Tesisat Dergisi 187. Sayı (Temmuz 2011)

TEKNİK BİLGİ md uur mu m4a- 5tMe kWa b( Yüal negdı en nı n d1 u5 m. daank i kü ar estı ni md ai )i svee b-u 15-16 m3/saniye olacaktır. Bu değeryaklaşık olarak, 2000 m2 'lik bir alanın saatte 10 hava değişimine eşittir. d 2D ı 0 o r 0 ı la la 0 y r ı a s m k ı ytl aa s1a0r l ahnaavna dduemğ iaşni mt ia eh lsi yaes ı sn ias tdeamylaenr i , 2 'nin üzerindeki otoparklarda yeterli dotuompaarnk t2a0h0liy0emgücüne sahip olacaktır ancak 2 altında ise 10 hava değişimi yeterli olmayacaktır. d ö B e n u ğ e r i m a n d i l l i e a k c oe a n ğ k u i ı l l g a di r a b d i, a b n K u a b lu n ir n a i, d l l b ı u i Sr r ui s sl t o m e n a m ra s le k ı r i g d b e e ö, r l e ü 1 k m 0 e dn h e a e v d a e n dk ae pğ ai şsi mi t ei lkerriit, edrui nme agnö rüer et at ismairnl ae nkaanr ştıogpel al emn et aghz ol i z y ya e a la n im h g t ı a i n y y a m a c c a ın a h a ğ a ı c lle i in ç v d i a n e p , h v d a e u v r m e a c a e h n k ı ı z , n l a a o n rı t c n o a ı p k k a , o r l n o k t k r ga o e l l o n al e a ltl r ı i n n a a e k yayılmasına engel olamayacaktır. l Kdda aaoc nhğaraaku l tl sı ı yrSoe. ni tsDretuaer ml mit üaadmnkeı ı , nş ds ebuh vöımzil yıgaeesnl seaöerğndl l caeoenl olaai ktrmaol epka tadakr ı vokğ naı gtni erçsoni elneüvl mi ti nyeeeüksmyiynaök dyüneı en, olmayacaktır. sD%l i i yur e5ams0y i ae' nsntdi eeet tatgmkvöi rali ieşnovol salgaecöcvar adikyküt etı ğrıs. rüi. Mnn dde een , f i dek zue l mne , r ai ennmtt üüi şmmmüy düe kun smf ee zak l lnei krt il aenhri en 1.3 Jet Fanlı Sistemler Kmaenn af el lzı l eSri isnti ne mj edtet aynelra ra li al en yke ar ndaelğ vi şet i remgez soiz, töanhcl ei yl ieksl ei n, dyee rest ek vi si yi zeksai nl md eaksi ı mp reonbf el ezml ei rni ni odr tuamd aa nn kaldıracaktır. - - - -- -- - Kr i na ,nyaal l nı Sgiısntveemdl eu, mjeta fnainl el amt aüscaardl aenl ea nn oski sttaesmı nldea sk iasrtşeı ml a lşetrı irnı l d tı ğaı mn daameenn ö"nDeumml ia nf aTr ak ıh; l i ykeasni "anl el ı Sy öi snteel mi k l eh ri zi ms ee bt i vr eebr ei rbKi l eacneakl l ı oSl mi s at esmı dlıer.r eJ emt uFaadnil lı ob li al ercaekğ"i Dgui bmi , aynaTnaghı nl i yvees id" un me yaönn iel el i kmt aüsc aa rdl ea lneay i abmir abcaı nsaamyöankeliliektrei ttaasşıayrılpa,na" Dbiulimr. a n Kontrolü" ç" eDlui şmkai l enrKeobnitrr os ol ün"rvaek iüpl kaermagi zradfetkai bd eu ğkionni lue ci leekitl gi r .i l i YHaal vı na l ao nl adrı ar mk a""Dfuomn kasni yToa nhl al ri yı eosl ai "r avkei k"i Gsüi sntleümk e•leGaülnınlüdkığhınadvaa;landırmada Jet Fanlı Sistem ile dbairhadakğaıllıimteliebldire headvilaebkilaercıeşkımtirı.ve