Tesisat Dergisi 190. Sayı (Ekim 2011)
190 Tesisat Dergisi Say ı 190 - Ekim 2011 SEKTÖREL ETK İ NL İ KLER 8 Temmuz 2011’de Türkiye’de ı s ı tma, so ğ utma, havaland ı rma sektö- rünün öncü ş irketlerinden Airfel A Ş ’nin %100 hissesini sat ı n alan Da- ikin, 13 Ekim’de Kuruçe ş me Divan’da düzenledi ğ i bas ı n toplant ı s ı nda Türkiye’yi Ar-Ge, üretim ve lojistik üssü olarak konumland ı raca ğ ı n ı aç ı klad ı . Daikin Europe N.V Ba ş kan ı Masatsugu Minaka, global kriz beklentileri tart ı ş ı l ı rken Daikin olarak yat ı r ı m için Türkiye’nin gelece ğ ine güvendik- lerini belirterek; “Türkiye iklimlendirme pazar ı Avrupa, Orta Do ğ u ve Afrika’y ı içeren EMEA bölgesinde h ı zla en önemli pazar haline gelecek” diye konu ş tu. Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder de, “Daikin Türkiye pazar ı na etki- li bir giri ş yapt ı . Bu anla ş ma ile Türk iklimlendirme sektörünün yap ı s ı de ğ i ş ecek” diye konu ş arak 2011 ciro beklentisini ve 2015 hedeflerini aktard ı : “2011 y ı l ı n ı yakla ş ı k 140 milyon Euro ciro ile kapataca ğ ı z. Ş u anda Türkiye pazar pay ı n ı n %12’sine sahibiz. 2015 y ı l ı nda ciromuzun 500 milyon Euro’ya, pazar pay ı m ı z ı n da %20’ye ula ş aca ğ ı n ı ve sektör lideri olaca ğ ı m ı z ı öngörüyoruz.” Önder, Airfel’in Daikin Avrupa’n ı n yapt ı ğ ı en büyük, Daikin’in dünya çap ı nda yapt ı ğ ı ikinci büyük sat ı n alma oldu ğ unu belirterek, “Daikin Airfel’i bütün tesisleriyle; 90 bin m² arazi, 45 bin m² kapal ı alan ve tüm sat ı ş a ğ ı , bayi kanal ı yla, markalar ı yla 260 milyon dolara sat ı n ald ı . Sat ı n alman ı n ard ı ndan ş irketimiz Daikin Türkiye ad ı alt ı nda faaliyetlerini sürdürecek” dedi. Sat ı n alma sonucu Daikin Türkiye’nin Türkiye’de ı s ı tma-so ğ utma ve ha- valand ı rma alan ı nda en geni ş ürün gam ı na sahip marka haline geldi ğ ini DemirDöküm, İ MSAD ( İ n ş aat Mal- zemeleri Sanayicileri Derne ğ i) ve CNR Holding i ş birli ğ iyle, 8–11 Eylül tarihleri aras ı nda CNR Expo İ stanbul’da düzenlenen MEGABUILD Avrasya Yap ı Ürünleri Fuar ı ’na kat ı l- d ı . Sektörün ilk ihracat hedefli fuar ı olma özelli ğ ini ta ş ı yan MEGABUILD, in ş aat ve gayrimenkul sektörlerinin dünyaca ünlü marka ve isimlerine ev sahipli ğ i yapt ı . İ ran, Romanya ve Çin’in milli kat ı l ı mc ı olarak, Kanada, İ sviçre, Belçika, Ukrayna ve Polonya gibi ülkelerinse marka baz ı nda kat ı l ı m gösterdi ğ i fuarda yabanc ı ziyaretçilerin yo ğ unlu ğ u dikkat çekti. Gerek yurt içinde gerekse yurt d ı ş ı ndaki sektörel fuarlarda yerini alan DemirDöküm, ME- GABUILD Fuar ı ’nda da 200 m 2 ’lik stand ı nda, kombiden klimaya, güne ş Daikin , Dünyay ı Türkiye Üzerinden Is ı tacak DemirDöküm MEGABUILD Fuar ı n’da Ürünlerini Sergiledi aktaran Önder, “Bu sat ı n alma ile Daikin sadece Türkiye pazar ı n ı de ğ il, farkl ı pazarlar ı da hedefliyor. Bu do ğ rultuda 2015 y ı l ı na kadar inverter split klima, fancoil ve klima santralleri fabrikalar ı yeni yat ı r ı mlarla bü- yüyecek” diye konu ş tu. Daikin’in, Airfel’den gelen deneyim ve birikim ile ı s ı tma sektöründe elini güçlendirece ğ ini ve tüm dünyada ı s ı tma ala- n ı nda büyüyece ğ ini vurgulayan Önder, “Daikin’in ı s ı tma stratejisi, Airfel tecrübesiyle belirlenecek. Türkiye’yi üretim ve Ar-Ge üssü haline getire- cek olan Daikin, dünyay ı Türkiye üzerinden ı s ı tacak” diye bilgi verdi. 2011 ciro büyümesinde hedeflerinin üstüne ç ı kt ı klar ı n ı söyleyen Ön- der: “Sektörümüz yakla ş ı k %10’luk bir büyüme gösterirken, 2011 y ı l ı sonunda ciroda %50 olan büyüme hedefimizi eylül ay ı nda geçtik. Bu ba ğ lamda 2011 y ı l ı n ı yakla ş ı k 140 milyon Euro ciro ile kapataca ğ ı z. Bu cironun 120 milyon Euro’su Türkiye pazar ı ndan 20 milyon Euro’su ihra- cattan geliyor. Ş u anda Türk iklimlendirme pazar ı n ı n büyüklü ğ ü 1 milyar Euro ve pazarda %12’lik paya sahibiz. 2015 y ı l ı nda pazar ı n 1,850 mil- yar Euro’ya ç ı kaca ğ ı n ı tahmin ediyoruz. Bu süreçte Daikin Türkiye’nin cirosunun, 375 milyon Euro iç pazar, 125 milyon Euro ihracat ile 500 milyon Euro’ya yükselece ğ ini öngörüyoruz. Türkiye pazar ı nda %20’lik pazar pay ı yla sektör lideri olaca ğ ı z. Ayn ı zamanda ihracat ı m ı z ı da 4 y ı l içinde 6 kat ı na ç ı karmay ı hedefliyoruz” dedi. enerji sisteminden radyatörlere kadar zengin ürün grubunu ziya- retçilerin be ğ enisine sundu. Konuyla ilgili olarak DemirDöküm Sat ı ş ve Pazarlama Direktörü Erdem Ertuna ş unlar ı kaydetti: “Geni ş ürün yelpazesi ile Çin’den Ş ili’ye uzanan bir co ğ rafyada 53 ülkeye ihracat yapan DemirDö- küm, Vaillant Group sinerjisi ile ihracat performans ı n ı sürekli art ı rmak- tad ı r. DemirDöküm ihracat bölümü, mü ş teri memnuniyeti hedefi do ğ rul- tusunda h ı zl ı ve proaktif bir tutumla HVAC pazar ı na rekabetçi ürünler sunarak global mü ş terilerin önemli bir partneri olmay ı hedeflemektedir. MEGABUILD Fuar ı bizim için, ihracat hedeflerimizi gerçekle ş tirme yolun- da yeni yat ı r ı mc ı larla tan ı ş ma ve yeni i ş ba ğ lant ı lar ı sa ğ lama aç ı s ı ndan oldukça ba ş ar ı l ı geçmi ş tir.” 7 7 7 7 7
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=