Tesisat Dergisi 190. Sayı (Ekim 2011)

V İ ZYON 136 Tesisat Dergisi Say ı 190 - Ekim 2011 geli ş tirme karar ı ald ı k ve kendimizi belli bölge- lerle s ı n ı rlam ı yoruz. İ hracat yapt ı ğ ı m ı z ülkeleri Avustralya, Brezilya, Hindistan, Pakistan hatta Malezya gibi ülkelerle artt ı rd ı k. Bundan sonra 80 ülkeye ihracat yapmay ı hedefliyoruz. Elbette Ortado ğ u ve Kuzey Afrika’da ya ş anan gerginlikler 2011 y ı l ı ndaki ihracat hedefleri- mizin gerisinde kalmam ı za yol açt ı . İ lk bak ı ş ta ticaret odakl ı kay ı plar ı m ı z oldu ğ u dü ş ünülse de ihracat rotam ı z ı de ğ i ş tirerek yeni pazarlar arama yoluna gittik. Ortado ğ u ve Balkanlarda markam ı z ı sa ğ lam bir konuma oturttuk. Ş imdi ise Do ğ u Avrupa hedeflerimiz aras ı nda. “2 y ı l önce enerji tasarrufu ile ilgili bir ekip kurduk” 25 y ı ldan bu yana yapt ı ğ ı m ı z yat ı r ı mlar ve yeniliklerle ad ı m ı z ı tüm dünyaya duyurmay ı ba ş ard ı k. Dünyadaki geli ş meleri ve yal ı t ı mda- ki trendleri takip ediyor ve Ar-Ge çal ı ş malar ı - m ı z ı bu geli ş melerin etkisinde sürdürüyoruz. Bu ba ğ lamda ye ş il ürünler odakl ı çal ı ş ı yoruz. Ozon tabakas ı na daha az zarar vermek için XPS ürünlerimizde çevreci HFC gaz ı kullan ı - m ı na geçtik. Bitümlü membran üretiminde ise %100 eko sistem ile dost malzeme kul- lan ı ma dair yeni bir sistem geli ş tirdik. ODE Membran’da global karbon emisyonunu azal- tacak Ar-Ge çal ı ş malar ı m ı z da devam ediyor. ODE olarak çevre konusundaki hassasiyetimi- ze istinaden dan ı ş man bir firma ile çal ı ş ı yoruz. Fabrikam ı zda at ı k sular ı n de ğ erlendirilmesi için “Biyolojik Ar ı tma Tesisi” ve fabrika at ı klar ı içinde “Fabrika At ı k Yönetim Sistemi” kurduk. Enerji tasarrufu ile ilgili olarak yakla ş ı k 2 y ı l önce bir ekip kurduk ve bugüne kadar olu ş tu- rulan çe ş itli projeler ile fabrikan ı n bir çok nok- tas ı nda sa ğ lanan enerji tasarrufu sa ğ lad ı k. “Yal ı t ı m pazar ı ndaki etkinli ğ imiz gün geçtikçe art ı yor” Türkiye’de yal ı t ı m sektöründe faaliyet gösteren firma say ı s ı oldukça dinamik bir yap ı ya sahip- tir ve her geçen gün art ı ş göstermektedir. ODE’nin yal ı t ı m pazar ı içindeki pay ı ve etkinli ğ i gün geçtikçe art ı yor. Türkiye pazar ı na bakt ı ğ ı m ı z zaman, yerli sermaye olarak sektörün en fazla ciro yapan ve ayn ı zamanda en fazla yat ı r ı m yapan ş irketiyiz. Uluslararas ı firmalar ı n çok güçlü oldu ğ u pazarda, ODE’nin yerli bir kurulu ş olmas ı bize gurur veriyor. Bundan sonraki sü- reçte Türkiye pazar pay ı m ı z ı daha da büyütmeyi planl ı yoruz. Bunu sürdürülebilir hale getirmek ise en büyük hedeflerimiz aras ı nda bulunmak- tad ı r. Yal ı t ı m sektöründe her geçen gün yabanc ı yat ı r ı mc ı lar ı n say ı s ı n ı n artt ı ğ ı n ı da görüyoruz. Türkiye’de hala mevcut yap ı lar ı n %90’ ı yal ı t ı m- s ı z, buna bir de yeni yap ı lan binalar ı n yal ı t ı m ı n ı ekleyecek olursak