Tesisat Dergisi 195. Sayı (Mart 2012)
168 Tesisat Dergisi Sayı 195 - Mart 2012 SEKTÖREL ETKİNLİKLER T T T T T 45 ülkede faaliyet gösteren Grundfos, 2011’de satış ve cirosunda yüzde 8 büyüme sergiledi. Grundfos yetkililerinin yapmış olduğu yazılı açıklamaya göre; Grundfos, dünya pompa pa- zarında birinciliğini korudu. Grundfos Türkiye ise yüzde 55 büyüme oranıyla Grundfos’un fa- aliyet gösterdiği ülkeler içinde ayrı bir öneme sahip. Şirketin istikrarlı başarısında sürdürü- lebilir, yeşil ürün ve sistemler sunması kadar yeşil bir şirket olarak hareket etmesi de etkili. Grundfos, 2011 yılı verilerini açıklayarak dünya pompa pazarındaki liderliğini koruduğunu ortaya koydu. Grundfos 2011 yılında yüzde 8 büyüme göstererek cirosunu 2.64 milyar Euro’dan 2.85 milyar Euro’ya ulaştırdı. 2011 yılı, 1945 yılından beri faaliyet gösteren Grundfos’un en çok pompa sattığı yıl olması açısından da önem taşıyor. Grundfos’un başarısının altında enerji tasarrufu sağlayan ürün ve sistemlerinin yanı sıra yeşil yönetim anlayışı yatıyor. Grundfos doğru motor ve pompa kullanımıyla enerji tüketiminin yüzde 60 oranında azaltılabileceğini dü- 1996’dan bu yana verilen, mobil dünya- nın prestijli ödüllerinden olan GSM Bir- liği (GSMA) Global Mobil Ödülleri bu yıl Barcelona’da sahiplerini buldu. Çevreci çözüm ve uygulamalarıyla bilinen Grund- fos, “Yetersiz Hizmet Alan Kesimlere Yönelik Ürün, Girişim veya Servis” dalın- daki ödüle layık görüldü. Grundfos’un bir mobil operatörle birlikte geliştirdiği proje, gelişmekte olan ülkelerdeki kullanıcılara Grundfos, Yüzde 8’lik Büyümeyle Cirosunu 2.85 Milyar Euro’ya Ulaştırdı Grundfos Global Çapta Bir Ödül Kazandı şünüyor ve çalışmalarını bu yönde sürdürüyor. Grundfos, 2011 yılında karbon emisyonunu da yüzde 10.5 oranında düşürmeyi başardı. Batı Avrupa’daki ekonomik durgunluğa rağmen Grundfos’un yüzde 8 büyüme göstermesinde gelişen pazarlara yaptığı yatırımlar etkili oldu. Grundfos’un ağırlık verdiği pazarların içinde Türkiye’nin yanı sıra BRIC Ülkeleri, Vietnam, Ukrayna, Tayland ve Güney Afrika yer alıyor. 2011 yılında yüzde 55 büyüme sergileyerek Türkiye pompa pazarının lideri olan Grundfos Türkiye, bu ülkeler içinde ayrı bir öneme sahip. Grundfos 2011 yılında Güney Afrika’da su arıtma ile ilgili yetkinlik merkezi kurmasının yanı sıra Singapur, Sırbistan ve Macaristan’da fabrikalarını faaliyete geçirdi. 2011 yılında 161 milyon euro (1.2 milyar Danimarka Kronu) Ar-Ge yatırımı yapan önümüzdeki dönemde atıksu ve endüstri pazarından daha yüksek pay almayı planlıyor. 45 ülkede 17 bin 481 çalışanı olan Grundfos, istikrarlı büyümesine aynı hızla devam etmeyi hedefliyor. teknolojinin de yardımıyla uygun fiyata temiz ve sağlıklı su sağlamayı amaçlıyor. Pompa sektörünün öncü kuruluşlarından Grundfos, çevreci uygulamasıyla Global Mobil Ödülleri’nde “Yetersiz Hizmet Alan Kesimlere Yönelik Ürün, Girişim veya Servis” dalında ödül aldı. Grundfos’a ödül getiren proje gelişmekte olan ülkelerdeki insanlara temiz su için mobil telefonlarından ödeme yapma imkanı sağlama esasına dayanıyor. Grundfos’un projesi ilk olarak Kenya’da kullanılacak ve su kıtlığı çekilen bölgelerde umut ışığı olacak. Dünya genelinde yeşil girişimleri teşvik eden ve ciddi kıtlığın yaşandığı bölgelerde su kaynaklarını korumak için elinden geleni yaptığını her fırsatta vurgulayan Grundfos, ödüllü projesiyle de örnek bir yeşil şirket olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Türkiye’nin İklimlendirme Merkezi İklimsa, Antalya’da düzenlediği İk- limsa Merkezleri Toplantısı ve İklimsa Servisleri Toplantısı’nda merkez ve servisleriyle buluştu. Sabancı güvencesi ve 27 yıllık deneyimi ile Türkiye’nin iklimlendirme merkezi olarak hizmet veren İklimsa, merkez ve yetkili servislerini “Samuray” konsepti ile düzenlediği iki ayrı toplan- tıda buluşturdu. 20 - 24 Şubat 2012 tarihlerinde Antalya Belek’teki Rixos Premi- um Hotel’de gerçekleştirilen İklimsa Merkezleri ve Yetkili Servisler Toplantıları’nda 2012 yılı hedef ve projeleri paylaşılırken İklimsa’nın ürün gamına eklenen yeni model ürünlerin tanıtımı da yapıldı. Türkiye genelinden 206 İklimsa Merkezi ile 225 İklimsa yetkili servisinin katıl- dığı toplantılarda çeşitli kategorilerde onlarca plaket de verildi. Düzen- İklimsa Merkezleri ve Yetkili Servisleri Antalya’da Buluştu lenen eğlenceli aktiviteler ile yoğun geçen toplantıların yorgunluğunu davetliler gala gecesinde eğlenerek giderdiler. Düzenlenen toplantılar- da katılımcılarla paylaşılan en önemli konu ise, Mitsubishi Heavy’nin duvar ve profesyonel seri klimaların sadece İklimsa’da satılacağının açıklanmasıydı.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=