Tesisat Dergisi 190. Sayı (Ekim 2011)

150 Tesisat Dergisi Sayı 190 - Ekim 2011 VİZYON yaptığı ürünü ön plana çıkartabilmek adına müşterilerin kafalarını karıştırıyorlar. Özellikle kamu kurumlarındaki şartnameleri kendi ürün- lerini tarif edecek şekilde düzenleyip müşterilere sunuyorlar. Konu ile ilgili çok fazla bilgiye sahip olmayan bazı müşteriler de bu şartnameleri kullanarak ihalelere çıkıyorlar. Böylelikle re- kabet şartlarına aykırı ürün temin ettikleri gibi bu işten kendileri de şartnameye uygun başka muadil ürün bulamadıkları için parasal olarak zarar görüyorlar. Bu konuda bizim Türk Pompa ve Vana Sanayicileri Derneği (POMSAD)’nin çalışmaları var. Gerektiğinde şartnamelere mü- dahale edip uygun rekabetçi ortamı sağlamak adına değiştirilmesine çalışıyor. Bu sorunları aşmanın tek yolu tabii ki eğitim. Biz verdiğimiz ve vereceğimiz eğitimler ile bu sorunları en aza indirgemeye çalışıyoruz. “Ürünlerimize dış pazar kapılarını açacak farklı işbirlikleri hedeflerimiz arasında” İleride yapmayı düşündüğümüz işler için hedef koymak çok önemli. 2023 yılı için stratejik plan hazırlığı yapıyoruz. Hali hazırda yürüyen bir sistemimiz var ancak bu sistemi daha iyiye götürmenin yollarını arıyoruz. Bu konuda uzman danışmanlardan da destek alıyoruz. Özellikle endüstriye yönelik ürünlerimiz ile ön plana çık- mayı ve rakiplerimizden farklı kulvara geçmeyi düşünüyoruz. Bu arada tabi ki 53 yıldan beri oluşan ürün gamımızın üretimi aynen devam ediyor. Yurt içinden başka, bizim için yurt dışı da çok önemli. Yurt dışında da pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz. Ürünlerimize dış pazar kapılarını açacak farklı işbirlikleri de yine he- deflerimiz arasında. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye’nin 2011 ihracat hedefi 127 mil- yar dolardır. Pompa ve vanaları da içine alan makine sektörü bunun %20’si mertebesinde yani yaklaşık 25 milyar dolar. Pompa ve vana ihracatı ise bunun %6’sı yani 1.5 milyar dolar. 2016 için 5 yıllık hedef belirlenmek istenirse ortalama yıllık %20 artışla bu rakamın 3.7 milyar dolar olması beklenmektedir. Pompa ve vana payının aşağı yukarı eşit olduğu kabul edilirse 5 yıl sonra Türkiye’nin pompa ihracatı 1.8 milyar dolar olarak hedeflenebilir. Türkiye’de pompa sektörü ihracat konusunda birlikte hareket etmelidir. Katma değeri yüksek ürün payını artırmalıdır. Bunun için Ar-Ge, Ür-Ge ve yeni teknolojilere önem verilmelidir. değil kullanılan herhangi bir ithal ürün ile ilgili bir sıkıntı yaşanacak olursa yurtdışından servi- sin gelip ürüne müdahale etmesini geçin, yetkili kişiye ulaşmak bazen günler haftalar alabiliyor. Tamir bakım için gelecek kişi saat üzerinden ücret alıyor. Bu arada duruştan dolayı üretimin aksamasının meydana çıkardığı kayıpları varın siz hesap edin. Bunun dışında makinelerde sürekli yedek parça değişimi yapılmak zorunda ve ne yazık ki firmalar yedek parça fiyatlarını çok fahiş tutuyorlar. “Makineyi satarken varsın az kazanalım, ileride yedek parçadan kazanırız” mantığı ne yazık ki çok yaygın. Şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki; bizim Standart Pompa olarak sloganımız “hızlı servis, ucuz yedek parça”dır. Dünyanın hangi ücra köşesinde olursa olsun, maliyeti ne olursa olsun Standart Pompa sattığı ürünün her zaman arkasındadır. Özellikle yurt içinde aynı gün içerisinde servis vermeyi garanti ediyoruz ve bizim ürünlerimizi kullanan müşterilerimiz yedek parça ihtiyaç- ları olduğunda korkulu kabuslar görmüyorlar. Müşteri ziyaretlerimizden birinde karşımıza çıkan ve yedek parça ihtiyacı olan bir ithal pompa kullanıcısı müşterimize sadece kullan- dıkları