burada hala çok büyük bir pazardan bahsediyor oldu ğ umuzu görürüz. Bu firmalar ı n sektörde var olmas ı pozitif re- kabet ile kalitenin artmas ı , standartlar ı n yükselmesi gibi olumlu sonuçlar do ğ uruyor. Bunun yan ı s ı ra bu firmalar genel anlamda sat ı ş yapmak için ülkemizdeler ancak var olan pazardan pay almak d ı ş ı nda pazar büyütmeye yönelik çal ı ş malar da yapmalar ı gerekti ğ ini dü ş ünüyoruz. Türk yal ı t ı m malzemeleri ise ar- t ı k pek çok ülkede tercih edilir durumda, mal- zeme kalitemiz ve uluslararas ı standartlara uygun üretim yap ı yor olmam ı z tercih ediliyor olmam ı z ı n temel nedenleridir. “Türkiye’de yal ı t ı m bilinci h ı zla geli ş i- yor” Türkiye’de yal ı t ı m bilinci yeni yeni ba ş lad ı di- yebiliriz, yani Avrupa’dan oldukça gerideyiz, ancak bu bilinç h ı zla geli ş iyor. Is ı yal ı t ı m ı , Is ı Yal ı t ı m Yönetmeli ğ i, Enerji Verimlili ğ i Yasa- s ı , Binalarda Enerji Performans ı (BEP) gibi destekleyici unsurlar ı nda etkisiyle zorunlu hale geldi ancak tüketicide yal ı t ı m ı pahal ı ve lüks olarak alg ı lama gibi bir önyarg ı vard ı . Bu nedenle yasa ve yönetmelikleri destekleyici te ş vik paketlerinin artt ı r ı lmas ı n ı n pazar ı daha olumlu bir noktaya ta ş ı yaca ğ ı na inan ı yoruz. Binalarda Is ı Yal ı t ı m Yönetmeli ğ i’nin devreye girmesiyle birlikte yal ı t ı m, hem yeni binalarda hem de mevcut binalarda zorunlu hale geldi. Bu ş ekilde pazar büyüdükçe, bunun do ğ al sonucu olarak üretim ve sat ı ş önemli ölçüde yükselme gösteriyor. Bu durum ayn ı zamanda renovasyon pazar ı n ı büyütüyor ve enerji ve- rimlili ğ i aç ı s ı ndan önemli rol oynuyor. “Sektör içi denetimin art ı r ı lmas ı n ı is- tiyoruz” Türkiye’de yal ı t ı m sektörü, büyüme yolunda büyük f ı rsatlara sahip, ancak her sektörde oldu ğ u gibi yal ı t ı m sektörününde geli ş imini engelleyen önemli sorunlar var. Bu sorunlar ı n ba ş ı nda “haks ı z rekabet” ve “kay ı td ı ş ı üretim” geliyor. Yal ı t ı m sektörü her y ı l büyüyor ancak bu büyümeden daha fazla pay ı , kay ı t d ı ş ı üretim yapan firmalar ı n ald ı ğ ı n ı görmekteyiz. Bunu önlemek içinde sektör içi denetimin art ı r ı lma- s ı ve daha güçlü yapt ı r ı mlar ı n olmas ı gerekir. Bunun yan ı s ı ra ürün kalitesinde süreklili ğ i ve performans de ğ erlerini ölçen laboratuvarlar ı n say ı ca azl ı ğ ı ve kalite kontrol sisteminin olma- mas ı yal ı t ı m uygulamalar ı nda beklenen kalite- nin dü ş mesine yol açmaktad ı r. Bunu önleme- nin yolu TEBAR gibi kalite laboratuvarlar ı n ı n etkilerinin art ı r ı lmas ı ve yay ı lmas ı d ı r. Bir di ğ er sorun, yal ı t ı m ı n ı s ı , su, ses, yang ı n olmak üzere 4 aya ğ ı olmas ı na ra ğ men hala sadece “ ı s ı yal ı t ı m ı ” olarak alg ı lanmas ı d ı r. Çözüm olarak pazarlama faaliyetlerinin buna göre yap ı lmas ı ve toplumda bilinirli ğ in art ı r ı l- mas ı gerekmektedir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=