Tesisat Dergisi 196. Sayı (Nisan 2012)
Gelişim Teknik A.Ş, ISK-SODEX Fuar1'nda, Ziyaretçileriyle Buluşacak iklimlendirme ve tesisat sektörünün üçüncü büyük organizasyonu ola– rak kabul edilen ISK-SODEX istanbul 2012 Fuarı'nda; Gelişim Teknik A.Ş; aquatherm GmbH Firması'nın, ısıtma soğutma (Fan Coil), kalorifer tesisatı -~*==::;.ı ile jeotermal hatlar için özel olarak geliştirdiği boruları ziyaretçilerinin be– ğenisine sunacak. Isıtma-soğutma boruları da aquatherm'in üretim programındaki diğer boru ve bağlantı parçaları gibi özel hammadde fusiolen®'den üre– tilmektedir. fusiolen®, rakiplerine kı yasla aquatherm'in çok daha dayanıklı ve farklı olmasını sağlamaktadır. Bakır, alüminyum, çelikgibi maddelere göre ısı iletim katsayısı çok düşük olan aquatherm ısıtma-soğutma boruları, Almanya'da Polipropilen lesisat Sis– temleri üretimi yapan, aquatherm '--------------' metal deaktivatörlüdür ve bu boruların GmbH Firması tarafından; ısıtma-soğutma (Fan Coil), kalorifer tesisatı ile jeotermal hatlar için özel olarak geliştirilen ısıtma-soğutma borula rı; siyah çelik boruların alternatifi olarak kullanılıyor. Siyah çelik borularla kıyaslandığında birçok avantajı bulunan, ısıtma-soğutma borularında sürtünme kayıpları çok düşüktür ve kesinlikle korozyona uğramaz. aquatherm'in ısıtma-soğutma boru ları, 20 - 630 mm çapları arasında üretilmektedir. Bu özel boruların, aquatherm'in üretim programında yer alan 400'den fazla çeşitteki fittingsler ile beraber her türlü bağlantı al– ternatifi mümkündür. Bu özellik koliektör yapımında da göze çarpmakta– dır. Koliektör geçiş parçaları sayesinde kolaylıkla borudan tam istenilen yerden hat alınıp, istenilen geçiş yapılabilir. Örneğin; inegal te kullanarak 3 ayrı kaynak yapılması gerekirken, kolektör geçiş parçası sayesinde tek kaynak yeterli olur. Ayrıca, tesisatı, özel mat– kap ucu ile delerek, istenilen yerden yeni hat almak mümkündür. Böylelikle malzemeden, işçilikten ve zamandan tasarruf sağlanmış olur. uzama katsayısı 0,035 mm/mK'dir. Sıcaklık dayanımı -20°C ile 90°C aralığında olan ısıtma-soğutma borularında, ısı kayıpları da çok dü– şüktür. Bu sayede işletim (enerji) maliyetlerinde yaklaşık %10 tasarruf sağlayan boru sistemi; aquatherm'in söz verdiği gibi hem yatırımcının, hem mühendislerin, hem de tüketicinin yanındadır. Türk inşaat sektörüne, 1987 yılından bu yana kattığı yeniliklerle kendine sağlam bir yer edinen Gelişim Teknik A.Ş., ISK-SODEX istanbul 2012 Fuarı'nda ayrıca distribütörlüğünü yaptığı; aquatherm sistem çözümleri olan sı hhi tesisat, yerden ısıtma boru sistemlerini, WavinAS Sessiz Boru, HL marka süzgeçler, sifonlar ve pis su çekvalflerini ve su arıtma ve yu– muşatmada öncü bir marka olan BWT ürünlerini tanıtacak. Ürünler hakkında daha detaylı bilgiye, ISK-SODEX istanbul 2012 Fuar'ındaki Gelişim Teknik A.Ş.' nin Salon 1 1 D10 no'lu standını ziyaret ederek ya da www.gelisimteknik.com.tr web adresini tıklayarak ulaşa bilirsiniz. ***** Jakko Faaliyetlerine H1z Kesmeden Devam Ediyor da potansiyel müşterilerin ziyaret etmek istediği firmalar arasında ye- Jakko, bina içi tesisat malzemele– rinden PPRC Boru, PPRC Kompozit Boru, PPRC Dıştan ve Ortadan Alü– minyum Falyolu Boru ve Ek Parçaları, PP Atık Su Boru ve Ek Parçaları, Kı lıflı Kılıfsız PEX-B Borularından sonra Jakko kalitesi ile Oksijen Bariyerli Pex Borularını da üretmeye başladı. ~":",~~;-:~~~~:--:...:~.~=- .i.:~~~ rini aldı. Yıl itibariyle 13 ayrı ülkede fuarlara katılacak olan Jakko 2013 ve 2014 hedeflerini şimdiden belir– leyerek hazırlıklarını sürdürüyor. Bugüne kadar başta BDT, Ortadoğu ve Asya'da bulunan pek çok projede yer Üretime başladığı günden itibaren _ _.....______ .... &..ı~&ııı.IIIJ..'· lıııııııı alan ürünleriyle, marka ve logosu ile anılan firmanın sahip olduğu ürün kalitesi ve hizmet anlayışı sonucunda çalıştığı çözüm ortakları tarafından kendisine sektörün mühendisi yakış tırması yapılmış ve bu yakıştırmayı temsil edebilmek için doğada ken– disine suyun mühendisi adı verilen Kunduz'u maskot olarak seçmiştir. Bundan sonra Kunduz'un görüldüğü ürünler Jakko ile kalite ve hizmetin adı olacaktır. Bu doğrultuda sloganı "işini bilenlerin tercihi" olmuştur. rekabet etmeyen sadece rekabet yaratan bir konumda bulunan Jak– ko, piyasalardaki yerini sağlamlaştırmak ve genişletmek maksadıyla aktif pazarlama stratejisi içerisinde yurtiçi ve yurtdışı fuarlara ka– tılmayı sürdürüyor. En son MCE 2012 Milano italya Fuarı'na katılan şirket, çalışmalarını hiç duraksatmadan devam ettirebilmek için 2012 sonuna kadar katılacağı tüm ulusal ve uluslar arası fuarlar- lesisat Dergisi Sayı 196- Nisan 2012 235
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=