Tesisat Dergisi 193. Sayı (Ocak 2012)
HABERLER 54 Tesisat Dergisi Sayı 193 - Ocak 2012 İş Dünyası Kurumsal İtibarın Navigasyon Aracına 7 Mart’ta Kavuşacak İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin (İTİCÜ) aka- demik denetiminde hazırlanan, Türkiye eko- nomisinin lokomotif sektörlerindeki şirketle- rin kamuoyu nezdindeki itibarını ölçümleyen “Türkiye İtibar Endeksi”nde (TİE) sona gelin- di. 26 ilde 4 bin kişi ile görüşülerek raporlaş- tırılacak endeksin sonuçları 7 Mart 2012’de düzenlenecek 2. Türkiye İtibar Zirvesi’nde açıklanacak. İstanbul Ticaret Üniversitesi Konferans Salonu’nda düzenlenen basın toplantısında; “Türkiye İtibar Endeksi”nin gerçekleştirildiği sektörler, endeksin hangi model ile yapıldığı, sonuçlarının Türkiye ve Türkiye’de faaliyet gösteren şirketlere katkısının ne olacağı an- latıldı. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin Rektörü Prof. Dr. Nazım Ekren, “İstanbul Ticaret Üniversitesi, ‘Türkiye İtibar Endeksi’nin akademik içeriğinde yer alacaktır. İtibarın oluşumu ve gelişimini et- kileyen değişkenlerin, faktörlerin izlenmesi ve değerlendirilmesinde üniversitemiz bilimsel altyapıyı sağlayacaktır” diye konuştu. TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı Çağ- daş, “İtibar, şirket ya da kurum güvenilirliğinin maddi olmayan en önemli ölçütlerinden biridir. Çünkü şirketlerin defter değeri ile piyasa değe- ri arasındaki farkların en önemli kaynağı on- ların itibarlarıdır. İşte bu fikirden yola çıkarak ülkemizde lokomotif sektör olarak adlandırıla- bilecek 12 ayrı sektörü belirledik. Bu sektörleri sıralayacak olursak; gıda, alkolsüz içecek, oto- motiv, banka ve sigorta, konfeksiyon ve tekstil, enerji, beyaz eşya, elektronik (TV, ses sistemi, PC, mobile telefon vb…), holdingler, iletişim (GSM ve Telekom), inşaat, perakende sektörü olarak ifade edebiliriz. İşte yukarıda sıraladı- ğımız bu sektörlerde en çok tanınan şirketle- rin kamuoyundaki itibarını ölçmek üzere yola çıktık” dedi. Türkiye İtibar Endeksi’nin akademik destekçi kurumu olan İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin Rektörü Prof. Dr. Nazım Ekren yaptığı konuş- mada, “Güvenilir olma durumu, saygınlık ve uyumlu olarak yeniden düzenledik ve ülkemiz insanının çok önem verdiği “güven” ve “gö- nüldaşlık” kavramlarını da araştırmaya dahil ederek 7 kademede itibarı ölçüyoruz. Sonuç- ları elde ettiğimizde, şirketlerimiz gelecekteki kurum değerlerlerini artırmak adına nasıl bir yol haritası izlemeleri gerektiğini belirleyebile- cekler” dedi. TİE Platformu Yürütme Kurulu Üyesi Fatma Çe- lenk de, bu platformun oluşumunu aktarırken, İTİCÜ’nün “Destekçi Akademik Kurum” ola- rak katkı sağladığı TİE’ye, Marketing Türkiye Dergisi’nin “Destekçi Medya Kuruluşu”, Ertan Acar Medya İlişkileri Danışmanlığı, Destek Pa- tent AŞ, AcerPro ve Medya Takip Merkezi’nin de “Hizmet Sponsoru” olarak destek vereceğini ifade etti. Çelenk, TİE Danışma Kurulu’nda yer alan London School of Economics’ten davranış bilimleri ve iş hayatına yansımaları konusunda uzman Sn Prof. Patrick Humphrveys ve Teksas Üniversitesi işletme fakültesinden Prof. Tevfik Dalgıç’ın da akademik anlamda araştırmayı denetleyeceğini ve TİE’nin yurt dışındaki iliş- kilerini yöneteceğini söyledi. Zaman içerisin- de bu çalışmanın Türk iş dünyasının global rekabette kendine yol gösterici bir parametre olarak da kabul edileceği bir sürece girilme- si mümkündür diyerek sözlerine devam eden Çelenk, “Türk iş hayatına yön verici rolündeki STK’ lar ise, makro düzeyde denetleyici olarak bu araştırmaya katma değer sağlayacaklar- dır bu değeri üretmek isteyen tüm STK’ ları platformumuza davet etmek istiyoruz” diye konuştu. prestiji ifade eden itibar konsepti, ekonomik, finansal sosyal kültürel, siyasal v.b. alanlar- da, kamu, özel, bireysel ve kurumsal bazda önem taşımaktadır. İtibar endeksi, başlangıçta ekonomik ve finansal içerikli olarak belirlen- miş sektörlerde uygulanacaktır. Daha sonra da farklı alanlarda uygulamaya konulacaktır. İstanbul Ticaret Üniversitesi, ‘Türkiye İtibar Endeksi’nin akademik içeriğinde yer alacaktır. İtibarın oluşumu ve gelişimini etkileyen de- ğişkenlerin, faktörlerin izlenmesi ve değerlen- dirilmesinde üniversitemiz bilimsel altyapıyı sağlayacaktır” dedi. TİE projesinin araştırma hizmet sponso- ru X-Sights AŞ Genel Müdürü Çiğdem Penn araştırmanın iki boyutta yürütüldüğünü söy- ledi. Penn “Türkiye’nin 26 ilinde tesadüfi seçim metotları ile belirlenen 2000 denek ile yüz yüze anket çalışması yapılmakta ve buna ek olarak aynı çalışma online olarak da yine 2000 denek ile tekrarlanmaktadır. Bu çift yönlü araştırma sonuçları bizlere gelecek yıllarda araştırmanın hangi metodoloji ile sürdürüleceğinin ipuçlarını verecektir. Kısaca yüz yüze anket sonuçları araştırma- mızın özünü teşkil etmektedir. Ancak online anket ile aynı sonuçlara ulaşabildiğimiz taktir- de gelecekte çok daha büyük denek kitlelere makul maliyetler ile erişebilmek mümkün ola- caktır. Dünyanın birçok ülkesinde uygulanan bu modeli biz Türkiye’nin yapısal özelliklerine
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=