Tesisat Dergisi 191. Sayı (Kasım 2011)

168 Tesisat Dergisi Say ı 191 - Kas ı m 2011 SEKTÖREL ETK İ NL İ KLER Siemens, gelece ğ in teknolojilerine ı ş ı k tutmay ı sür- dürüyor ve yeni bir Ar-Ge merkezini de Gebze’de kuruyor. Yeni Ar-Ge merkezi; Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan ı Nihat Ergün ve Siemens Türki- ye CEO’su Hüseyin Gelis’in kat ı l ı m ı yla 18 Kas ı m 2011’de Siemens’in Gebze’de bulunan tesisleri bünyesinde aç ı ld ı . Siemens’in yüksek çevre standartlar ı na uyumlu ve Türkiye’nin ilk Leed Gold sertifikal ı binas ı nda faaliyet gösterecek olan Siemens A. Ş Gebze Ar-Ge Merkezi, temel olarak üç ana sektörde, yaz ı - l ı m ve donan ı m geli ş tirme, ürün tasar ı m ı ve ürün geli ş tirme konular ı nda ara ş t ı rma ve geli ş tirme faaliyetleri gerçekle ş tirecek. Gelece ğ in modern dünyas ı n ı n enerji yönetim ve da ğ ı t ı m sistemleriyle endüstriyel otomasyon alanlar ı nda çal ı ş acak olan Ar-Ge merkezi, ayn ı zamanda “Ak ı ll ı Ş ebekeler” konusunda da ara ş t ı rmalar ve ürün geli ş tirme çal ı ş malar ı gerçekle ş tire- cek. Bu alanda dünyadaki say ı l ı Ar-Ge merkezlerinden bir tanesi olacak yap ı lanma ile Türkiye’de geli ş tirilen ürün çe ş itlili ğ inin art ı r ı lmas ı ve bu ürünlerin tüm dünyaya sunulmas ı hedefleniyor. Yeni Ar-Ge Merkezi’nde, ilk etapta a ğ ı rl ı kl ı Enerji ve Endüstri Otomasyon ürünlerinin ve uygulamalar ı - Viessmann A. Ş . 11-14 Eylül tarihlerinde, bayilerine yönelik bir Berlin gezisi düzenledi. Viessmann’ ı n yakla ş ı k 80 ki ş ilik bir grupla gerçekle ş tirmi ş oldu ğ u gezide bir araya gelen Viessmann partner- leri Berlin’de yo ğ un i ş temposundan uzakla ş ı p, hep birlikte e ğ len- me ve dinlenme imkan ı buldular. Gezinin ilk günü gerçekle ş en kapsaml ı ş ehir turunda Brandenburg kap ı s ı , Televizyon Kulesi, Alexander Meydan ı , Potsdam Meydan ı , Meclis Binas ı ve Charlie Checkpoint gibi kentin önemli noktalar ı görülmü ş tür. Gezinin 2. gününde Berlin’deki e ğ itim merkezinde gerçekle ş tirilen genel ürün program ı seminerinin ard ı ndan düzenlenen fabrika ge- Siemens, Türkiye’deki Ar-Ge Merkezi Say ı s ı n ı Art ı r ı yor Viessmann Türkiye, Berlin’de n ı n geli ş tirilmesi planlan ı yor. Siemens’in Almanya, ABD ve Brezilya’daki Ar-Ge merkezleriyle birlikte çal ı ş acak olan birimde; elektrik, elektronik ve yaz ı l ı m geli ş tirme alanlar ı nda deneyimli yakla ş ı k 60 ki ş ilik uzman ekip çal ı ş acak. Bu say ı orta vadede 100 ki ş iye ula ş acak. Ar-Ge Merkezi’nde ekip üyelerinin geli ş tirece ğ i ürün, uygulama ve çözümler, Siemens’in faaliyet gösterdi ğ i 190’a yak ı n ülkede kullan ı labilecek. Enerji Otomas- yonu alan ı nda ürün tasar ı m ı ndan, fabrika tasar ı m ı na, planlamas ı na ve otomasyonuna kadar üretim teknolojileri konusunda ürün ve çözüm sunan Siemens, yar ı n ı n fabrikalar ı n ı bugünden tasarlayabilecek çö- zümleri mü ş terilerine sunuyor. Enerji Otomasyon alan ı nda ise üretimden iletime, da ğ ı t ı ma ve hatta son kul- lan ı c ı ya kadar, enerjinin yönetilmesi gereken her alanda kullan ı labilecek Ak ı ll ı Ş ebeke çözümleriyle, gelece ğ in ya ş am tarz ı na uygun bir ortam ş imdiden ha- z ı rlanabiliyor. Bu alanda Siemens’in küresel ölçekte öncülük etti ğ i Smart Grid (Ak ı ll ı Ş ebekeler) sistemi, modern dünyan ı n en önemli ihtiyaç kalemlerinden biri olan enerji üzerine yap ı lan yenilikçi çal ı ş malar aras ı nda ayr ı bir öneme sahip. zisinde Vitoplex 100 ve 300 çelik dü ş ük s ı cakl ı k kazanlar ı ve 635-978 kW aras ı Vitocrossal 300 yer tipi paslanmaz çelik kondensasyon ka- zanlar ı n ı n üretimi incelendi. Üretimde kullan ı lan kaynak robotlar ı ve lazer ba ş l ı kl ı otomatik sac haz ı rlama tezgahlar ı incelendi. Ayn ı gün kat ı l ı mc ı lar Bergama Müzeisi’ni ziyaret etme f ı rsat ı yakalad ı lar. 3. günde kanal turuyla güzel havan ı n keyfine varan bayiler, Viessmann ailesinin bir parças ı olman ı n tad ı n ı bir kez daha ç ı kard ı lar. “Midea Klima Sistemleri Pazarlama Konferans ı , 20- 22 Ekim 2011 tarihleri aras ı nda Shunde’de Midea Genel Merkezi’nde gerçekle ş tirildi. Konferansta dünyan ı n çe ş itli ükelerinde Midea markal ı klima sat ı ş ve da ğ ı t ı m ı yapan 100’ü a ş k ı n kat ı l ı mc ı haz ı r bulundu. Konferans, tüm dünyada gerek Midea’n ı n ba ğ l ı firmas ı olarak, gerekse Midea’n ı n ba ğ ı ms ı z ülke distribütörü olarak Midea markal ı klima sis- temleri da ğ ı t ı m ı n ı gerçekle ş tiren firma temsilcileri- Modern Klima ’ya “2011 Y ı l ı Midea Profesyonel Distribütör” Ödülü nin kat ı l ı m ı ile 3 gün sürdü. Konferans boyunca ülke temsilcileri kendi ülkelerinde ki pazarlama strate- jilerini ve tecrübelerini payla ş t ı lar. Konferansta Modern Klima’n ı n 2011 y ı l ı nda Türkiye pazar ı nda uygulad ı ğ ı ba ş ar ı l ı pazarlama stratejileri örnek gösterilerek, Modern Klima’ya Midea klimalar ı n ı n Türkiye pazar ı nda ki pazar pay ı n ı beklentilerin çok üzerinde h ı zl ı bir ş eklide art ı rmas ı sebebi ile “2011 Y ı l ı Midea Profesyonel Distribütör” ödülü verildi. 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=