Tesisat Dergisi 191. Sayı (Kasım 2011)
150 Tesisat Dergisi Say ı 191 - Kas ı m 2011 SÖYLE Şİ “Türkiye’deki insanlar ı n hizmetleri- mizden daha fazla haberdar olmas ı gerekiyor” Di ğ er bir hedef sektörümüz ise endüstri, zaten Türkiye’deki bir çok fabrika ürünle- rimizi çoktand ı r kullan ı yor ve ürünlerimizle pozitif deneyim ya ş ayanlar bizimle daha çok çal ı ş ı yorlar. Ancak yine de Grundfos Türkiye olarak bu alana çok yo ğ unla ş mam ı ş t ı k çünkü öncelikle bina pazarda lider olmak istedik. Ş imdi ise kaynaklar ı m ı z, insan gücümüz ve yat ı r ı m ı m ı z haz ı r durumda. Dolay ı s ı yla art ı k endüstri pazar ı nda da lider olmak istiyoruz. Uzun zamandan beri bu pazar için ürün gam ı m ı z ı geni ş letiyoruz ve bu pazar için önemli çözümler sunabiliyoruz. Ama mü ş te- rilerimizin önemli bir k ı sm ı n ı n ürün gam ı m ı z ı yeterince bilmedi ğ ini gördük ve bu nedenle 23-25 Kas ı m 2011 tarihinde ‘’Endüstri Günleri’’ ad ı alt ı nda bir etkinlik düzenleyerek mü ş terilerimize tüm endüstriyel ürünlerimizi gösterme ş ans ı elde ettik. Etkinli ğ e kat ı lan 300 mü ş terimizi ürün gam ı m ı z ı detayl ı ş e- kilde görme ş ans ı elde ettiler. Bu etkinlik ile pazara ş u anda haz ı r ol- du ğ umuzu göstermek istedik. Sektör için gereken ürünlerin yüzde 95’ine sahibiz. Bir çok pazarda uygulamalar ı n yüzde 95’ini, hatta baz ı alanlarda yüzde 100’ünü de ger- çekle ş tirebiliyoruz. Sadece uygulama de ğ il, insan gücüne de çok fazla yat ı r ı m yap ı yoruz. Türkiye’deki insanlar ı n bizim hizmetlerimiz- den daha fazla haberdar olmas ı gerekiyor. İ nsanlar ı n hayat ı n ı kolayla ş t ı rmak için uzun süredir yeterli teknolojiye sahibiz. Grundfos Türkiye’nin geli ş mesi yönünde çal ı ş malar ı m ı z devam edecek. Sat ı n alma süreci ile ilgili olarak da birkaç ş ey söylemek istiyorum. E ğ er bir ş irketi sat ı n alacaksan bu ş irketin sana nas ı l bir de ğ er kataca ğ ı n ı biliyor olman laz ı m. Grundfos hiç bir zaman pazar pay ı n ı artt ı rmak için di ğ er ş ir- ketleri sat ı n almad ı ve almayacak. Daha önceki al ı mlar ı m ı za bakt ı ğ ı n ı zda çok büyük al ı mlardan ziyade küçük al ı mlar yapt ı ğ ı m ı z ı göreceksiniz. Bunlar, Grundfos’un eksik oldu ğ u uzmanl ı k yön- lerinde destekleyecek al ı mlard ı . Bugünlerde bize de ğ er katacak ş irket bulmam ı z zorla ş t ı , çünkü geçmi ş al ı mlarla zaten uzmanl ı k alan ı m ı z ı çok çe ş itlendirdik ve geni ş lettik. “Türkiye’de üretimin büyütülmesi için çal ı ş malar ı m ı za ba ş lad ı k” Grundfos’ta üretim planlar ı grup üretimle ve bölgesel stratejiyle birlikte yürütülüyor. Türkiye’de üretimi büyütüp, Gebze’de ya- paca ğ ı m ı z üretim ile mü ş terilerimize daha h ı zl ı sevkiyat yapmay ı program ı m ı za ald ı k. Baz ı ürünleri pazara getirmek uzun zaman alabiliyor, Macaristan’dan, Almanya’dan