Tesisat Dergisi 195. Sayı (Mart 2012)
VİZYON 134 Tesisat Dergisi Sayı 195 - Mart 2012 beklenenden biraz daha fazla büyüdüğünü gözlemledik. Sektördeki yenileme çalışmaları- nın artışı (özellikle depreme dayanıklı binaların yapımındaki artış) büyümeye yardımcı oldu. Büyümenin, önümüzdeki 10-15 yıl içerisinde giderek artacağını öngörüyoruz. Bu da bizim gibi daha çok lüks binalara hizmet veren fir- malara dolaylı olarak yansıyor. “Standartların büyük bir kısmı uygula- namıyor ” Standartların az oluşu ve kullanımın düşük- lüğü, diğer sektörlerde olduğu gibi inşaat sektöründe de en büyük sıkıntıyı oluşturuyor. Kontrollerin kuvvetli olmayışı, bu standartların büyük bir kısmının maalesef uygulanamama- sını getiriyor. Bu standartları belirli seviyelere çekmediğimiz müddetçe de kaliteli bina, araç- gereç üretmemiz mümkün değil. Türkiye’deki büyük firmaların yüzde 90’ı sade- ce yurtiçinde büyükler. Maalesef bunların çoğu yurtdışında tanınmıyor. Türk inşaat sektörü ile- ri düzeyde, müteahhitlerimiz yurtiçinde önemli projeler gerçekleştiriyorlar ancak yurtdışında yaptıkları inşaatlar genellikle 3. dünya ülkele- rine. Bugün İsviçre’de, Almanya’da, İtalya’da inşaat yapan bir Türk firması yok. En iyisi Rusya, Dubai… Bunu artırmazsak, işin sonu biraz zayıf gibi görünüyor. Bizler, yurt dışının en küçük firmasını bile tanıyoruz. Çünkü adamlar dünyanın her yerine ürün satabiliyorlar. Yaklaşık 1-2 yıldır perakende sektöründe za- yıflama söz konusu. Müteahhitlerin anahtar teslimi iş yapmaları müşterileri bir şekilde tembelliğe itiyor. Hatta bazı projelerde mo- bilyayı da müteahhit koyuyor. Böyle olduğu zaman müteahhittin önüne tek üretici olarak gidiyorsunuz, üreticilerin oradan para kazan- ma şansı yok. Dolayısıyla dışarıdaki mağazalar da bundan faydalanamıyorlar. Halbuki 3 bin daire sahibi dışarıdan ihtiyaçlarını giderse, piyasayı bayağı canlandırmış olurlar. Böylelikle kar marjı yük- selir. Siz aldığınız daireyi içini çok beğenme- seniz bile parasını vermişsiniz, yüzde 90 kişi buna katlanıyor. Perakende sektörü zayıflayın- ca, apartmanların altındaki birçok mağaza da sıkıntıya giriyor. Sektörü bir şekilde canlandır- mamız gerektiğini düşünüyorum. İsviçreli Geberit, dünyada 100 ülkede hizmet veriyor. Geberit, sunduğu yenilikçi ürünleri ile 2012’de Türkiye’deki pazar payını artıracak. Dünyadaki 6000 çalışanı ile tesisat sektö- ründe hizmet veren Geberit, dünya ihtiyacı- nın %40’ını karşılarken; tesisat teknolojisin- de 8 farklı ülkede 2 ana ürün grubu üretimi ile liderliğini koruyor. Dünya’da ve Türkiye’de sıhhi tesisat ve borulama sistemleri alanla- rında sürekli yeni trendleri belirleyen ve ya- ratıcı çözümler sunan Geberit; aynı zaman- da kaliteli, uzun ömürlü ve kolay kuruluma sahip tesisat malzemeleri üretiyor. 2011 yılı Geberit için hem globalde hem de Türkiye’de oldukça verimli ve hareketli geçti. Geberit’in 2011 genel cirosu 1.8 mil- yar Euro’dur. Yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımlarıyla yaşam kalitesini yükselten Geberit, son teknoloji ve işlevselliği Geberit Monolith ile birleştiriyor. Rezervuarı cam kapağın arkasına entegre edilmiş bu estetik tasarım kapsamlı bir tadi- lata gerek kalmadan kompakt bir ürün olarak yerden tasarruf sağlayarak banyolarda yer alıyor. Geberit Monolith, seramik rezervu- arlar için modern bir alternatif sunarken birçok yere oturan ve asma klozet modelleri ile uyum sağlıyor. Ayrıca Geberit AquaCle- an8000 ve 8000plus ile uyumlu modeli de bulunuyor. Şık bir tasarım için karmaşık ve pahalı mon- tajlara ihtiyaç olmadığını vurgulayarak, gerekli tüm teknolojiyi montajı kolay ve yaratıcılık için pek çok kapsamı birlikte sunan basit bir tasa- rım konseptinin arkasında gizliyor. “Yenileme pazarından bu yıl önemli bir pay almayı hedefliyoruz” Türkiye’de tadilat işi geriye gidiyor. Apartma- nınız, eviniz, banyonuz eskise de “Biraz daha dayanayım nasılsa yakında yıkılır” diyorsunuz, hakikaten iki seneye kadar o ev yıkılıyor ve yeni bir proje yapılıyor. Bu yüzden dışarıdaki satıcıya yine bir şey kalmıyor. Proje bakımın- dan Türkiye’de kimsenin sıkıntısı yok, ancak proje süreklilik arz eden bir iş değil. Otel re- novasyonları, AVM’ler, havalimanları bir süre sonra bitecek. Sonuçta bir şehre her yıl 50 AVM yapamaz- sınız. Fakat 50 aile her sene evini yeniler ve bu durum artarak gider. O yüzden renovasyon önemlidir. Biz de 2012’de bu pazardan önemli bir pay almayı hedefliyoruz. İstatistiklere göre Türkiye’de 17-18 senede bir renovasyon yapılıyor. Bu rakam Avrupa’ya göre çok yüksek. Öyle ki bu rakam Avustralya’da or- talama 5, Almanya’da ise 6-6,5 yıldır. Böylece tüm piyasa bundan faydalanıyor. Geberit, 2012’de Türkiye Yatırımlarını Artırıyor Geberit Monolith Banyolarda çağdaş bir özgünlük arayan- lar için IF ödüllü tasarım ünitesi, sunduğu siyah,beyaz, yeşil ve toprak rengi alterna- tifleriyle stil sahiplerine hitap ediyor. Mini- malist çizgisi ile modern banyolar yaratan Geberit, her tarza uygun akıllı çözümleriyle yaşam kalitesini yükseltiyor. Yaklaşık 1-2 yıldır perakende sektöründe zayıflama söz konusu. Müteahhitlerin anahtar teslimi iş yapmaları müşterileri bir şekilde tembelliğe itiyor. C M Y CM MY CY CMY K
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=