Tesisat Dergisi 197. Sayı (Mayıs 2012)
SÖYLEŞİ 104 Tesisat Dergisi Sayı 197 - Mayıs 2012 Panasonic, Türkiye Genelinde Bayi Kanalını Yapılandırdığı Başarılı Bir Yıl Geçirdi Enrique Vilamitjana Panasonic Elektronik A.Ş. Ev Aletleri-Klima Avrupa Genel Müdürü 2011 yılında Türkiye klima pazarına giren Panasonic, Türkiye genelinde bayi kanalını yapılandırdığı başarılı bir yıl geçirdi. 2011 sonu itibariyle 50 Panasonic tabelalı klima satış noktasıyla tüketicilere ulaştı. Şirket, 2012’de hem Türkiye’deki klima pazarının büyüyeceğini hem de pazarda Panasonic klimalarının payının artacağını vurguluyor. Panasonic Elektronik A.Ş. Ev Aletleri-Klima Avrupa Genel Müdürü Enrique Vilamitjana ve Panasonic Türkiye Klima Pazarlama Müdürü Melis Bozoğlu Günaçar ile Panasonic’in Türkiye klima pazarındaki başarılı yükselişini ve gelecek dönem hedeflerini konuştuk. Panasonic Türkiye Genel Müdürü Ahmet Telatar da sadece klima kategorisinde değil, teknoloji alanında hayatı kolaylaştıran yenilikçi ürünleriyle Panasonic’in 2018’de en çevreci fikirleri üreten ve uygulayan marka olma hedefine doğru hızlı adımlarla ilerlediğini anlattı. “Panasonic olarak Türk klima pazarına çok önem veriyoruz ve ilerisi için potansiyelin yüksek olduğunu görebiliyoruz. Türkiye’de 5 yıl içerisinde klima sektöründeki ilk 3 Japon markasından biri olmayı hedefliyoruz.” Panasonic Elektronik A.Ş. Ev Aletleri- Klima Avrupa Genel Müdürü Enrique Vilamitjana Türkiye klima pazarına bir yıl önce girdiniz. Bu süreçte ne gibi gelişmeler yaşandı, kısaca değerlendirir misiniz? Türkiye’nin klima pazarı Avrupa pazarının çok önemli bir parçası. Dolayısıyla Türk klima pazarında olmadan Avrupa’da başarılı sayı- lamayacağımızı düşünerek bu pazara girdik. Türkiye pazarı büyük fakat zor. Çünkü yerel markalar tarafından domine edilen bir pazar. Ancak Panasonic olarak Türk klima pazarına çok önem veriyoruz ve ilerisi için potansiyelin yüksek olduğunu görebiliyoruz. Türkiye’de 5 yıl içerisinde klima sektöründeki ilk 3 Japon mar- kasından biri olmayı hedefliyoruz. Bir yıl önce, en güçlü olduğumuz nokta diye tabir ettiğimiz split tipi klimalardan başladık. Fakat amacımız zaman içerisinde diğer pro- fesyonel ürünleri de, ürün gamına katmaktı ve bir yılda bunu başardık. Şu an Mono ve Multi Split serisi, yarı ve tam ticari serileri, Eco I VRF Sistemi ve Aquarea Isı Pompaları olmak üzere farklı kategorideki ürünlerimizle pazarda bulunuyoruz. 2012 yılında genişleyen ürün yel- pazemiz ve yenilenen ürünlerimizle Türk klima pazarında fark yaratacağımıza inanıyoruz. Sadece soğutma sektöründe değil, ısıtma sektö- ründe de ürünlerimiz var ve onlarda da büyümeyi amaçlıyoruz. O konuda büyüyerek, önemli adım- lar atmayı planlıyoruz. Panasonic geçen sene kli- ma pazarı için en önemli iki bölge olana Akdeniz ve Ege’deki yapılanmasını tamamladı. Bu bölge- lerde 50 Panasonic tabelalı klima satış noktasıyla tüketicilere ulaştı. Önümüzdeki dönemdeki ama- cımız bir yıl içinde bütün Türkiye’de ve Kıbrıs’ta satış noktalarımızı oluşturmak. Aynı zamanda Panasonic Türkiye de büyümeye devam ediyor. Şirket içinde güçlü bir ekip oluşturduk. Panasonic Genel Müdürü Ahmet Telatar 2011’de Türkiye klima pazarına giren Panasonic, bu bir yıl içerinde ne gibi gelişmeler yaşadı? Panasonic Türkiye klima pazarına 2011 yılında girdi. Türkiye genelinde bayi kanalını yapılan- dırdığımız başarılı bir yıl geçirdi. Geçtiğimiz yıl
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=