Tesisat Dergisi 187. Sayı (Temmuz 2011)

TEKNİK BİLGİ Aynı 6000 m2'1ik taban alanına sahip ancak fdaerğkilşı i mbiinre tmeikmaabrüi dl eekdie no, t1o8p0a,r0k0t a0, m 1 0 h a v a 3/saat'lik y kb a a ir p y "a e D s t i u t e e m r lia g n o e r lm K e o k a n li y t a k ro e cl a s "i k t ü t n ı h r d a . e v B n a u s h ö d ı z z u l r e a u d r m ı i n le d ı m a s e a b z ğ a . l aşma raı l ı Tkoetp el atmt i r me gezkoi zs tkeadpi ğaismi ti ez ski easri tt ıl er ırl ad reahka, vdau mh ı zaı nn ıı theakrrea r mKoinnti rmoluüm" b0u , o5tomp/asrk'yieç i ngdeeti rsdai ğğilma nimz dı şe ,ol"aDcaukmtıar.n sHoanvuaç lhaı zn lma raı mkıoş nvues uunl udsal ak ri ça raal ı sş ımsatal anrd at ratml aar mt aemn oa lnal ar at kı l mo tauyramçaaml ı şı şı lodlısğaı dgai bhi ,i ; "yDu uk ma r aı dna kKi oönrtnreo kl ül e" r vd ee tDauz me ah an vZao nk ae y' l an amkal as nı i çi l ei n eagszı ol zo l naon k ot at ol apraı rakr ai çsi nı nddea, dumana karşı yaratılabilen hava hareket hızıdır. 3. Sonuç Jdeı tr mF aa sn lıı, Sai cs itl edmul er ur imn , gd üu nml üakn ottaohplai yr ek shi avvea l aa cn i l adşuaruğmıdadkui msoannukçolanrtarovlüarpıelarfboilrirm. ansları üzerine • Gdüanhlaü kk ahlai tveal i l abni rd ı rhma vaad akJaertı ş ıFmaın vl ı eS ihsot emmo j ei l en • J bb e i i r r t l ik F d t a a e ğ n lı ı l k ı m u S l il s a e t n l e d ı m l e m i e na d s C i ı l e O d b u a ile r lg u c ı m e la k u m ti n r a . d as,isçteaml ı şi mi lae e ab s l ö ın n lg e a e k bl i e l o e r l c i a , e rğ a ki k a i ç n v ain e l , l ı g k s ü ü ç i n s ü l t ü k e k m a iş le l a e nt g l m a ör e r e d d e a ç , , o e d k k e o v d n r a o e h m y a e i • K va e a z n e ç a n a l e l l ı ı r ş S ji a i s tn a t es e a m k r i i r p n u , m f J u e a t sn F a a bğ n a la l r ı y ı S n a d i b sı i t r l e e m m c a e e s k t ı g ir ö v . r e e d d a a h h a a bi şal es ti tmbei rs ıortaosmı nadsaykoi nb ga ek rı emk tvi er mk oe smi pnl iekdaes ny oi l ne , • lk J a e a r t n ı a d Fl a l a a h n r a l y ı e a S r z i a s o l t m la e c a m a y d k a e t cı , a r . ğ oıtioçpi na,rdk aihçai nadyed ı nblüı ky vüek • fs e is " r t D a e h u m m ol t e a o np d T a e a r k b h a l a iy ş la e a n s r l ı i a l " ı r a t ı a m y s a a a r ç r a l ım t a ı n l l a a d b r ığ i l g e ın e c d r e ç a k e t , k i h r l . e e rş t ik i i rKi laenbai ll ilrı . SAi sntceamk lme e" vDcuumt at ansKa roınmt rko rl üi t"e ryl ea rpi mn daek, • B dm a u ü ş m m a a r k ı n ü lı n b y i oa r l m y " ı D a lm u y m a a c aa e n k ğ t K i ır l o i . mntirnoel ü "k ai çri nş ı aostı looplaarnk, ikçei tnl de er i nyianr ahtı az ıbdi lı rd. i ğ1i0n i zv ekyoan t9ro lhl üa vhaa vdae ğhiaşri me i gibi, hacimsel kriterler "Duman Kontrolü" 86 Tesisat Dergisi Sayı 187 - Temmuz 2011 ----f §- :.