TEKNİK TANITIM Resim 1. Bangkok Havalimanı çatısı T =24 C sreofllaerctı o n 50% T p al! e-2 C 1 ırıtted glass1 Resim 2. Bangkok Havalimanı'nın kesidi üzerinde çalışılmış ısıl simülasyon 3 n 2 o 1 or surface °c 19 C Resim 5. Bangkok Havalimanı son hali Resim 3. Bangkok Havalimanı membranlı çatı sistemi ve işletme sıcaklıkları Resim 6. Bangkok Havalimanı son hali e sA a m ç ğ ı i k l l a m ay i a l ş a n g n l ü m a n r e e d m ş a b k ış r i a ın g n l ö l a ı l g r ç ı e n a ıt n k ı o g sn e i s s ç e t m e p m t e i s n in i i n n e e t d o e a l m a y n a e a n l k i , ymöanktteamd ılre. rBi yul nea i me ka ol l ea rdai lkmgi şe l i şi çti rmi l me mi ş bi nr aş anaı nt üı şzı ne lrai nr dı teakria fmı nedt aa nl i kı s kı taı lpml aı şmdaı ş sma ey me sbi nr ad ne , i l ge übni ne aş Resim 4. Bangkok Havalimanı'ndaki hava difüzörleri ve iç yapısında bulunan kollektörler 7 4 Tesisat Dergisi Sayı 187 - Temmuz 2011 ikçai npdl aemı sa ı saol ığşuvteurl imş i un şi n yöünzüenyei ng eı sçı si l iırn. ı Abyi rrı caay bn au ygaibriatyıra. nBs ıitnaar ai çk i,nsçoağul ı tşuı llmmıuşşs bi mirüol arstaymo n lhairsdsai (Resim 2 ve Resim 3) bu durum rahatlıkla görülmektedir. t ğ B u i u n t du y e lm a l o ı a t r ı s t m ı a n ma ye y s rd a ıc e r a n d k ım l s ığ e c r ı ı n i n ı o l n e l u t b m r e e v li e r i l l i e b bi b n ir i a r l se i e ç ş v t in i i y r d i e l e d d k i e i tsei sr tmeaml ik ognüfnoerşu aı şr ıtnt ılraı rr, ı nUıpnodni or er kyte rodl ae nr aske dr iün şl ettümğ üe bölgelerde 150 - 170 W/m2'ye kadar olan ısıl yükleri bertaraf edebilir. Yerden serinletme sistemi, 13°C gidiş ve l9°C d bd ı o ö r. r n u ü E l ş a n r g s ı e ıc ç l a o m ğ k e u lığ t n o ı l n u d d k u a l a il s e 1 ü 5 r ü e 0 r k e l t m i il o m m la işr a a r k U a pl ç ı o k a n l l a ı o ş r r l m a P , a Ek g - t ö x a l a gu ye lgi ukl ıasnı mml ıaşrtdı ra. Ai sçeı k2 0a0l a nml amr daar aUl ı pk ol anr ol ar zyeemr di en en sr ıesrı inndl eatnmfea zsli sa tseı mk ui nl l ianntı ol mp al akmt akdaı rp. aBsui teasl ai nnilna rydaa iKç' dhi ra. vBa us, ı cz ae mk l ıikn el a rdı üaşreans ıyn üd kaskei kf aı rşkı nsı ma d es ac ey e2 ss iisntdeemmi uüymg uk lüann moal ms ı askat ya de ısri.n dYeer, di hetni y as çe rdi nu lyeut ml a ne h a a za v l a t l ı a lm n ı d ş ı t r ı m r. a sisteminin kapasitesi yarı yarıya Deplasmanlı havalandırma sistemi 18° ldı ki ftüazköi rhüa vo al a ri l ae kb ea sdlleannmd ıer kı l taend ihr .a Dv aa ğçı tı kı cı şı Cl a b r s e ı h c s a a l v k e a md i feüszi öi çr li en rei nydeer l eUşptoi rni lomr i şk toilrl e( kb tközr. l eRrei sdi imk e4y) .o Hl aarva ak yerleştirilmiştir. l8°C ile beslenen havanın nem o l r 0 anının %55-60 olması nedeni ile çiğ noktası °C altına düşmektedir. Bu şartlarda 13°C'de bbei rsyl eonğeunş mizaoloalsmyaosnısguizb idbaiğr ı triısckı l ayrodkat,urh. e r h a n g i Resim 5 ve Resim tan sonra çekilmiş Gfo'dtoağdraafplaror jgeötraümleabmilirla. ndık ■ Levent ÖZİNANÇ Uponor Türkiye Teknik Satış Müdürü
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=