Tesisat Dergisi 189. Sayı (Eylül 2011)

doıl ğmı na sd ıa gn edr iel ikme nl e rı si nı i tzr açnastfl ae yr ia yc ea tketrı ir .kadar olamaDöküm kazanda dilim çatlamalarının sebebi imalattan değil yüzde 95 olarak ya tesisattan ya kullanıcı hatasından ya da hatalı brülör seçiminden kaynaklanmaktadır. Kullanıcının bilinçlendirilmesi ve iyi bir tesisat şartı ile dö küm kazan çok uzun yıllar hizmet eder. Garanti Politikası Kazanlarımızda garanti süresi 1992 yılından beri 5 yıldır. Sektörde en fazla garantiyi yıllar ca biz verdik. Daha sonra yerli diğer üreticiler de 5 yıla çıkardı. İthal olanların garanti süresi ise 3 yıl. Mevzuata göre ise garanti süresi 3 yıl olmalı. Bizim garanti olayına bakış ve yaklaş mımız biraz farklı. Biz yerli üretici olduğumu ı z için yedek parça sorunumuz yok. Bunun yanı sıra hep kullanıcının yanındayız. Yani, biz bir kazanda pr rak işimiz soubçlleuma rç a ı m kt a ığ k ı d z e a ğ m ila, no bö inncaedl iak l yi aoş yanların konforunu sağlamaktır. Bizim gara l n a a ti politikamız bu. Sonrasında arızalı parça fab rikaya gelir, kontrol edilir, tesis lir. Hata sebebi araştırılır. Yüzdaet 1k0o0nttreosl i esd a i t, kullanıcı hatası net bir şekilde belirleyemezsek genelde hatayı üstleniriz. Bizim için bir kazan dilim vermek, iki saat mesai har dar öneml i değil, ama o binada coatmuraakn oy akşa lı teyzenin, hasta amcanın ve bir çocuğun bir saat soğukta kalmaması çok ama çok önem lidir. Bize göre bir dilimin bedeli bu insanların bir saat üşümesine değecek bir bedel değildir. Biz olaya böyle bakıyoruz. Servis hizmetini 24 saat veriyoruz. Servis verilecek yer bir sa, tabi ki bu her zaman mümkün ola k m o ı n y u o t r, ertesi sabah gidiliyor. Ama bir hastane, sağlık ocağı gibi bir yerse mutlaka, gece kaç olursa olsun gidilir. Doğalgaz ile Döküm Kazana Talep Arttı Türkiye'de doğalgazın yaygınlaşmasıyla bir t ik e i döküm kazana talep oldukça arttı. Bun li u k n sebebi var. Birincisi döküm kazanın çelik kazana göre çok daha uzun ömürlü olmasıdır. Diğer neden ise binalarda eskiyen kazanların söküldükten sonra binaya çelik kazanın s ması zorluğu. Bu durumda, mecburen dö o k k ü u m l dilimli kazan alınıyor. Çünkü kazan dairesine dilimler halinde sokulup bur dığı için kolaylıkla kurulabiliayodra . m 5 oAnrt a a lı jı k y 2 a 0 p 0 ıl 9 da yürürlüğe giren Binalarda Enerji Performan sı Yönetmeliğinde, 1000 metrekareden büyük "Bir kaç sene öncesine kadar, yurtdışına fason dilim gönderiyorduk şimdi kendi markamız olan RİMA olarak bitmiş kazan gönderiyoruz. Yurtdışına daha çok yayılmak, daha çok satan bir marka olmak, "burada Türk kazanı kullanılıyor" dedirtmek istiyoruz" alanlarda merkezi ısıtma sisteminin zorunlu hale getirilmesi geç ama doğru bir karardı. A cak daha sonra, nedendir bilinmez, bu 200 n 0 metrekareye çıkartıldı. Yine de bu kararla bir likte merkezi sisteme dönüş olacak ve dolayı sıyla bütün bunların ışığı altında döküm kazan satışları da hızla artacaktır. Fakat yeni yönetmelikle birlikte, merkezi sistem kullanımında çelik kazan satışlarının döküm kazana göre biraz daha fazla artacağını düş nüyorum. Çünkü müteahhit firmalar maliyeüti mümkün mertebe düşük tutmaya çalışacaklar. Ama bunların da dönüşümü mutlaka döküm k la a rz ın a nsa a n o ı lraıcma kb. irB a u z y b ü e z k d le e m n e bsi zi dg eö rkeükme ckeakz. aAn m cı a boş durmayacağız yeniliklerle