Tesisat Dergisi 195. Sayı (Mart 2012)

UYGULAMA 144 Tesisat Dergisi Sayı 195 - Mart 2012 yetli kontrol sistemi ile tüm kalemlerde toplamda yüzde 20’lere varan oranda tasarruf sağladık” şeklinde konuşuyor. Uygulamalardan Örnekler Titanic Business Otel Teknik Servis Müdürü Ha- kan Erturan, otellerindeki uygulamalardan da kısa kısa bahsediyor. Erturan çalışmalarını “Ti- tanic grubuna geldiğimde koridorlarda ve lobi alanında çeşitli kokular mevcuttu. Bu sorunu çöz- mek için 14. katta banyolardan aldığımız egzoz ve taze hava hatları ile bu koku problemini giderdik. Ayrıca otelimizin fitness ve toplantı salonlarında ısıtma problemimiz vardı, bu sorunları da enerji verimliliği de sağlayacak şekilde çözdük” şeklin- de anlatıyor. Havalandırma probleminin genellikle tüm oteller- de görüldüğüne dikkat çeken Erturan, bu sorunla- rın kaynağının emiş hatlarının tavandan yapılması olduğunu söylüyor, tüm emiş hatlarının mahalden yapılması ile bu problemin çözüleceğini belirtiyor. “Bizim yaptığımız hava kanalları ısı konforunu etkilemeden daha çabuk ısınmayı ve soğumayı sağladığı gibi kokuyu da engelliyor. Burada önceleri mutfak ve egzoz emiş hatları bir aradaydı, bu sistemde değişikliğe giderek mutfak havasının koridorlara verilmesini engelledik. Bu sayede koridorlara ve lobiye taze hava verebiliyo- ruz ve bu sistemin üzerinden ısıtma da yapabili- yoruz” sözleriyle anlatıyor. Enerji tüketen cihazların set değerlerini değişti- rerek büyük ölçüde enerji tasarrufu sağladıklarını da anlatan Erturan, soğuk odalardaki defrost sis- temlerinin çalışma süreleri ve bataryalara takılan yeni cihazlar ile de enerji verimliliği çalışmalarını sürdürdüklerini belirtiyor. Dışarıdan Teknik Servis Çağırmaya Son Hakan Erturan, bünyelerindeki 9 kişilik teknik ekip ile enerji verimliliği dışında otelde kullanılan tüm cihazların gerekli kontrollerini yaptıklarını söylüyor. Erturan, teknik arızalara ekibiyle bera- ber bizzat kendisinin gidip ilgilendiğini anlatıyor ve “Bu sayede bakım giderlerimizi de oldukça aşağıya çektik. Otel yönetimi önceki yıllarda en küçük bir cihaz arızasında ilgili servisi beklemek durumunda kalıyordu. Bu hem zaman hem de maliyet açısından dezavantaj oluşturuyordu. Artık bu uygulamaya gerek kalmıyor. Teknik birimlerde- ki çalışanlarımız arızaya müdahale ediyor. Hemen hemen tüm arızaları bünyemizde oluşturduğumuz ekibimizle çözüyoruz” diye konuşuyor. Soldan sağa; Ziya Çelik , Hakan Ertuna , Emre Karabacak VRV İç Ünite Bakımı Örnekleri

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=