-c:ıı IııC: :.; ;Jı _ _ 1§:l P1 ��l �--� i,� ı cljr�:r�lffi-. ' - - OYtüolpcse.l-1ct:iAk l•a3n. .m. e7tSTeK 80 - 6000m2 ıo H.wa D�i$ımı • 6000 ıc 3 x ıo • 180,000 m3/saa Kesıt Havatundan cıt(nl Ş.hdabılcın 65.,..rtınl:rw, ••> 300,000m3/SHt(3X100,000m3/SMt) , , --çr::n•� f:l1 Pl1 -�§ -� � A60tı0n0lmmışetŞraetlct•K•ıoKaıspitael sıiO•to3p0a0rk,0-0J0emt F3a/snlaıaStisten - ıo Hava Oeı)isım, - 180,000 m'J/saat 3 Sabrı , ilı:rsı �,onl•alı:: , 200,000 m3/saat debt ya"19n böloesıne yoOı,nlaso,ıtabilir. Kasıt HavaHıv • 200,000 ml/$.JJL/ { 37.5 meb'eıc 3meo-ex 3600) - 0.5l m/sanye Kz oe sniet 'lHaanYaa yH�m,m' $ i tfet .ckeakptaırs. ıTt ı .ı lms . wlaa- t\>aı ılı. 1ı"ı�: neım.irnımı ou.m,..ş0t.i5k-l-ıı0!ı.n6 dmi ı /'awldkr wçy. ea ,,yeı hQOeybinÇktc ilOJy: ınJd.a-ıı, �bas•a,hllıZbl. irl1$.fr!tkıılıdı :ea ktw. OYbC;JıcCs)t.6d.k kAl•.3n •me7t5rex 80 • 60 00 m2 11080H,0M0'0•mDJtı/Osiasim«i • 60CIJx 3 x 1 0 • ŞKea fsti: tKtae kpiahsaı tvaah ı hr izaırntı>sn1amı jıl�hdııbri, lme k iç in 6ı c .0e0s ı0t Hmı«vr. ıeHkı•n ••K a1 8p 0a l,ı0O0 0t cmo •3 /ks-.Jı et /t F( a7n5l ı mS«ı srt•s nı c -31m0 «Hr, aey aıc �3 6 0 0$)1 f f•i İ -0 .12820m,0/0s0ımn yle/ s a a t lykoı(,lu,n_tlı•stı�rılmndıaskı imoOamnık:Omnaosfımfaayv�e kkatsıırt. uzunfu(lu nedn ıt• , 180,000 m3/sut'tik k�ascitsıın yanoın Ozerinda mBu/WclJrtuıyme dke. ısıiktinhcızı ışdı ıl.tmt ı ç.ı-lııı $kborr•o•okl eketsmietkhtıezıznoıralurkt ıncnt 'akke umktttınr.k l i \ c im. ıya :I K ve te 6 ı : s a - t !ı elde . ı�e t ı ıı. n 0.2 2 •• şıks!rS. ıKl fıt >Pniasyhn!ı learnı d10a çhaalıvsa tdmelmOı.şı:smı cıtrı o: : lpraır ldcıınhmı ibmO•yOıks ı bı ıır;ısdı-nd0•.,•tne rc inhf•ecallkm, eknye cte hktııvrı. hz ı yOks a ft ılmıhdif. KyaepsiıtlMH:>aihavı Hkıtzirı,. pft kıPoisitıleri atıntaı-ık 0.5-0.6 m/sınyfl'(e cıetirildiOınde, ba$i11Iı l:ir sekilde zone' l.ama o kh l a o a v n n a u , s d h u u ız n m l d a a a rı n d ı b ı r h e . a l ri rel keeyti ceit tdi redği ği il ndiizr. k Be sei lti lrel redyei kc ii Referanslar (1) H.P Morgan and others -Design M hodo/ogies far Smoke and Heat Exhau est t Ventilation -BRE 368. (2) J. H. Klote -An Overview ofSmoke Contro/ Technology -National Bureau of Standards. USA Paper NBS/R87- 362C (3) A. J. M. Heselden -Studies of Fire and Smoke Behaviour Relevant to Tunne/s. - Paper No. CP66/18 (4) J. A. Wild -C.ENG; fl.MECH.E - FUME AND SMOKE CONTROL iN ENCLOSED CAR PARKS -Fire Engineers Ass per. . Pa­ ■ ATC Air Trade Centre

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=