Tesisat Dergisi 197. Sayı (Mayıs 2012)
GÜNCEL 42 Tesisat Dergisi Sayı 197 - Mayıs 2012 benzeri medya faaliyetleri yaptık. Bacalı cihaz kullanan 131 bin aboneye güvenli doğalgaz kullanımı konusunda gönderdiğimiz mektuplar ile bilgi verdik ve bu mektupları internet sitemizde yayınladık. Bunlar sayesinde 2011 yılında tüketici memnuniyetini ilke edinen şirket ödülüne layık görüldük. Bu ödülü biz partnerlerimizle birlikte aldık. Onlara tebrik ve teşekkürlerimi iletiyorum. Bu çalışma İstanbul’da yapıldı. Ancak Anadolu’da da hemen hemen her şehre doğalgaz geldi ve bu çalışmalara Anadolu’da da ihtiyaç var. Bu ihtiyaç doğrultusunda gidip de biz orada yüz yüze böyle bir çalışma yapamayız ancak şöyle bir çalışmamız var: İGDAŞ akademi diye bir sanal akademi kurmayı düşünüyoruz ve inter- net ortamında bu seminerleri yayınlayabiliriz”. Bilal Aslan: “İstanbul’da 10-20 yılını dol- duran tesisatlar standart dışına çıkmış” İstanbul’daki tesisatların ne durumda olduğu ile ilgili bir çalışma yaptıklarını da belirten Aslan şu bilgileri verdi: “Burada yetkili tesisatçılar bize destek verdiler. 10 yılını dolduran tesisatları göz- den geçirdik. ‘Bu tesisatlar standart kapsamında mı?’ diye baktık. Yaptığımız çalışma sonunda bu tesisatların yüzde 10’unun elden geçmesi gerek- tiği ortaya çıktı. 20 yıldır doğalgazı kullandığımıza göre, 20 yıllık tesisatlar var demek. Bunlar bizim gazı verdiğimiz gündeki gibi kalmamış. Zamanla standart dışına çıkmışlar. Evin içinde tadilatlar yapılmış, tesisatlara izinsiz müdahaleler olmuş, korozyona uğramış. ‘Bunlara bir bakalım’ dedik ve bir seferberlik ilan ettik. Bir hedef koyduk önümüze ve yetkili 1000 şirketle beraber, bizimde kurduğumuz kadro ile en eski tesisatlara öncelik vererek kontrollere gitmeye başladık. Gördük ki bu iş yüz binler ile ifade ediliyor. Bunu bizim tek başımıza yapmamız mümkün değil. İkincisi herkes size kapsını açmıyor. ‘Benim tesisatım sağlam, sana ne!’ diyor. Çünkümülkiyeti aboneye ait. Mülkiyeti dağıtım şirketine ait olan bir tek şebekeler var. Bunlar için de gerekenleri zaten yapıyoruz; burada sorun yok ancak iç tesisatları da korumak lazım. Böyle bir sosyal sorumlu- luğumuz var. 20 bin tesisata gittik. Ancak bu kadar yapabildik. ‘O zaman bir yasal düzenleme yapmak gerekir’ dedik. ‘Herkes tesisatını kontrol ettirsin’ dedik. GAZBİR ve EPDK ile birlikte böyle bir çalışma başlattık. Bir düzenleme ile belirli pe- riyotlarda herkes kendi tesisatını kontrol ettirsin; biz de dağıtımşirketi olarak üzerimize düşeni, işin koordinasyonu gibi, yapalım. EPDK’ya böyle bir proje sunduk. Uzun çalışmalar yapıldı ve sonunda bir taslak çıktı ortaya. ‘Artık bu işi yapın’ diye geçen hafta bir yazı geldi. Fakat burada şekil şartları eksik. Bizim mevzuata göre iç tesisat hem bacayı kapsıyor, hem cihazı hem de tesi- satı. Ancak biz dağıtım şirketiyiz. Dağıtım şirketi tesisattan sorumlu gibi algılanıyor. Dolayısıyla bunu netleştirmemiz lazım. Bunu biz EPDK ile konuşuyoruz. Tesisatı yeniden tarif edelim diyo- ruz. Baca ayrı, cihaz ayrı bir şey. Bunun periyodik bakımı yapılacaksa, bunu bir denetçi yapamaz, bir şirket yapamaz. Onun için oturup tesisatı yeni baştan tanımlayalım dedik. ‘Bacayı ayrı, tesisatı ayrı, cihazı ayrı tutalım’ dedik. Dolayısıyla herkes kendi üzerine düşen görevle ilgilensin ve periyodik kontrolü bir an önce başlatalım”. Ufuk Atan: “Seminerlerde insanlara doğalgazın ne olduğu hatırlatıldı” Toplantı