Tesisat Dergisi 197. Sayı (Mayıs 2012)

SÖYLEŞİ 108 Tesisat Dergisi Sayı 197 - Mayıs 2012 dört mevsim birden yaşanıyor ve penetras- yonu daha tamamlanmamış. Dolayısıyla çok büyük bir potansiyel var. Her sene bir milyon, bir milyon 200 bin adet klimanın satıldığı en büyük pazarlardan bir tanesi. Dolayısıyla bu- rada daha iyi teknoloji, daha kaliteli ürünler üreten markalar biraz daha ön plana çıkacak. Sadece Panasonic değil Japon markaları klima sektöründe çok ileride. Zaten firmalar da bu- raya yatırım yapıyor. Klima sektöründe Japon firmalarının yeri ayrı. Panasonic de en Japon olan marka. Dolayısıyla Türkiye pazarı bizim için en önemli pazarlardan biri. ki bu üçünü birden yapabilen zaten çok fazla firma yok. Biz de bunda öncü olmak istiyoruz. Türkiye’deki tüketici bilincini nasıl bu- luyorsunuz? İnsanlar bilgiye çok aç. Bugün bir ürün almaya karar verdiklerinde enerji seviyesini soruyorlar. Bunun ne anlama geldiğini ya da gelmediğini biliyorlar mı o konu tartışılır. Daha fazla eğitim gerekiyor. Önemli olan daha az enerji tüketen ürünleri satın alma arzusu var. O yüzden de daha çok bu tip promosyonlar ve ürünler üre- ten markalar ön plana çıkacak. Avrupa veya ABD’den çok geride değiliz. O konuda önde olduğumuz bile söylenebilir. Panasonic Türkiye Klima Pazarlama Müdürü Melis Bozoğlu Günaçar Enerji üretmek ve depolamak konula- rındaki yeni ürünlerinizden bahseder misiniz? Bizim kategorimize girmese de, ürünlerimizde kullanılabilen iki sistem var. Bunlardan biri so- lar paneller. Solar panellerdeki ürettiğimiz ener- jiyi depolayabildiğimiz bir sistemimiz var. Kendi ürettiğiniz enerjiyi depolayabiliyorsunuz. Onu kullanabiliyorsunuz. Bu çok önemli çünkü do- ğada var olan enerjiyi kullanıyorsunuz anlamına geliyor. Hem Çin’le yürütülen bir proje hem de Japonya’da yapılan, tamamen kendi kendini çe- virebilen, çevreci şehir projelerimiz var. Bunlar gerçekten insanlığa adanmış projeler. Şu anda enerji verimliliği konusunda tüketicinin bilinci, sadece kendi adına tasarruf yapmak. Burada gelişmesi gereken nokta, dünya kaynaklarını EcoNavi özellikli Panasonic Etherea klima, güneş ışığı sensörü ve IntesisHome akıllı telefon kontrolü ile yenilendi. Odanın içindeki güneş ışığı değişikliklerini tespit eden güneş ışığı sensörü ve EcoNavi akıllı sensörleri sayesinde yeni Et- herea klimalar, herhangi bir inverter klima ile kıyasla soğutma modunda yüzde 35, ısıtma modunda yüzde 45 tasarruf sağlıyor. Intesis tarafından tasarlanan yenilikçi IntesisHome akıllı telefon kontrolü eklenen Panasonic Ethe- rea klimaları, akıllı cep telefonu ve PC aracılığıyla da kolayca kontrol edilebiliyor. IntesisHome sayesinde dünyanın her yerinden cep telefonuyla evin sıcaklığını ayarlamak ve daha eve gel- meden evde ideal havayı yaratmak mümkün. EcoNavi özellikli Panasonic Etherea Klima Panasonic Ethere kliması yenilenen Panasonic’in VRF ürün yelpazesi de MiniEcoi ile genişledi. Bunların yanı sıra yeni çıkan Aquarea Pro, Aquarea HT ve Aquarea 3/5 kW versiyonları ile piyasada tek bir üreticide bulunan en ge- niş ısı pompası ürün yelpazesine sahip olmuş oldu. Panasonic son bir yıl içinde açtığı 50 Pana- sonic tabelalı klima satış noktası ile klima pazarı için en önemli iki bölge olan Akdeniz ve Ege’deki yapılanmasını tamamladı. Panasonic, bir yıl içinde bütün Türkiye’de ve Kıbrıs’ta satış noktalarını oluşturmayı hedefliyor. daha verimli kullanmak ve dünyaya daha az zarar vermek. Çocuklara verdiğimiz eğitimle bu bakış açısını yerleştirmek istiyoruz. Panasonic Genel Müdürü Ahmet Telatar Türkiye klima pazarını değerlendirir misiniz? İklim bakımından güzel bir bölgede yer alıyo- ruz. Çünkü eskiden klima sadece sıcak yerler- de satılırdı. Ama bugün klima hem ısıtıyor hem de soğutuyor, ayrıca çok verimli. Türkiye’de Melis Bozoğlu Günaçar Panasonic Türkiye Klima Pazarlama Müdürü “Hem Çin’le yürütülen bir proje hem de Japonya’da yapılan, tama- men kendi kendini çevirebilen, çevreci şehir projelerimiz var. Bunlar gerçekten insanlığa adanmış projeler.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=