ya da ba ş ka yerlerden uygunluk onay ı almak gerekiyor. Türkiye’deki mü ş teri taleplerinden anlad ı k ki ürünlerimizin daha eri ş ilebilir olmas ı n ı istiyorlar. Bizler de bu ürünleri se- çece ğ iz ve Türkiye’ye getirip üretece ğ iz. Ş u anda bildi ğ iniz gibi; hidroforlar, derinkuyu pompalar ı ve yang ı n pompalar ı n ı n montaj ı n ı Türkiye’de gerçekle ş tiriyoruz. Önümüzdeki dönemde yatay pompalar ı ve çift emi ş li pompalar ı da Türkiye’de üretmek için plan- lamalar ı m ı z ı yap ı yoruz. Planlad ı ğ ı m ı z ş ekilde devam ediyor ve daha fazla ürünü getirmeye çal ı ş aca ğ ı z. Sonuç olarak Türkiye’ye odak- lanm ı ş durumday ı z. “Mü ş terilerimizi dinlemeye ve so- runlar ı n ı en h ı zl ı ş ekilde çözmeye odakland ı k’’ Mü ş terilerimize sadece en kaliteli ürünleri vermekle kalmay ı p, mü ş terilerimizin en kaliteli hizmeti Grundfos’tan almas ı için son y ı llarda yo ğ un bir ş ekilde çal ı ş ı yoruz. Pompalar ve hidroforlar çal ı ş ı rken çok da fark edilmeyen, ancak ar ı za oldu ğ unda üretimi durduran insanlar ı n konforunun kaçmas ı na sebep olan çok önemli makinalard ı r. Mü ş terilerimizin en h ı zl ı ve mükemmel hizmeti almas ı için bir dizi çal ı ş malar yapt ı k. Mü ş teri Hizmetleri Bölümümüz al- t ı nda kurulan ‘’ Ş ikayet Yönetim’’ sistemimiz, ‘’Gizli Mü ş teri’’ çal ı ş malar ı m ı z ve yo ğ un bir ş ekilde yapt ı ğ ı m ı z ‘’ Mü ş teri Memnuniyeti’’ anketlerimiz ile mü ş terilerimizin nabz ı n ı tutuyor ve buradan ald ı ğ ı m ı z geri bildirim- lerle de partnerlar ı m ı z ı n ve personelimizin e ğ itimlerini veriyor ve proseslerimizi gözden geçiriyoruz. Son üçy ı ld ı r mü ş teri memnuniyet oranla- r ı m ı z ı n sürekli artt ı ğ ı n ı çok net bir ş ekilde görüyoruz. “Mü ş terilerimize son bir mesaj ı m’’ Grundfos olarak mükemmel hizmete odak- land ı k ve Grundfos veya Grundfos part- nerlar ı ile ilgili herhangi bir konuda bir sorun ya ş ad ı klar ı nda lütfen “cozumvar@ grundfos.com ’’ e-mail adresine yazs ı nlar. Bu bir mü ş teri çözüm hatt ı ve Grundfos’un ş ikayet yönetim sisteminin bir parças ı olup, tamamen konunun uzman ı arkada ş lar ı m ı z ile mü ş terilerimize en h ı zl ı çözümü bulmak için çal ı ş maktad ı r. At ı k su ve endüstri pazar ı , gelecekte yat ı r ı m yapaca ğ ı m ı z alanlardan iki tanesi. Türkiye at ı k su pazar ı nda çok büyük bir potansiyel var. Bunu endüstriye odaklanmayla beraber yürütece ğ iz. Önümüzdeki y ı l at ı k su ile ilgili çok fazla aktivite ve yeni ürünümüzü lanse etti ğ imizi göreceksiniz. At ı k su pazar ı nda son be ş y ı l içinde oldukça iyi noktaya geldik, ancak bu geldi ğ imiz noktay ı yeterli görmüyoruz ve 2012 y ı l ı ndan itibaren geni ş bir kadro ile bu pazardaki mü ş terilerimize çok daha yak ı n olaca ğ ı z.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=