Tesisat Dergisi 191. Sayı (Kasım 2011)

148 Tesisat Dergisi Say ı 191 - Kas ı m 2011 SÖYLE Şİ ve anla ş ı l ı r olmal ı . Oldukça eminim ki 5 – 10 y ı l ileriye bakacak olursak Türkiye’deki insan- lar Danimarka’da oldu ğ u gibi olmayacaklar. Fiyat ve kalite aras ı nda do ğ ru bir denge olmal ı d ı r. Bence sonraki birkaç y ı l içinde insanlar ş irketlerdeki de ğ erlerin daha fazla fark ı nda olacaklar. Bu, Grundfos’un pazarda çok fazla odaklanaca ğ ı bir konu. Pazara çok aç ı k ve anla ş ı l ı r olarak Grundfos’un de ğ erlerinin neler oldu ğ unu, hangi konularda di ğ erlerine göre daha fazla katk ı sa ğ lad ı ğ ı n ı anlataca ğ ı z. Yak ı n gelecekte en önemli konu de ğ erler olacak, teknoloji de ğ il. Bir süreli ğ ine belki teknoloji o fark ı yaratacak ancak en önemlisi de ğ erler faktörüdür. Bu rakiplerin kopyalayabilece ğ i bir ş ey de ğ il. Rakiplerimiz dökme demir bir ürünü kopyalayabilir, bura- da üretip istedikleri renge boyayabilirler ve üzerine bir etiket koyabilirler, ama Grundfos de ğ erlerini ve bu de ğ erlere ba ğ l ı çal ı ş anlar ı n ı kopyalayamazlar. “ İ lk biz yüksek verimli IE3 standard ı n- daki motorlar ı ürünlerimizde standart yapt ı k” Yüksek verimli IE3 motor oldu ğ unun garantisi olan Blueflux etiketli motorlar ı m ı z ı n Grundfos taraf ı ndan tan ı t ı m ı , ileriye do ğ ru küçük bir ad ı md ı . Bu sadece bir etiket gibi görünüyor ancak Grundfos taraf ı ndan yap ı lan yat ı r ı mlar –ki bu dü ş ünece ğ inizin çok ötesinde, milyon- larca euro- bizim etiketi oraya koymam ı za olanak veriyor. Pazarda sürekli olarak bir basamak ileride olmak için bizler üretim süreçlerimizi geli ş tiriyoruz. Daha verimli ve daha iyi enerji çözümleri için motorlar ı m ı z ve mekanik/hidrolik olarak yüksek verimli ürünlerimiz ile tam bir paket olu ş turmaya çal ı ş ı yoruz. “Avrupa, ye ş il teknolojiye olan fark ı n- dal ı ğ ı n ı artt ı rd ı ” Avrupa’daki insanlar ı n ye ş il teknoloji konu- sundaki fark ı ndal ı ğ ı na de ğ inmek istiyorum. Avrupal ı lar birkaç y ı l öncesine kadar ye ş ili bir yük olarak görüyorlar, bu yat ı r ı mlar ı n yap ı l- mas ı n ı n daha fazla para ödemek anlam ı na geldi ğ ini söylüyorlard ı . Avrupa’da, daha fazla bürokrasi ile fark ı ndal ı k ve bunlar ı dü ş ünme ş ekli tamamen de ğ i ş ti. Çünkü fabrikalar, oteller veya herhangi bir i ş kolundaki binalara e ğ er ye ş il teknolojiye uygun yat ı r ı mlar yapar- larsa bugünden itibaren tasarruf edilmeye ba ş lanaca ğ ı rakamlarla ve gerçeklerle ispat edilebildi. 