Tesisat Dergisi 197. Sayı (Mayıs 2012)

GÜNCEL 40 Tesisat Dergisi Sayı 197 - Mayıs 2012 değinerek sözlerine başlayan İGDAŞ Ge- nel Müdürü Bilal Aslan bu 20 yıllık süre zarfında İstanbul’da doğalgaz kullanma kültürünün oluştuğunu belirtti. Aslan şu an Anadolu’nun bu süreci yaşadığını söyle- yerek sözlerine şöyle devam etti: “Aslında doğalgazı kullanmak çok basit. Kombinin düğmesine basıyorsunuz ve kullanıyorsunuz. Doğalgazı kullanma kültüründen kastımız; tasarruflu ve güvenli kullanmaktır. Biz ticari bir şirketiz. Aslında ticari mantıkla düşün- düğünüz zaman, belki dağıtım şirketlerinin böyle düşünmemesi lazım ama durum böyle değil. İGDAŞ bir sosyal sorumluluk projesi olarak tasarruflu ve güvenli doğalgaz kullanımının öncülüğünü yapıyor. Neticede ithal bir yakıt ve buna döviz ödüyoruz”. İGDAŞ “Doğalgazda Güvenlik ve Tasarruf Seminerleri” için Değerlendirme Toplantısı Düzenledi İGDAŞ, kurumsal sosyal sorumluluk projesi çerçevesinde 2009 yılında başlattığı ve 2011 yılı sonunda tamamladığı “Doğalgazda Güvenlik ve Tasarruf Seminerleri” için 9 Mayıs’ta bir değerlendirme toplantısı düzenledi. Rahmi Koç Müzesi’nde yapılan toplantıda İGDAŞ Genel Müdürü Bilal Aslan, DOSİDER Tanıtım ve Pazarlama Komitesi Başkanı Ufuk Atan, BACADER Yön. Kur. Bşk. Yrd. Barış Say, İstanbul Doğalgaz Sıhhi Tesisat Kalorifer Teknisyenleri Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkan Vekili Kazım Kartal birer konuşma yaparak seminerler hakkında değerlendirme ve önerilerde bulundular. Bilal Aslan İGDAŞ Genel Müdürü İGDAŞ’ın öncülüğünde, DOSİDER (Doğalgaz Cihazları Sanayicileri ve İşadamları Derneği), BACADER (Baca İmalatçıları ve Uygulayıcıları Derneği), İTESO (İstanbul Doğalgaz Sıhhi Tesisat Kalorifer Teknisyenleri Esnaf ve Sanatkârları Odası)’nın destekleriyle İstanbul’un bütün ilçelerinde gerçekleştirilen ve 40 bin aboneye ulaşan seminerlerin değerlendirme toplantısı 9 Mayıs’ta Rahmi Koç Müzesi’nde yapıldı. Toplantıda, İGDAŞ seminerleri sonrasında seminerlerin etkisini ölçmek amacı ile anket- ler düzenlendiği ve bu anketler sonucunda katılımcıların yüzde 99’unun seminerlerden memnun kaldığı sonucu paylaşıldı. Seminerler- de katılımcılar tarafından gelen soruların, daha çok kombiler ile ilgili olduğu, fatura tutarlarının nasıl düşürülebileceği, kombi bakımlarının en ucuza nasıl yaptırılabileceği ile ilgili olduğu belirtilirken doğalgaz kullanıcılarının güvenli ve tasarruflu kullanıma ilişkin çok fazla bilgi sahibi olmadığının tespit edildiği ifade edildi. Katılımcılar tarafından gelen talepler sonucunda İGDAŞ’ın iki adet kamu spotu hazırlayarak yak- laşık 40 TV kanalında yayınlanmasını sağladığı da bildirildi. Toplantı sonunda ise seminerlerde emeği geçen üyelerin hepsine İGDAŞ tarafından hediyeler verildi. Bilal Aslan: “İstanbul’da doğalgaz kul- lanma kültürü oluştu” İGDAŞ’ın bu sene 25. yılını kutladıklarını ama İstanbul’da 20 yıldır doğalgaz kullanıldığına E s kiden İstanbul’da 100 metrekarelik bir dai- rede yılda yaklaşık 1500 metreküp gaz tüketil- diğine; şimdi ise bu rakamın 800 metreküplere kadar düştüğüne vurgu yapan Aslan yapılan seminerlerin bunda katkısının büyük olduğunu söyleyerek sözlerine şöyle devam etti: “1500 metreküp tüketim rakamını 800 metreküp- lere düşürmeyi doğalgaz kültürü oluşturarak başardık. Ülke olarak bir seferberlik başlattık. Enerjiyi üretmeden de; tasarruf yaparak sağla- yabiliyoruz. Geçenlerde bir rakam verdiler; eski buzdolaplarını ülke çapında verimli ürünler ile değiştirirsek, Keban Barajı’nın ürettiği enerji kadar tasarruf sağlıyoruz. Aynı şekilde doğalgaz tüketimini de düşürmüşüz ve enerji sağlamışız. Doğalgaz standartlar ölçüsünde kullanıldığında son derece önemli bir yakıt”. Bilal Aslan: “2011 yılı tüketici memnuni- yetini ilke edinen şirket olduk” Doğalgazın tasarruflu ve güvenli kullanımını ko- nusunda başlattıkları çalışmanın Ankara’dan da yankı bulduğunu söyleyen Aslan, İGDAŞ’ın birkaç hafta önce ödül alan çalışmalarını şöyle anlattı: “2011 Yılı Tüketici Memnuniyetini İlke Edinen Şirket” ödülünü aldık. Bu ödülü almak için İGDAŞ ne yapmış? Doğalgazın güvenli ve tasarruflu kullanımı konusunda okullarda ve çeşitli yerlerde tüketicileri bilinçlendirici eğitim seminerleri ver- dik. 10. yılını dolduran abonelerin iç tesisatlarını gözden geçirdik. Televizyon ve radyolarda eğitici haberler yayınlattık, programlara katıldık, tüke- ticiyi eğitici ve bilinçlendirici afiş, reklam gibi

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=