ithal pompanın yedek parça çark fiyatına komple pompayı verdiğimizi söyleyebilirim. Yerli malı kullanımının öneminin kat ve kat arttığı şu günlerde pompa kullanıcılarına mesajımız yerli pompa kullanmalarıdır. Bu şekilde hem ülke ekonomisine katkıda bulunacaklardır hem de yerli üreticilerin sundukları birçok avantajdan yararlanacaklardır. “2012 senesinin başından itibaren test standımız kapasite olarak 6000m3/h’e, güç olarak ise 1250 kW mertebesine ulaşmış olacak” Daha önce de bahsettiğim gibi Standart Pompa yıllık cirosunun %3 kadarını Ar-Ge’ye ayırmaktadır. Ar-Ge ise, Standart Pompa’nın gelecek dönem planlarını ve projelerini oluştur- masında önemli bir rol oynamaktadır. Ne kadar güçlü bir Ar-Ge’niz varsa teknolojiyi o kadar iyi takip edersiniz ve rakiplerinizden her zaman bir gömlek üstün olursunuz. Ürünlerimizdeki sürekli gelişmelerden dolayı zaten her sene modellerimizi yeniliyoruz veya tadil ediyoruz. Modellerimize her sene yaptığımız bu yatırım- ların haricinde bu sene çok önemli bir yatırım daha yapıyoruz. Mevcut pompa test standımızı modernize ediyoruz ve kapasitesini artırıyoruz. 1 milyon euroluk bir yatırımdan bahsediyorum. 2012 senesinin başından itibaren test standı- mız kapasite olarak 6000m 3 /h ve güç olarak ise 1250kWmertebesine ulaşmış olacak. Tamamen otomasyon sistemiyle donatılacak olan bu yeni test standımızla artık büyük güçteki pompaları daha sağlıklı bir şekilde test edebileceğiz. Bunların haricinde her sene TUBİTAK destekli projelerimiz oluyor. Bu projeler ile ürün gamı- mızı sürekli geliştiriyoruz. Şu an yürütmekte olduğumuz “know-how”ı tamamen bizde olan iki projemiz var. Standart Pompa’da çok önemli bir anlayış var. Kazanılan para yine fabrikada kalıyor, yeni yatırımlara aktarılıyor. Bu süreç böyle devam ettiği sürece de Standart Pompa hızla büyümeye devam ediyor. Daha önce de belirttiğim gibi geniş bayi yapı- lanması ve hızlı servis sunabilme yetenekle- rimiz aslında satış politikamızın ilk adımıdır. Güçlü bayi yapılanmamızın yanı sıra merkez satış ekibimiz de sürekli müşteri ziyaretleri yapmaktadırlar. Günümüzde kullanılan tabiri ile “müşteri odaklı satış” aslında bizim kuru- luşumuzdan bu yana 53 yıldır takip ettiğimiz “müşteri velinimetimizdir” sözü ile birebir uyguladığımız politikamızdır. Müşteri talepleri ve bu taleplere göre butik imalat yapabilmek politikamızın ikinci aşamasıdır. Bunların haricinde müşteri ve bayi eğitimlerine çok önem vermekteyiz. Bu konuda fırsat buldukça eğitimler ve bayi toplantıları düzenlemekteyiz. Özellikle Pompa Kongreleri ile yurt içi ve yurt dışı fuar organizasyonlarına mümkün oldu- ğunca katılmaya çalışmaktayız. Hedefimiz bizi tanıyan bilen müşterilerimizin haricindeki kitlelere de kendimizi tanıtma fırsatlarını yaratmak ve Standart Pompa ürünlerinin dün- yadaki her noktada çalıştığını görmektir. “Birçok pompa firması kendi yaptığı ürünü ön plana çıkartabilmek adına müşterilerin kafalarını karıştırıyorlar” Bugün Türkiye’de yapılan istatistiklere göre 750 civarı pompa üreten firma var. Tahmin edersiniz ki bu firmaların çoğu merdiven altı üretim yap- maktalar. En büyük sorunumuz aslında bu. Biz 260 kişilik kadromuzla, Ar-Ge destekli, bayi ve servisler ile güçlendirilmiş bir satış yaparken birçok firma 3-5 kişilik ekipleriyle bizim üretti- ğimiz ürünleri üretip satmaya çalışıyor. Bu tip firmalarla günümüz piyasa şartlarında rekabet edebilmek çok zor. Bu yüzden biz herkesin yapmaya cesaret edemediği özel işlere doğru yönelmek zorundayız. Sektörde gördüğüm bir diğer sorun ise birçok pompa firması kendi

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=