Tesisat Dergisi 189. Sayı (Eylül 2011)

PERSPEKTİF 2011-2012 Eğitim-Öğretim y s ıyla yaklaşık 16 milyon öğreınlcıni ınveba7ş0l0ambain öğretmen ders başı yapt ı. lOO'ü devlet, 67'si vak ı birçofğoulmaaçkıldüzere toplam 167 üniversitenin de ı , diğerleri açılmak üzere. Birçok üniversite öğrencisi de yurtd ı şı nda çeşitli ülkelerde okuyor. Bu sayıda sizlerle önemli bir konuyu, İngilizce eğitim ve yurtd ışı üniversitelerde öğrenim konusuna k ısaca değinmek istiyorum. Henerbüülkyeüdkehöağyraelni ciyiliebriirn, velilerin, hemen herkesin yabancı dili kazanmak. By ai zpdaen, Aünnai vdeorl su i tl iesleelreer i g, köoslteejrl ei lrevne aİ nşg i l i z c e e ğ i t i m ırı ilginin en önemli nedeni de yine yabanc ı dil. Yeni açılan okullar da öğrenci ve velilerin bu duyarl ı lığını çİnogkiliiyziceb'ildiklerinden, öğretim dili olarak hep yi tercih ediyorlar. Vakı den ğoi nği t rhi muesmuheİannl gahi l ei kzpec sneidnei dğedi ti ei l mi ğmivti iezmdr i el yi yayobar a. pfÜn ı c ü n ls n ı i v ı i d n v e i , e l r d sr d e s i a ti . e t h D e l a e l a e r h d r iy i a e ­ i öğretilir ve öğrenilir diyenler var. Oysa yeni nesil (düeçmüenkc, ükükreusşealkle) şmü ne inveedresni tie l e r d e İ n g i l i z c e y kk ea lzear ni iml eai kl edt ei şmi me kh. aOl i nn de ed eonl l ae blçielomtküeömyn ede mtüenl ni y. eağüi nl i öPğerkei nİ nmgei l vi zecöeğ' yree tbmu ek akdoanr uösnuenmd av ebr ai yşoar ur zı l ıa mm ıa , d i l yız? Evetdemek çokzor ı Birçok üniversite, okul, kurs bu konuda başar ılı bir sicile sahip değiller. Birçok örgenci bu durumda çözümü yurtdışına gp iat hmaelkı t, eh be uml uydoer . eOğyesra öbğu r çeönzcüi ma, i l heesmi n dçeo nk 20 Tesisat Dergisi Sayı 189 - Eylül 2011 • lngilizce Eğitim ve Yurtdışı • • • • Universitelerde Oğrenim Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN egrican@suntekinternational.com uzakta olmaya, yeni bir ülkede yaşamaya hazır değilse bü yük sıkıntılar yaşanabiliyor ve de sonuç istenilen şekilde olmayabili yor. t E a lb n ette sınav stresini çekmemek, yeni ülkeler ımak, farklı öğrencilerle bir arada olmak, yüksek lisansda uzmanlaşacağ ı alanı daha rahat ve sağl ıklı seçmek, yabancı mek aç ısından yurtdışında okumadkiflianyi dgaellıi ş o t l i u r r d Y ais m ı ü e ş k a ı s ö t e lğ e i k r s r e c a l n i i n s h c s i a i n n k d i s a n e , r r a u e h r z e c ı m l e i e s y a i i d n n d o l i a ü k k ş ş t a a o ü c z r n a a a ü ğ nçl emarl aeı şkkmvi çae i lrnai lrymı unerdlt ia. ı alanda dünya çap ı eğitinmdasıryaesri olan bir üniversiteye gitmek ve ı nda bulunulan ülkeyi tanımak, dğei nği i şyiakpüalrkkeel enr dkeunr agc ae ğl mı i oş r töağkrel ın k c la il r eı ,r l eyampaecsal eğı işbirliklerini öğrencilik y ıllarında oluşturmak tİ nagr ti lıi zşcmeaksoı zn ufşeuvlkaanlaüdl kee löenr ehme rl izdaimr .a n T ü r k öğrencilerin gözdesi. ABD, sunduğu sınırsız eğitim seçeneği, İngiltere yakınlığı nedeniyle tercih ediliyor. Bu ülkeleri Kanada ve Avustral ya takip ediyor. Ayr ıca giriş koşulları fiyatları nedeniyle, Alman ya, Avusturya, Bulgaristan, Rusya, Ukra yna, Fransa gibi yakın ülkelerde ciddi oranda eğitim gören Türk öğrenci var. Son yıllarda ülkelerin artan ekonomikgücü, eğitim koşullar ı lez , Türkiye ile olan ilişkileri nedeniyle Maya, Çin, Singapur, Güney Kore ve Japonya eşe ınnn dfdaaüzşgl aüekl Ti yüüorcrk. r Yeötı ğll el r eenğci ti i çme kael nı n aü cl kaekl e ür . l kAevl eu rsi nt u rb ya a ık okul harcının 1000 Euro'nun alt ında olduğu ülkede yaşam giderleri ise yıllık 10 bin Euro'ya kadar ç ıkabiliyor. Malezya'daki üniversiteler ise yıllık yaklaş ık 5 bin dolar gibi uygun bir rakama mal oluyor. Öğrenci evleri kirası ayda 200 dolar civar ında. Kanada'da okul harcı, konaklama, geçim masraflar ı 17 bin Kanada dolar ından, 38 bin Kanada dolarına değişkenlik gösterirken, ayn ı masraflar ABD'de 18 bin dolar ile 70 bin dolar aras ında değişiyor. İngiltere'de eiesğğeiittyi mi ıml l ı kayl2ma0şa-a2k m5mlbaüi rnmSktüe nr l. i nKaarna as dı nad 'ad ab i rö mğ rae lni ycei ltel er ı süresince yarı m zamanlı çal ı şabiliyorlar. Tatil aylarında tam zamanlı çal ışmalarına olanak var. Mezun olduklarında ise 3 y ıl tam zamanlı çalışma iznine sahipler. Avustral ya ve Yeni Zelanda'da da öğrenciler eğitim süresince yar ı m zamanlı , mezuniyet sonrası 2 y ıl tam zamanlı çalı şabiliyorlar. Ak aBmD 'pdues öiğçri en ndcei l eorl me ğaekr übzuel ar eb i lyi ral er rı ms e ,z saamdae nc el ı çal ışabiliyorlar. Mezuniyet sonrası 1 yıl çalışma Y pi ü z r u l n k o r i t e g v d , r a ı a ş r k m ı ve n e l n a a t d , g i e l ü i g d ç n i o e li i k c v a z e e r o k r a r s ş ö u it t ğ z e ı a r r , t e m ı e n l a a c ğ l b a i i l i t r e li i y ı m r , o i r g . a ildaeccaekkll ae rr ıi yi y dod leı urnpl ak, rlTi. üğZr i ki nr i ayi ne eY' ynÖe öKdnöteanmdr aül i fk nı l neodrki atn and l eak rdadibap unl ol bemi dr a a i i l p l m a m m r e e ı a z n s l u ı ı i n n ­ db ii lrg. i YD Öe nKk lwi ğei bk saabyufla es ıdni dl ean büunl ui vnemr sai tket laedr l e i l g i l i ır. kuk, eczacılıkgibi konularda yurtd ışında eğ H it u im egköresnınaövğlraerncaillmerainlarTürkiye'ye döndüklerinde ı , ya da Türkiye'ye özgü dersleri tamamlamaları gerekmektedir. Öğrencilerin geleceklerini, başarı larını luluklar ı nı oluşturacak konuları hassas , iy m e u t t le inceleyip, karar vermeleri ümidiyle. . . ■ o. . 'Y\ . �cQ..,__

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=