Tesisat Dergisi 197. Sayı (Mayıs 2012)

ADVERTORIAL 100 Tesisat Dergisi Sayı 197 - Mayıs 2012 Bosch Türkiye, 2012-2013 Döneminde 300 Milyon Avro’nun Üzerinde Yatırım Yapacak Bosch Türkiye, otomotiv piyasalarında yaşanan olumlu gelişmeler ve ihracatındaki %20’lik artışın da etkisiyle 2011 yılında beklenenden daha güçlü bir büyüme per- formansı sergiledi. İhracatın payı toplam ciro içinde %60’lık bir oran teşkil ederken, Bosch Türkiye’nin cirosu önceki yıla göre yüzde 17 artışla 2 milyar Avro’ya ulaştı. Şirketin ihracatı da 1,2 milyar Avro’ya yükseldi. Türkiye pazarında ise Bosch Grubu’nun satışları yüzde 15,5 oranında artışla 915 milyon Avro oldu. Dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet tedarikçisi Bosch, Türkiye’de 2011 yılı boyunca 1.200 kişilik istihdam artışıyla çalışan sayısını 10.250’ye çıkardı. Bosch Türkiye, böylece Avrupa ülkeleri içinde -Almanya hariç- en geniş işgücüne sahip ülke konumunu sürdürdü. Bosch Türkiye, 2011 yılında ağırlıklı olarak otomotiv teknolojisi ve ev aletleri sektöründe olmak üzere, üretim tesislerinin geliştirilmesi için 200 milyon Avro’nun üzerinde yatırım gerçekleştirdi. Steven Young: “Bosch, yaşamın her alanında var” Bosch Grubu’nun Türkiye Temsilcisi Ste- ven Young, İstanbul’da düzenlenen Yıllık Değerlendirme Toplantısı’nda, Bosch’un yaşamın her alanına dair ürünler geliştirdiğini belirterek, “Yaptığımız her işte sürekli kalıcı başarıyı yaka- lamak ve pazarda lider bir konum elde etmek ilk hedefimiz, ancak bunu da yine insanı ön planda tutarak başarmak istiyoruz. Bunun için sloganımızı ‘Yaşam İçin Teknoloji’ olarak belirledik” dedi. Young, otomotiv endüstrisi için güvenilir ve yenilikçi bir iş ortağı olan Bosch Grubu’nun çalışmalarını gelecekteki trendler paralelinde yürüttüğünü söyledi. 2020 yılında toplam 115 milyon araç üretileceğini, bunun yaklaşık %10’luk kısmının elektrikli ve hibrid olacağını öngördüklerini ifade eden Young, “2010’dan bu 100 yılı aşkın süredir Türkiye’de faaliyet gösteren Bosch, 2011 yılında ihracatındaki %20’lik artışın da etkisiyle cirosunu 2 milyar Avro’ya yükseltti. Şirket, geçen yıl %17 oranında büyüdü. ‘Yaşam için teknoloji’ sloganı doğrultusunda Ar-Ge yatırımlarına önem veren Bosch Türkiye, 2011-2013 döneminde 66 milyon Avro’luk yatırım yapacak ve bu alanda çalışan sayısını da 300’ün üzerine çıkaracak. yana bazı güçlü markalar için hibrid teknoloji- sini tedarik ediyoruz. 2013’te ise 13 otomobil üreticisi için 21 farklı projede elektrik motoru, güç elektronikleri ve akü teknolojisi gibi temel parçaların seri üretimine geçmeyi planlıyoruz. Bosch’un tüm bu parçaları bir otomobilde kullanabilmesi en önemli gücüdür. Bunun için her yıl globalde 400 milyon Avro ayırıyoruz” diye konuştu. Bosch’un sürüşü daha emniyetli ve konforlu duruma getirmek için 100 yıldır çalıştığını hatırlatan Young, araç içindeki ve dışındaki in- sanların güvenliğine yönelik ‘sıfır kaza’ hedefine de hızla yaklaştıklarını söyledi. Steven Young Bosch Grubu’nun Türkiye Temsilcisi

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=