2, 3 veya 5 y ı l sonra de ğ il, hemen! Baz ı yat ı r ı mlar ı n geri dönü ş ü belki uzun sürecektir ama mevcut teknolojilerle bugün para tasarrufuna ba ş layabileceklerdir. Yeni bir ürünümüz var, kablosuz bir enerji izleme sistemi. Bu ürün ile bir fabrikada veya bir otelde enerjiyi sürekli olarak izli- yoruz. Sadece pompalar ı n enerji tüketim performans ı n ı de ğ il, ayn ı zamanda motorlar, ı s ı t ı c ı lar ve ayd ı nlatma gibi farkl ı ekipmanlar ı da kontrol ediyoruz. Bu konuda birkaç güçlü ye ş il partnerimiz var. Böylece bütün enerjiyi izleyebiliyor ve ş irket sahiplerine nas ı l pa- radan tasarruf edeceklerine dair do ğ rudan önerilerde bulunabiliyoruz. Grundfos ş u anda ye ş il bir partner a ğ ı ku- ruyor. Bu ye ş il partnerlar ı m ı z ayn ı zamanda LEED dan ı ş manlar ı ve enerji sistemlerini analiz edebilecek tecrübeye sahip uzmanlar. Duruma ba ğ l ı olarak proje ve mü ş teri baz ı nda ye ş il a ğ ı m ı zdan tasarruf sa ğ lamaya yard ı mc ı olaca ğ ı na inand ı ğ ı m ı z, bize faydal ı olaca ğ ı n ı dü ş ündü ğ ümüz partnerlerimizi seçiyoruz ve belirli projeler için birlikte çal ı ş ı yoruz. Tabi ki Grundfos bu enerji izlemesine ve anali- zine öncülük ediyor. Ve ço ğ u yerde bu enerji taramas ı n ı kullan ı rlarsa çok çe ş itli alanlarda geli ş me sa ğ layabileceklerini ve bugünden iti- baren para tasarrufunda bulunabileceklerini ispat edebiliyoruz. “Ticari bina pazar ı nda da Türkiye’de en güçlü oyunculardan biriyiz” Ş irketimizde 3 önemli önceli ğ imiz var. İ lk olarak seçti ğ imiz pazarlardaki konumumuzu stabilize etmek istiyoruz. Ş u anki konumu- muzdan da çok mutluyuz. Kombi pazar ı nda yüzde 90-95’lik paya sahibiz. Bundan daha yükse ğ e ç ı kabilmek gibi h ı rslar ı m ı z yok. Ticari bina pazar ı nda da Türkiye’deki en güçlü oyunculardan biriyiz. Pazar pay ı m ı z ı artt ı rmaya çal ı ş man ı n çok bir anlam ifade edece ğ ini dü ş ünmüyorum. Rekabet için mutlaka yer aç ı lmal ı . Rakiplerimizin bile bir kazanc ı olmal ı . “At ı k su ile ilgili yeni ürünleri Türkiye’ye getirece ğ iz” At ı k su ve endüstri pazar ı , gelecekte yat ı r ı m yapaca ğ ı m ı z alanlardan iki tanesi. Türkiye at ı k su pazar ı nda çok büyük bir potansiyel var. Bunu endüstriye odaklanmayla beraber yürütece ğ iz. Önümüzdeki y ı l at ı k su ile ilgili çok fazla aktivite ve yeni ürünümüzü lanse etti ğ imizi göreceksiniz. At ı k su pazar ı nda son be ş y ı l içinde oldukça iyi noktaya geldik, ancak bu geldi ğ imiz noktay ı yeterli görmüyo- ruz ve 2012 y ı l ı ndan itibaren geni ş bir kadro ile bu pazardaki mü ş terilerimize çok daha yak ı n olaca ğ ı z. Çal ı ş malar ı m ı z ve yeni at ı k su uzman ı eleman al ı mlar ı m ı z sürüyor. Tür- kiye grubunu burada daha güçlü bir ş ekilde yap ı land ı rmak istiyoruz. Türk ş irketlerinin organizasyon yap ı s ı n ı n çok esnek oldu ğ unu görüyorum. Bu sayede de ğ i ş en pazar ş artlar ı nda h ı zl ı ca küçülebiliyor ya da farkl ı bir yöne gidebiliyorlar. Böyle bir kabiliyetleri var. Türk insan ı nda gördü ğ üm iyi yönlerden biri de inan ı lmaz hevesli ve h ı rsl ı olmalar ı . Ayr ı ca motiveler ve de ğ i ş ikli ğ e / yenili ğ e aç ı klar. Türkiye, ba ş ar ı için bu en önemli üç kritere sahip, bu nedenle Türkiye’nin gelecekteki büyümesinin garanti alt ı nda oldu ğ unu söyleyebilirim.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=