homojen • Jsei sttteamn el ı gsöi sr eteçmo ki nd, açhaal ı şe ms nae kb oö ll ag real ekrvi , ekkaünçaül kl ı ai şl al entl amred da e, ,d eevkroe yneo ma li ı nvaeb i leenc ee ğrji i i çt iansga ür rnul üf uk • K as a a z ğ n ç a la a l y l l ı ı a ş S b a is i n l t e ec e m e k k i in t pi , r m . J e atnF ba an lrı ı nS di sıtremmaes gı övree dd aa hh aa basit bir otomasyon gerektirmesi neden ile, ilşalreı tdmaehasıraazsoınladcaakkitbıra. kım ve komplikasyon­ • "sDisutemmalne Tda eh lbi yaeşsai r" ı l ı atma saaçrl ıamn ldaı rğ ıgnedraç,e khleerş ti ki i rKi laenbai ll il ır. SAi sntceamk lme e" vDcuumt taansKa or ınmt rko rl üi t"e yr l ae pr i mn daek, mümkün olmayacaktır. 2. Duman Kontrolü JKeat nFaal nl ı l Sı Si si st teemml el er er, m" Duuamd ai l vn eTya ah l ai yl teesri n" ahtei fdi eofl al ernaekrteak , si l ea rml a nü ac ab di l eecl eeyği i gbi ibr i ,baacsi ladmu ar ukmi ldear i ytaanşgı yı nı pve" Dd uu mm aa nn Kontrolü" amacına yönelikte tasarlanabilir. v d " e D a nu s m u a z n a a a n k l K b b o ö i n r lg t b r e o ö le l l " g r ü i e n n d e d e d e , u y a m a m n a a g n ç ı ı n , s o ir n t a o o y k p e t a t a r e s k t ı ı tn i i l r ye m a e e n g m g z ı e o n k z ­ şaftı arasında dumanı hapsetmektir. kBau l asca ay ekd, eo tkoapçaı şr kgtüazkeir gma ah ldadr iı dhuams aarn dmainn ti me mi zi ez eitdfai limyei şy aonl aacna ka rvaec ıeknolöanyecamtl iesnpoiktteadl ai pr d, aann ı bn idr ai , duruma müdahale edebilecektir. 2.1. Duman Kontrolü Tasarımı b" Dü yu ümkal ünktKeokni tbr oi rl üh"anvüan hbı zi rı i, n dc ui mp raennı sn i bhia: r"eYkeettei rnl ii kontrol altına alabilir." (KLOTE - Ref 2) v k B e u u l y l p a ü r n k e ı s l n m e s k i ı p ş b t , ı i u r n . z a B u la e n r n y ı z n ı e l l m a r r b e d i r r ı d r y i v k a a e k r n l a a b y ş o a ım l s uı n d t ç ü a l n , a e ç nl o d le k ır r m k in a d a t elı sının temelini de oluşturmaktadır. Ke na r aa yz odl uu tmü an ne ıl lne ryi nadyeı l,mj eat thaı znı lnaar i leeştdüenğeel r i çki an rdşeı p db r u ir e m n ha s a i n v pı a n " s h a e ı k c r ı a m y k ö ı l ı n k o e l v u o e ş la t y u n o r d ğ u o l u m ğ n a a lu l y k ya a f y a çı r a lm k lı ı ş n a d ı l e ı a r ğ . n i Tli ö e m t m ü in r e ü el ko al urşştı ukromyaakbti lıer "c.e kB umbi nai şmaurmı l d ıhğaı nvdaa a, kdı uş mhaı znı ınnı asaddeeecdeilimstişenoilleancaiskttiıkr.amette hareketine müsaKanallı Sistemde, dumanın bölgesel olarak kontrolü tek yöne doğru yeterli akış hızı sağlanamadığı için mümkün olmayacaktır. 82 Tesisat Dergisi Sayı 187 - Temmuz 2011

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=