geleceğiz. Diğer avantajlarımızı kullanacağız. Yurtdışı Pazarına Açılmak Daha Onemliydi Doğalgazın henüz çok az bir bölgede kullanıldı ğı zamanda biz yurtdışına fason olarak döküm dilimler gönderiyorduk. Orada dış sacı yapılıyor, toplanıyor, kazan haline getirilip satılıyordu. Bu konuda oldukça da talep alıyorduk. Doğrusunu söylemek gerekirse, yurtdışına s çinden daha önemliydi. Bu kısa d a ö t n m e a m k i y ç u in r d ti e doğalgaz yurtiçinde hızla yayılmaya başlayın ca, yurtiçi piyasasına ve şartlarına dönmek biraz gecikerek mümkün oldu. Yurtdışı ihraç fiyatlarımızla, yurtiçi fiyatlarımız arasında çok fazla bir fark yok. Yani yurtdışı fiyatımızı da yurtiçi fiyatımızı da genel piyasa şartlarına ve rakiplerimize göre oluşturuyoruz. Bir de şu var ki; yurtdışına daha çok yayılmak, daha çok satan bir marka olmak, "burada Türk kazanı kullanılıyor" demek ve dedirtmek isti yoruz. Bir kaç sene öncesine kadar, yurtdışına fason dilim gönderiyorduk demiştim. Şimdi artık bitmiş kazan gönderiyor ğunlukla kendi markamız olaunz.RHİMemA do el a rçaok . Buna çok önem veriyoruz. Son yıllar tırımımız genelde hep markamıza. Ne dra e k d i e y ysa e yüzde 70'Ier oranında markamızla satıyoruz ve tanınır hale geldik. Üretim Kapasitemizin Yüzde 65-70 Kadarı Yurtdışına Kazan piyasasının gelişimine bakınca, biz son 5 senede, her sene üzerine en az yüzde 20 koyarak satışlarımızı artırdık. Örneğin 2009 senesinde bile krize ve bazı kamu yatırımlar nın kısılarak yapılmasına rağmen, en az yüzd ı e 15'Iik bir artış yakaladığımızı söyleyebilirim. Bizim kendi satışlarımızın yanı sıra yurtiçinde büyük ve köklü bir markaya da fason olarak kazan yapıyoruz. Özellikle yurtdışında büyük firmalarla anlaşmalarımız var. Doğu ve Orta Avrupa ülkelerine, Azerbaycan'a, Rusya'ya, Yunanistan'a, İngiltere'ye, İspanya'ya, Alman ya'ya ve Ortadoğu'ya kazan gönderiyoruz. Kazanlarımız sıvı yakıtlı olar çük kapasitelerde kat kalorife ark i t g a ern z e ı n l l d i k a l e y u kr dışında fazlaca kullanılmakta. Yunanistan ü ' t a bu tip kazanlardan çok gönderiyoruz. Üretim kapasitemizin yüzde 65-70 kadar şına gönderiyoruz. Bizim Şili, Mek ısni kı ay uhrat dttıa Avustralya'da bile çalışan kazanımız var. Üretimin Her Aşamasını Kendimiz Gerçekleştiriyoruz Üretici firma olarak; es rar verebilen ve uygulaynaebkil,enhızbliır, aç ial eb uşk i rk k e a ti yapısında olduğumuz için imkanlarımız ve teknolojimizle üretimin her aşamasını kendi t iç a i j m lı iz b d ire d y u arpu ma bdi lad i ğo il md ui zğduemn u zduo l adyüış çüonükyaovru a m n . yMaopdmeallketraimyıizz.i Bbi ile kendi modelhanemizde r örnek vereyim, Yurtdışından bir firmadan gelen bir değişiklik talebi veya farklı bir modelde kazan imalatı talebi gelirse değerlendirilir; fizibilitesi, maliyeti, satış defi değerlendirmesi yapıldıktan sonra hem h e e n modeli, numuneleri yapılır, gerekli testlerden geçer, belgelendirilir ve müşterinin satışına sunul ur. Bu yüzdendir ki kazan çeşidimiz bu kadar fazla. Türkiye Döküm Kazan Pazarı Türkiye'de döküm kazan pazarı yıllık 5 bin - 6 bin arasındadır. Toplam kazan satışında da çelik kazan ile döküm kazan arasındaki satış farkı döküm kazan lehine gittikçe kapanmak ta. Yine de ş nın, yüzde 30u-3a5nddaökyüümzdeka6z5a-n70sa ç tı eşli l k a rıknadzaa n Tesi sat Dergi si Sayı 189 - Eylül 2011 85

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=