Doğu ve Afrika. Bu paralelde Türki- ye, Daikin’in en önemli Ar-Ge merkezlerinden biri haline gelecektir. Daikin, Türkiye’yi ana lojistik üssü haline getirmek için çalışıyor ve yatırımlarını buna göre şekillendiriyor. Türkiye pazarında %20’lik pazar payıyla sektör lideri olacağız. Aynı zamanda ihracatımızı da 4 yıl içinde 6 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Enerji verimliliği henüz Türkiye’de yasal dü- zenlemelerle yeterince desteklenmemektedir. Klima pazarında Avrupa’nın neredeyse tama- mı inverter ürünler kullanırken Türkiye’de in- verter ürün kullanımı %20’ler seviyesindedir. Avrupa ülkeleri 2013 yılından itibaren ısıtma ve soğutma cihazlarının gerçek enerji verim- liliğini ölçen “sezonsal verimlilik” kriterine geçiyor. Sezonsal verimlilik kriterlerine uygun olarak tasarlanan cihazlar, enerji tasarrufunun artırılması ve ekolojik ayak izinin azaltılmasına somut olarak katkı sağlayacak. Buna göre kli- malarda mevcutta kullanılan “nominal verim- lik” yöntemi, yerini “sezonsal verimliliğe bıra- kacak. Klimaların nominal enerji verimliliğini gösteren A sınıfı, B sınıfı gibi enerji etiketleri de bundan sonra yerini sezonsal verimlilik etiketlerine bırakacak. Biz de dünyanın klima uzmanı olarak ürünlerimizi sezonsal verimlilik kriterlerine entegre ederek, sektörel liderliği- mizi bu alana da taşıyoruz. “Daikin Türkiye olarak, sezonsal verim- liliğe uygun cihazlarımızı, Türkiye’de satışa sunacağız” Çevresel etkilerin azaltılması ve enerji ta- sarrufu performansının artırılması amacıyla Avrupa ülkeleri, Eco Dizayn Direktifi (ERP) uyarınca 2013 itibarıyla yeni bir enerji ve- rimliliği kriterine geçiş yapmaya hazırlanıyor. Nominal verimlilik yöntemi ile cihazların enerji performansı sembolik sıcaklıklara (6°C-35°C) paralel ölçümlenirken, “sezonsal verimlilik” kriterlerine göre yapılan ölçümlerde cihazların gerçek hayatta kullanılan sıcaklık değerlerine eş değer enerji verimlilikleri belirleniyor. Dün- ya klima sektöründe ilklere imza atmayı ilke haline getiren Daikin, sezonsal verimlilikte de bir kez daha sektörün öncülüğünü üstleniyor. Tüm yıl boyu gerçek enerji performansının öl- çümlenebileceği bu yeni kriterler sayesinde ik- limlendirme cihazlarının çevresel etkisi en aza indirgenebilecek ve kullanıcılara önemli mali- yet avantajı yaratılacak. Biz de Daikin Türkiye olarak sezonsal verimliliğe uygun cihazlarımızı 2013 yılı başından itibaren Türkiye’de satışa sunmayı amaçlıyoruz. “Airfel’i satın alarak Türkiye iklimlen- dirme sektöründeki iddiamızı kanıtla- dık” Airfel markasının temelleri 1999 yılında Hasan Önder ve 9 arkadaşı tarafından Akfel Endüst- riyel Cihazlar Pazarlama A.Ş.’nin kurulmasıyla atıldı. Firma, dünya klima sektörünün en bü- yük üreticilerinden biri olan Haier Electronic Company ile distribütörlük anlaşması yaparak Türkiye klima pazarını yüksek teknoloji ve re- kabetçi fiyatlarla tanıştırdı. Şirketin ilk yılında yaşanan 1999 depremi şirket için önemli bir kırılma noktasıydı. Depremden et- kilenen bayilerine ait 400 bin TL’lik alacağı bir ka- lemde silen şirket, bayilerin dayanışması ve o zor günlerde sahip çıktığı bayilerin ikinci yılda satış- larını dört katına çıkartmasıyla önemli bir başarı ivmesi yakaladı. Türkiye klima pazarına iddialı bir başlangıç yapan Akfel’in bu başarısı kısa sürede Türkiye’nin en önemli şirketlerinden biri olan San- ko Holding’in dikkatini çekti. Akfel, 2001 yılında Sanko Holding bünyesine katıldı ve daha güçlü bir yapıyla büyümesini sürdürdü. Airfel A.Ş. olarak yeni oluşturduğu organizasyon yapısıyla 2001 yılında Çorlu’da Türkiye’de akredite olmuş üç klima performans laboratuarından birine sahip split klima fabrikasını kurarak, kendi markasıyla ürünlerin montajlarını yapmaya başladı. “Airfel, yatırımlarını aralıksız sürdü- rüyor” Her yıl yüzde yüz büyüme başarısı gösteren Airfel, 2005 yılından itibaren markalaşma çalışmalarına ağrılık verdi. Büyümesine ek olarak paralel yatırımlarını da aralıksız sür- düren Airfel, ısıtma-soğutma sektöründe uz- man kimliğini üretici kimliğiyle birleştirerek Hendek’te önemli bir yatırım gerçekleştirdi. Airfel, Hendek’te 40 bin metrekare kapalı ala- na Türkiye’nin en modern fabrikasını kurdu ve split klima fabrikasını hayata geçirdi. Bunu diğerler yatırım adımları izledi. Airfel, ithalat, Türkiye iklimlendirme pazarı Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’yı içeren EMEA bölgesinde hızla en önemli pazar haline gelecek; Türkiye, eş- siz coğrafi konumu ve ekonomik performansıyla bölgedeki en önemli oyunculardan biri olacaktır.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=