konuşmacılarından DOSİDER Tanı- tım ve Pazarlama Komitesi Başkanı Ufuk Atan İGDAŞ’ın yaptığı bu projenin teklifinin, DOSİDER’e geldiği zaman hiç düşünmeden kabul ettiklerini çünkü konunun DOSİDER’in amaç ve hedefleri ile örtüştüğünü belirtti. Atan konuşmasını şöyle sürdürdü: “Şu an 60’dan fazla merkezde doğalgaz kullanılıyor. İşimiz gereği biz hep sahadayız ve bakıyoruz ki diğer doğalgaz şirketleri İGDAŞ’ı örnek alarak ilerle- meye çalışıyorlar ama bir yol kat edilmesi lazım. İGDAŞ o yolu çok ciddi bir şekilde kat etmiş durumda. İGDAŞ zaten bu doğalgazı satacak, burada bir rekabet yok ama insanları bilinçlen- dirmesi, tasarruflu doğalgaz kullanmaya yönelik çalışmalar yapması çok etkileyici. Bu seminer- lerde insanlara doğalgazın ne olduğu hatırlatıldı. Doğalgaz konusu çok spekülatif bir konu. Bu seminerlerde insanlar doğalgazın en temiz, en ucuz, en güvenilir yakıt olduğunu gördü. Bunlar insanlara çok etkileyici örnekler ile gösterildi”. Ufuk Atan: “İGDAŞ bu çalışmaların diğer dağıtım şirketlerine yayılmasında öncü olabilir” Seminerlerde tasarruflu ve güvenli kullanımın öne çıktığını ve tüketicilerin çok bilinçsiz olduğu- nu gördüklerini söyleyen Atan: “Sektörün içinde olan insanlar olarak maalesef herkesi ‘biliyor’ varsayımı ile hareket ediyoruz. Ama gerçekten insanlar kulaktan dolma bilgiler ile çok bilinçsiz durumdalar. Böyle bir ortamda, bu kadar önemli bir konuda güvenlik, tasarruf, milli ekonomi açı- sından bilinçlendirmenin oradaki insanlara çok faydalı olduğuna bizzat şahit olduk. Öneri olarak şunu söyleyebiliriz; bu konuda İGDAŞ her zaman öncü bir kuruluş. Diğer doğalgaz şirketlerinin de bu konulara çekilmesi lazım. Özellikle yeni doğalgaz giden yerlerde bilinçsizlik hat safhada. İGDAŞ bu çalışmaların diğer doğalgaz dağıtım şirketlerine yayılmasına da öncü olabilir diye düşünüyorum. Şu an İstanbul üzerinde değişim pazarı çok gündemde. Değişim pazarı hakkında, İGDAŞ’ın prosedürleri ile ilgili sektörde bir bilgi eşitsizliği olduğunu görüyoruz. Bu prosedürler konusunda belki İGDAŞ kendi yetkili şirketlerine eğitimler veriyor ama hem tesisatçılara hem halka ek bilgilendirmeler de yapılabilir diye düşünüyoruz. Biz DOSİDER olarak liseler ile işbirlikleri yapmak istiyoruz. Bu tarz bilinçlen- dirme çalışmalarının, İGDAŞ işbirliği ile biraz da öğrenim kurumlarında dile getirilebilece- ğini ve ilgi görebileceğini düşünüyoruz” dedi. İGDAŞ’ın sosyal medya kullanımının da çok etkili olduğuna değinen Atan sosyal medyada tartışma ortamları yaratılabileceğini ifade ederek sözlerini şöyle tamamladı: “Sosyal medya dikkat çeken ve hızlıca yayılma imkanı veren bir alan. Hem bilinçlendirme anlamında hem insanların sorularını alma anlamında burada da desteğe hazır olduğumuzu söy- lemek istiyorum. Tekrar DOSİDER olarak bu güzel etkinlik için teşekkürlerimi sunuyorum”. Barış Say: “Seminerlerde bacaların arka plana atıldığını gördük” Projede emeği geçen herkese teşekkür ederek konuşmasına başlayan BACADER Yön. Kur. Bşk. Yrd. Barış Say , seminerlerde bacaların insanlar tarafından arka plana atıldığını gör- düklerini vurgulayarak şunları söyledi: “Burada gördük ki baca arka planda akıllara gelen, çok düşünülmeyen ve olmasa da olur gibi görülen bir eleman. Baca belki önemsenmiyor; ama güvenlik bu seminerlerin büyük bir unsuru ise Ufuk Atan DOSİDER Tanıtım ve Pazarlama Komitesi Başkanı
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=