Tesisat Dergisi 194. Sayı (Şubat 2012)
SÖYLEŞİ 66 Tesisat Dergisi Sayı 194 - Şubat 2012 üreticileri ya konsolidasyona gidiyor veya birer birer faaliyetlerini durduruyor, alan değiştiriyor. Şu anda, Avrupa’daki ciddi üretici gurupların sayısı bir elin parmakları kadar. Bunun temel nedeni, aynı teknoloji ve malzemeyi kullanan Türk üreticilerin benzer kalitedeki ürünleri daha düşük maliyetle üretebilmesidir. Pazara olanmesafe dolayısıyla, Çin’in önümüz- deki 5-10 yılda panel radyatörde Türkiye’ye ciddi bir rakip olacağını düşünmüyorum. Hat- ta, Çin Türkiye için önemli bir pazar olabilir ve olmaya başladı da. Ancak, panel radyatörde kanımca en önemli sorun, ihracatta üretici şirketlerimizin birbirleriyle yaptığı fiyat reka- betidir. Sözkonusu bu yıpratıcı fiyat rekabeti sebebiyle, tüm sektöre zarar verildiğini düşü- nüyorum. Maalesef bu konuda önerebileceğim bir çözüm de yok. “Çin’in önümüzdeki 5-10 yılda panel radyatörde Türkiye’ye ciddi bir rakip olacağını düşünmüyorum. Hatta, Çin Türkiye için önemli bir pazar olabilir ve olmaya da başladı. Ancak, panel radyatörde kanımca en önemli sorun, ihracatta üretici şirketlerimizin birbirleriyle yaptığı fiyat rekabetidir” herşeyden önce böyle bir sektöre ileri tekno- lojiye sahip ve verimi yüksek komple otomatik hatlar temin ediyoruz. Hatların kapasiteleri ve otomasyon seviyeleri müşterilerin ihtiya- cına göre optimum şekilde karşılıklı belirlen- mektedir. Panel radyatör yanında; termosifon ve genleşme tankı üretim hatları, her türlü tasarım radyatör üretim hatları, paslanmaz çelik eviye üretim hatları, soğutma kompre- sörleri ve kondenserleri üretim hatları, fırın iç kazanları üretim hatları ve her türlü kaynak makinası otomasyonu Leas’ın faaliyet alanın- dadır. Bu kadar geniş bir müşteri portföyüne sahip olunca, sarf malzemeleri tedariki de işin tamamlayıcısı konumuna gelmektedir. Bu sebeple, pürjör-tapa-ring-elektrikli ısıtıcı gibi sarf malzemelerini de kolayca ürün gamımıza dahil etmiş bulunuyoruz . Sektörün genel durumundan bahseder misiniz? Üretimin yaklaşık yüzde 70 civarında bir kıs- mı ihraç edilmektedir. Geleneksel pazarlar; Avrupa, Rusya, Ukrayna, Türki cumhuriyet- ler ve son zamanlarda artan bir oranda İran ve Çin’dir. 2012 yılında Avrupa’ya ihracatta bir miktar zayıflama olabilir. Bunun da, di- ğer pazarlara yapılacak ihracatla telafi edi- lebileceğini düşünüyorum. Türk üreticilerin rekabet gücü karşısında, geleneksel Avrupa JEKA Havlupan Rezistansı LEAS Üretim Hatları Baden Makina Radyatör Aksesuarları
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=