Tesisat Dergisi 196. Sayı (Nisan 2012)
Bosch Termoteknik, LG Klima'nm Türkiye'deki Yetkili Distribütörü Oldu ı Dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet tedarikçisi Bosch Grubu'nun termoteknoloji alanında faaliyet gösteren şirketi Bosch Termoteknik, LG Klima'nın Türkiye'deki yetkili distribütörü oldu. Dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet tedarikçisi Bosch Grubu'nun Termotek- ~--L noloji alanında faaliyet gösteren şirketi Bosch Termoteknik, Güney Kore'nin önde gelen üreticilerinden LG ile klima sistem– lerinin Türkiye'deki yetkili distribütörü olmak üzere anlaşma i mzaladı. LG klima sistemlerinin Güney Kore'de üretip pazara sunduğu tüm ürün portföyünün Türkiye'de satış ve pazarlamasını içeren anlaşma, Bosch Termateknik Türkiye Ülke Müdürü Selman Tarmurve LG Electronics Türkiye Genel Müdürü Calvin Cho tarafından imzalandı. Bosch Termateknik ve LG'nin inavasyana verdikleri önem ve sektöre sundukları yenilikler anlamında birbirine çok yakın firmalar olduğunu vurgulayan Selman Tarmur, "Birlikteliğimizle sektöre daha kaliteli, yenilikçi ve üstün özelliklere sahip ürünler sunacağız" diyerek konuşmasına şöyle devam etti: "Bildiğiniz gibi Bosch Termo– teknik Türkiye, tesisat sektöründe yer alan bir şirkettir vetesisat sektöründe de klimalar bizim için önemli bir alandır. Dolayısıyla çok uzun yıllardır klima sektöründe de faaliyetierimize devam ediyoruz ve bu alanda çok ciddi bir tec– rübe birikimimiz ve geçmişimiz var. Buna bağlı olarak da 2012'nin Mart ayı sonunda LG Klima sistemleriyle Türkiye pazarı için yeni distribü– törlük anlaşmamızı imzaladık. ve şuanda bir fiil LG Klima ile çalışmaya başladık. Bugüne kadar yaptıklarımızdan çok daha iyisini LG Klima ile birlikte gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz." Bosch Termoteknik'in Türk tüketicisiyle bu– luşturacağı LG split klimaların dünyada rekor düzeydeki düşük ses seviyeleri ve yüksek enerji verimlilikleriyle öne çıktığını ifade eden Tarmur, LG VRF sistemlerinin ise hava soğutmalı heat– pump ve heat-recovery modellerde dünyada ilk ve tek kesintisiz ısıtma yapan cihazlar olarak dikkati çektiğinin altını çizdi. 130 lesisat Dergisi Sayı 196- Nisan 2012 Tarmur, "Sektör ve son kullanıcıların, LG klima sistemlerinin tüm ayrıcalıklarını eğitimlerimizde, showroomlarımızda ve tanıtımlarımızda gördükten sonra bizi tercih edeceklerine inanıyoruz" dedi. Bosch Termateknik ve LG Klima'nın işbirliği süreci hakkında da bilgi veren Tarmur, 2012 yılının başından itibaren bu proje hakkında ça– lışmalar yaptıklarını ve bu süre zarfında Bosch Termoteknik'in mühendislerini LG'nin Kore'de bulunan fabrikasına eğitime gönderdiklerini söyledi. Tarmur, "Mühendislerimiz gerekli eği timlerini tamamladıktan sonra, biz de burada bayi eğitimlerine başladık. Servisler ve bayiler bizde iki ayrı teşkilattır. Öncelikle daha çok satış ve pazarlama üzerine eğitimler verdiğimiz bayi teşkilatımızın eğitimlerini de tamamladık. Daha sonrasında ise servislerle ilgili eğitimierimize başladık. Bunlar da yeni cihaziarın üzerinde yapılan, pratiğe dayalı eğitimlerdir. Basın mensuplarının soruları üzerine servis ve bayi teşkilatları hakkında ayrıntılı bilgiler veren Selman Tarmur, Bosch Termoteknik'in Türkiye çapında 350 tane yetkili servisleri olduğunu ve bu servislere bağlı olarak çalışan bin 200 tane de teknisyen olduğunu vurgulayarak, "Biz Bosch Termateknik olarak servislere çok fazla önem veriyoruz. Bir ürünü sattığınız zaman o ürünün arkasında durup, onun servis hizmetini çok iyi vermeniz gerekir. Dolayısıyla bir ürünün sadece satışını gerçekleştirmek pek mühim bir şey değil, devamında son kullanıcıya çok iyi bir servis hizmeti vermeniz gerekir. Örneğin montajının çok iyi yapılması, ürünün devreye alınmasının kurallara uygun bir şekilde yapılması gerekir. Tüm bunlara ilaveten yıllık ba– kımlarının yapılması, yedek parça ihtiyacı gerektiğinde ise o parçanın zamanında temin edilmesi gerekir. Bütün bunlar bizim servis konseptimizin parçalarını oluşturan öğelerdir" diye konuştu. Bayi teşkilatları hakkında da ayrıntılı bilgiler veren Tarmur, tüm Türkiye'ye dağılmış durumda olan 500 tane bayileri olduğunu ve bunlardan 400 tanesinin ise sadece klimayasatışı gerçekleştirdiğini ifade ederek, "Biz bu bayi teşkilatımız üzerinden son kullanıcıya ulaşarak, özellikle bireysel ürün– lerde, split klimaların, multi sistemlerin, süper multi sistemlerin satışını gerçekleştireceğiz" dedi. Bosch Termoteknik'in büyüme hedefinin, Türkiye'deki klima pazarının büyümesine en– deksli olarak değişeceğini de sözlerine ekleyen Tarmur, Bosch Termoteknik'in her zaman klima pazarındaki büyük oyunculardan biri olduğunu, LG ile birlikte yaptıkları işbirliği neticesinde de bu Pazar paylarını sürdüreceklerini ve hatta daha çok artıracaklarını dile getirdi. LG Electronics Türkiye Genel Müdürü Calvin Cho ise işbirliği ile ilgili: "LG Electronics olarak, dünya genelindeki lider rolümüzü Türkiye'de de başarıyla sürdürdük ve sür– dürmeye devam edeceğiz. Bu amaçla, bizim için stratejik öneme sahip bir pazar ve merkez olan Türkiye'de, yenilikçi projelerimizi hayata geçirmeye devam ediyoruz. Bosch Grubu'nun global gücünün yanı sıra Bosch Termoteknik'in sektördeki güçlü mühendislik altyapısı ve geç– mişi, kuwetli bayi ve satış sonrası servis ağı gibi nedenlerle Bosch Termateknik ile çalışma kararı aldık. Bu doğrultuda, sektördeki öncü duruşumuzun Türkiye pazarındaki yansıması olacağına inandığımız bu işbirliğine imza atmaktan mutluluk duyuyoruz" dedi.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=