EMAS � .Ş. Şirket Müdürü Cahit Köse: .. "ELGINKAN Topluluğu Olarak Ureti �imizin Yüzde 60'ını Dış Pazara, Yüzde 40' ını da iç Pazara Sunma Hedefindeyiz" Çeşitli sektörlerde 19 şirketiyle ve 3 bine yakın çalışanı ile faaliyet gösteren ELGİNKAN Topluluğu; Avrupa'dan Ortadoğu'ya, Amerika'dan Uzakdoğu'ya kadar 60 'dan fazla ülkeye ihracat yapıyor. E.C.A., SEREL, ARSEL, EMAS, ODÖKSAN, ELBA, AR, YAK ve SPİL SEREL markaları ile tüketiciye hizmet sunan ELGİNKAN Topluluğu hedeflerini belirlemede pazar beklentilerini dikkate alıyor. ELGİNKAN Topluluğu şirketlerinden EMAS A.Ş. Şirket Müdürü Cahil Köse'den şirket faaliyet ve hedefleri hakkında bilgiler aldık. Şirketinizden kısaca bahsedermisiniz? ELGİNKAN Topluluğu'nun kurulduğu günden bu yana, üretim çeşitliliğini artırarak sürdürdüğü ana faaliyet konuları şunlardır: sıhhi tesisat arma leri, valfler, seramik sağlık gereçleri, merkez ti ü v r e bireysel ısıtma cihazları, gazlı-elektrikli ları, panel radyatörler, pik döküm ürünl s e u ri ,ıs g ıt ı ı d caı , inşaat, endüstriyel hammadde üretimi, satış - pazarlaması ve satış sonrası hizmetleri. Bugün çeşitli sektörlerde 3 bine yakın çalışanı ve 19 şirketiyle faaliyet gösteren ELGİNKAN Topluluğu; E.C.A. , SEREL, ARSEL, EMAS, ODÖKSAN, ELBA, AR, YAK ve SPİL SEREL markaları ile tüketiciye kaliteli ürün sunmaya devam etmektedir. EMAS Makine Sanayi A.Ş. ise Türk sanayisine 55 yılı aşkın süredir hi met veren 'kal ite' kavramına her türlü faaliye ztinin başlangıç ilkesi olarak yer veren, bi rçok iş dalında ilklere imza atmış ve atmakta olan ELGİNKAN Topluluğu'na bağlı bir kuruluştur. Topluluğun kurucularından Ekrem Elginkan'ın yönetim felsefesi; Topluluk şirketlerini önce Avrupa, daha sonra dünya şirketleri haline getirmek, Türk ekonomisinde, iş hayatında, iş ahlakı ve toplum kültürü normlarında kıymet yaratarak "ebedi müessese" olmaktır. Yeni dönem mali hedefleriniz neler olacak? E.C.A. ısı sektöründe fiziksel olarak iyi yüme ivmesi elde etmiştir. Bu ivmeninbi2r 0b1ü1 yılında da devam etmesi ve sürdürülebili ması için planlar yapıyoruz. 2011 ciro hedreofli miz 270 milyon TL olarak beklenmektedir. 72 Tesisat Dergi si Sayı 189 -Eylül 2011 ,L Cahit Köse EMAS A.Ş. Şirket Müdürü İhracatın cironuzdaki payı nedir? İhracatta hedefleriniz ve ihracat için odaklandığınız pazarlar nelerdir? Her ürünün kendi Ar-Ge ve tasarım birimleri mevcut olduğu için yerel beğeni ve talepleri karşılayabilen ürünlerin geliştirilmesi mu süreklili k halindedir. Bu avantajlav rı e isleunEuLGİNKAN Topluluğu, müşterilerine, çok geniş bir ürün portföyünü tek kaynaktan sunmaktadır: konvansiyonel ve yoğuşmalı kombiler, panel radyatörler, döküm küvet, duş teknesi , evyeler, valfler, doğalgaz sayaçla küm yan sanayi ürünleri, arı r ,m GaGt ü rvl eer , GsGeGra mdöik sağlık gereçleri , seramik hammaddesi, pirinç çl uuğbuu, k Avver u pk ü al ' ç d ealner.OBrtuagdüonğuE'yLaG , İN A KmA e N r ik Tao ' p d lau n Uzakdoğu'ya kadar birbirinden son derece farklı kültürel ve ekonomik yelpazede dünyada 60'dan fazla ülkeye i hracat yapmaktadır. ELGİNKAN Topluluğu E.C.A ve SEREL markaları ile dünyanın devlet destekli ilk ve tek markala ma programı olan TURQUALTY Sertifika lanmaya hak kazanarak, güçlü, glob sını ku ş lalleşmeye teşvik edilen sayılı markalar arasına girmiştir. Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin açıkla ğu 2010 yılı ihracat rakamlarına görem, tışopolludluuk olarak, Türkiye ihracatındaki payımız, 2009 yılına göre yüzde 12,8 oranında artmış olup bu gelişim ile ilgili listede 141. sırada yer alma tayız. ELGİNKAN Topluluğu olarak, ihracatımk ız son 10 yılda 3 kat artmıştır. Yaptığımız ihracatı sektöre! ürün bazında değerlendirecek olursak, farklı ürün gruplarındaki Türkiye ihracatındaki payımız yüzde 10 -30 arasında değişmektedir. ELGİNKAN Topluluğu üretici şirketleri, ürettiği ürünlerin yüzde 60'ının dış pazar, yüzde 40'ının iç pazarda satılmasını hedeflemektedir. İhracatta odaklandığımız pazarlar, özellikle kalite ve ürün segmenti açısından hizmet verebileceği miz Batı Avrupa ülkeleri, BDT ülkeleri ve komşu ülkelerdir. Ancak tabi ki ELGİNKAN Topluluğu da dünyanın düz olduğunu kabul ederek ihracat hedefleri oluşturmaktadır. Diğer pazarlarda deflerimiz arasındadır. Satış sonrası hizmet h le e ri bizim için önemli bir unsurdur. Bu itibarla coğrafi yakınlıktaki ülkelerde daha aktif olmaktayız. Türkiye, Avrupa ve dünya pazarları ile ilgili değerlendirmeleriniz nelerdir? Bu pazarlarda konumunuzu nasıl görüyorsunuz? 2008 yılı sonlarına kadar çoğu ülkenin pazar hacminde yaşanan yükseliş, 2008 yılı sonunda
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=