Tesisat Dergisi 191. Sayı (Kasım 2011)
82 Tesisat Dergisi Say ı 191 - Kas ı m 2011 SÖYLE Şİ Buna yönelik olarak biz termostatik radyatör vanalar ı m ı z ı Türkiye’ye özgü bir ş ekilde 15 derecenin alt ı na inmeyen ve bunun kullan ı c ı taraf ı ndan de ğ i ş tirilemeyecek ş ekilde ayarlanm ı ş versiyonlar ı n ı pazara sunduk. Vanalarda 15 derece limiti koymaz isek durum kullan ı c ı n ı n insiyatifine b ı rak ı lm ı ş oluyor. Kullan ı c ı bunu 5 dereceye de indirebilir yada tamamen kapatabilir. Bu asl ı nda Enerji Performans Yönetmeli ğ i’nde i ş aret edilen bir noktad ı r. Ama nas ı l gerçekle ş - tirilece ğ ine dair bir detay verilmemi ş . Örne ğ in ı s ı tma içerde fancoil ile yap ı l ı yorsa otomasyon oda termostat ı ile sa ğ lanabilir. E ğ er radyatörlü bir sistem söz konusu ise burada bize otomas- yonu sa ğ layacak bile ş en termostatik radyatör vanas ı d ı r. Bunu yapmakla yeni Enerji Performans Yönetmeli ğ i’nin beklentilerini kar ş ı lama do ğ rultu- sunda iyi bir ad ı m att ı ğ ı m ı za inan ı yoruz. Termostatik Radyatör Vanalar ı ile Yüzde 30 Tasarruf Burada dikkat edilecek olan nokta ortam s ı cakl ı - ğ ı n ı n ayarlanmas ı , takip edilmesi ve sabitlenme- sidir. Bizde eskiden kalma bir al ı ş kanl ı k vard ı r. İ yi ı s ı n ı p ı s ı nmad ı ğ ı m ı za radyatörün üzerine elimizi koyarak bakar ı z. E ğ er radyatör elimizi yak ı yor ise iyi ı s ı n ı yoruz deriz. Durum öyle görünüyor ama belki de sirkülasyon da s ı k ı nt ı var veya odan ı n s ı cakl ı ğ ı gerçekten istenilen düzeyde de biz yanl ı ş alg ı l ı yoruz. Termostatik radyatör vanas ı nda bu 15 derece limiti; tamamen radyatördeki s ı cakl ı ğ ı n belirli bir zamanda s ı f ı ra indirilmesi ve sonra tekrar belirli bir dereceye getirilmeye çal ı ş ı lmas ı esnas ı nda olu ş acak enerji kay ı plar ı n ı n önüne geçmek içindir. Çünkü tamamen so ğ umu ş bir radyatörü tekrar ı s ı tmak, 15 derecede tutup sonra tekrar belirli bir s ı cakl ı ğ a getirmekten daha fazla enerji harcamak demektir. Termostatik radyatör vanalar ı n ı n gerek yurtiçinde kurdu ğ umuz sistem- lerden gerekse yurtd ı ş ı ndaki referanslar ı m ı zdan yüzde 30 tasarruf yapt ı ğ ı n ı biliyoruz. Termostatik radyatör vanas ı kullan ı lmad ı ğ ı nda kaybedilen enerji arac ı n ı z ı n trafikte dur kalk yapmas ı ndan kaynaklanan yak ı t kayb ı na benzer. Kablosuz Kontrol Özellikli Termostatik Radyatör Vanas ı Termostatik radyatör vanalar ı n ı n dijital gösterge ile donat ı lm ı ş yeni versiyonlar ı n ı da Türkiye pazar ı na sunuyoruz. Bunlardan bir di ğ er versi- yon da merkezi ünite ile çal ı ş an, radyatörlerin üzerindeki termostatik radyatör vanalar ı n ı n s ı cakl ı k ayarlar ı n ı n binalara yerle ş tirilen bir merkezi kontrol ünitesi üzerinden wireless arac ı ile kablosuz olarak kontrol edilmesini sa ğ lad ı - ğ ı m ı z çözümlerdir. Bu vanalar ı ilk biz yapt ı k ve ş imdi rakip firmalar da bu ürünleri yap ı yorlar. Bu sevindirici bir ş eydir. Enerji Performans Yönetmeli ğ i’nin tam olarak yerine getirilmesi noktas ı nda çok iyi bir çözümdür. Tabi ki termostatik radyatör vanas ı enerji tasar- rufu sa ğ laman ı n yollar ı ndan sadece bir tanesi. Enerji Performans Yönetmeli ğ i ile binalarda ya- l ı t ı m gibi di ğ er zorunluluklar da getirilmi ş tir. Yine otomasyona entegre çal ı ş acak ölçerler getirilmi ş . Tüm bunlar ı n uygulanmas ı daha iyi enerji tasarrufu sa ğ layacak. Ama termostatik radyatör vanas ı n ı n bir özelli ğ i ister merkezi sis- tem olsun ister kombili bireysel çözümler olsun hepsine çok k ı sa bir sürede çok zahmetsiz ve dü ş ük maliyetle kurabilece ğ imiz, sonuçlar ı n ı da hemen alabilece ğ imiz h ı zl ı bir yöntem olmas ı d ı r. Termostatik radyatör vanalar ı ile sa ğ lanan ta- sarrufu kullan ı c ı lar aç ı k bir ş ekilde görebiliyorlar. Bu yüzden bu ürünlere gittikçe artan bir talep var. Bizi rakiplerimizden farkl ı k ı lan unsurlar sadece ürünler ile s ı n ı rl ı de ğ il. Ürün, sunum, sat ı ş sonras ı hizmetler ile bir bütün olarak viz- yonumuza ve misyonumuza bak ı ld ı ğ ı nda daha da önemlisi uygulamaya bakt ı ğ ı m ı zda farkl ı l ı ğ ı ortaya ç ı karan noktalar ı görmek kolay. Amac ı m ı z ı konfor ve ekonomi olarak aç ı klad ı k. “Bunu nas ı l sa ğ layaca ğ ı z?” noktas ı na döndü ğ ümüzde bunun bir ekip i ş i oldu ğ unu daha do ğ rusu içinde çe ş itli aktörleri bar ı nd ı ran bir senaryo oldu ğ unu dü ş ün- dük. “Kimler var aktör olarak?” En ba ş ta üretici olarak Danfoss. İ kincisi, çözüm i ş ortaklar ı m ı z dedi ğ imiz bayilerimiz. Uç noktada mü ş terileri- miz, bir de kendi ekibimiz var. Ç ı k ı ş felsefemiz “ne yapmak istiyoruz?” sorusu oldu. “Kimler ile, hangi kalitede, nas ı l yapar ı z?” dedik. Can al ı c ı soru ise “Nas ı l gerçekle ş tirebiliriz?” sorusu idi. Hedefler hemen hemen bütün firmalar için ayn ı d ı r; belli hizmeti sunmak, mü ş teri memnuni- yetini sa ğ lamak. “Ama nas ı l?” Bu soruya bulunan cevap farkl ı l ı ğ ı yaratan unsurdur. Bizim yan ı t ı m ı z ş u: oyunun bütün aktörlerinin aktif olarak, yapt ı ğ ı i ş ten zevk alarak oyunun içerisinde kalmas ı ve oyundan beklentilerinin kar ş ı lanmas ı a ş amas ı n- da bizim organizasyon olarak üzerimize dü ş enleri yapmam ı zd ı r. Bu noktada beklentileri saptad ı k. “Danfoss ne bekler?” Üretici olarak ürünlerinin sat ı lmas ı n ı , pazar pay ı n ı n artmas ı n ı bekliyor. Bu Danfoss’u mutlu etmek için yeterli. Bayilerimize döndü ğ ümüzde birer teknoloji tedarikçisi olarak, ö ğ renerek kendi kadrolar ı n ı ve ş irket potansiyel- lerini geli ş tirerek ve de kazanarak bu oyunun içerisinde yer almak istiyorlar. O zaman onlar ı n beklentisi de Danfoss’tan teknik bilgi, i ş ve e ğ itim alanlar ı nda desteklenmek ve ayn ı zamanda varl ı klar ı n ı sürdürebilecek düzeyde bir gelir elde edebilmek. Bunu nas ı l yapabiliriz diye bayilerimiz ad ı na dü ş ündük ve uygulamaya koyduk. “Genel Geçer Fiyatlar” Mü ş teriler iyi kaliteden ürün ve hizmetleri genel geçer fiyattan almak isterler. Bu genel geçer fiyattan kast etti ğ imiz ş ey mü ş terilerin ürünü sat ı n al ı rken ve kullan ı rken memnun olacaklar ı bir fiyatt ı r. Beklentilerin kar ş ı land ı ğ ı , ürünü tam anlam ı yla ederine ald ı klar ı na ina- nacaklar ı bir fiyat ı ifade eder. Biz buna genel geçer fiyat diyoruz. Mü ş terilerimize sat ı n alma fiyat ı na de ğ il toptan sahip olma maliyetine bak ı n ı z deriz. Sat ı n alma fiyat ı ürünü al ı rken ödedi ğ iniz fiyatt ı r. Toptan sahip olma maliyeti ise ürünü sat ı n alman ı n yan ı nda belli bir süre kullanmak ve bu periyot içerisinde bu ürüne ödedi ğ iniz paralar ı ifade eder. Bu da sat ı n alma fiyatlar ı , girdi maliyetleri, servis giderlerini içerir. Bu anlamda bak ı ld ı ğ ı nda fiyatlar ı m ı z ı n asl ı nda genel geçerin de ötesinde ucuz oldu- ğ unu iddia edebiliriz. Ürünlerimiz rakiplerine göre ayn ı konfor seviyesini daha dü ş ük enerji ile gerçekle ş tirebilecek, daha az servis hizmeti gerektirecek yüksek teknolojili ürünlerdir. “Termostatik radyatör vanas ı nda 15 derece limiti; tamamen radyatördeki s ı cakl ı ğ ı n belirli bir zamanda s ı f ı ra indirilmesi ve sonra tekrar belirli bir dereceye getirilmeye çal ı ş ı lmas ı esnas ı nda olu ş acak enerji kay ı plar ı n ı n önüne geçmek içindir”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=