Tesisat Dergisi 187. Sayı (Temmuz 2011)

MAKALE Tablo 1. Santrifuj Pompaların Yataklanmasında Yaygın Olarak Kullanılan Rulmanlı Yatak Tipleri[31 Radyal Eksenel Yatak tipi Yük yük fl X X a � XX XX b 40_:'l,., .....1-40' l{;f l ıi�J XX xxxx C r------:- M XX xxxx Tek yönde d t ym i a r a t . a n A y k n e la c t n a ik a k b , y i a s le t a c a d e ğ e ğ ı c i e y ş e e r r m ule l ş a m t t a i i r k n m l o ıe l k a y r a a y t e a k t ke g la r öl r s i ı t e d ç e r ık i ğ lm a il r d i ı ş i p r ­ . , Mb uannay egtöi kr e ytaüt ma k yl aar t, akkol natmr oal sgi se tr ee kmt ii rndi ni k lyeer inni dd ee nn bnoayr auktl asni sdtıer mı l me aeskı l veen mk oens ri ogleürenki tme seki ntiendtira.s a r l a ­ 5. Rulmanlı Yataklar gRöuvl md ea nalrı aysaı nt aa kyl aurvdaar l ap nr emnas i pe l oe lma raankl a, rmı uy ye lrul eişl e tdi irriel mn ci şi tyi re. rBi nue ,ş ey ku ivl daer l ay nü zmeay l ed ri r ea nr ac si ısnödza kkoanyums au oo ll au rr.a kTakbul lol a nl ı' lda en sr ua nl mt rai fnül jı ypaotma kplaalra rgdöar üyl mo ğeukn tseı rdai re[ 3ğ]i k. bTiel yka lsı ıyr aa taskal ab irt veb itl yeak l ıs ıyr aa teağki kl a rb, i l yçai fltı yl earti daikr .l aRr uel mn aç no lkı ykautl al aknl aı l ra, nk ür çu ül mk av en l ıo rytaat ba kü ytüükr ­ vl üek tdeükşi üpko ms üpr at lüanrmd ae ydüi kr es ne ck i hnı ze ldaeran i yçlı ek aobl di l mu keçsai ykaayr aglıınyoaltaarkal ak r ki suel l ,a ndıal mh aa kbtüaydüı rk. Sb oi l iynudtilrui ,k dma haa y m d a ü a t ş a s ü k ı k n d k h a o ız ns l k a t u r r l d ü la a k n s ı çi l y ı a r o l l a ı n ş r u a . ni B le u p o h t m e i m p p a yl r a a a r t d ı a n y k a l y l a a r h t e a u m k y l g a d u n n e eksenel yük taşıyabilmektedirler. Cbiolynaralı dytaitpaykal atra kileolaçrifat ksdı raa aenğıilka nbtileykalısıyraatasak bl aitr pu aç tl aa rnd ae ,mu izşul i n vyeaytaa kkl aü çmüak abçoı kyl uı ğt ıl ug esraenkttri ri feünj upyogmu ­ lamalarda ise çift sıralı oynak makaralı yataklar 142 Tesisat Dergisi Sayı 187 - Temmuz 2011 Eksen Yatak tipi Radyal Eksenel Hız Eksen Hız kaçıklığı Yük yük kaçıklığı xxxx XX B XXX - xxxx X e XXX X � xxxx XX XX xxxx f XXX X ffi xxxx xxxx XX X g a: tek sıra sabit bilyalı yatak b: çift sıra eğik bilyalı yatak Yetersiz �- c: bir çift tek sıra eğik bilyalı yatak Düşük X XXX X d, PumPacyatak seti Orta XX e: silindirik makaralı yatak Yüksek XXX f: çift sıra silindirik makaralı yatak Çok Yüksek XXXX g: çisi sıra konik makaralı yatak y dk ö a u n ll ü d a ç e n ı t l e a m k n a s e k e s t n i a e y d l a ır n k. u y T w a ek n e a t s ı t k r a a u ş ll e ı a y ğ n ai ı b k la il br m a ily e k a, k t h lı e e y r i a k i t k e a i n k y , l a ö ik r n, i d b y e a i ­ r b kPi ü o e y m k ü p s k e a e n n k e ın s l e k ç n u a e w l l ı ş e k m u tl w a er i e k y t o a t ş au d ş l a la ım t r e ı a n k l a a y rö b ı n a d d ğ a e l ı , s f o a a l ğ a k l r a a a n t k a d, b a t i h l e ir a k . sdıarad üeşğüikk bö ni l yyaül ı kyl eamtaekl il aorl ayraa kkçüaçlüı şkt ı rbı loaşbliul i kr .l uEğyiak 4 bi 0 lyalı yataklarda bilyanın bilezikle temas açısı ° y B ü u k s bo e ül k d y u ü e ğ k k l u ü s n k e d t n e a e , l t r e a y m d ü a k y s l a e l r a y ç ü dı k e lı l , e t r t i a e n ş k ı y y s a a ır n b a ı i n lmd e a e ğ kik o t l e d b d u i i l r k y le ç a r a l . ı yla' dtae k lgaör ırnülmçeifkt teodl airr.a kS ökzu lkl aonnıumsıun ad üözrennelke mTeadbel o, o n he r a a r b n i i l d k m a i e y s k ö a te n d d d e i e r c . e d Be b a ir z b ı yü ö y u n ü y k d g e u e l y ak ü s m k e a s n l e e a k l r d k e a u k , w se ç e n o t e k le l r y b ü t ü a k y ş l ü e ı k ­ r oz al umş ma na kdtaah, af akküaçt üekk sdeenoe llsyaa, teakkstee rnseyl yö ün kd et az şaımmaank e yd ğ ü u k i r k u s ü m b z i u l yn k a d a lı al m y aa k t s a a ın k la a la b ri n l d m e a d e n e k t n b e id o r i l r t a . a b n i B l e m u s e ink d i t n a e d , t i a r t . m e Y a k ü m k s i s y ı ü r le a z vb ei l yzaal amr daan ki çai ny dmea hvaes abr uonl au ş bmaağkl ıt aodl aı r r. aBku nı suı nömna lemek amacıyla 40° temas açılı eğik bilyalı yatak ile 15° temas açılı eğik bilyalı yatak bir arada ok luulşl atnuırl au lrma ku ştti cu ar . rBi ui syma ti aPkul amr Pbaecl l i ob li ar ny öynadtea skaçdief t i cöenleenkmseenketlekduirw[8e]t. taşımakta ve açıklanan sorun Dl aar dh aa yöantcaek l ad re g be en lei rl tl iikl dl ei ğki ogni ub mi , l yaar tı naay gpöorme pa ar a y( oautat bkol aarr d( i nobr onaornd- do rr i vd er i veen de)n do )l avr ae kdbı şe yl i ratti lai rkl el ar r. Al erşat i ryi al i tr a. kÇl aarr kgl aö vr ıd ea si l ıel ı kpaovmr apma al a radraa s yı naat aykel ar r gdöuvr du me ndi an çhaerrk ai kei ny ya an kı nı nd ao l ay ne ry aa tl ma ka ak tr aa dyı ra. t aBku, el ann du zı raı lkı rt. aPoolma np ayyaıtyaaktad ka ,l admı şa dyaa t ka ku l loal na ırl aa kn aedksi seen ae r! ay aktıas kı ml adr ag ek no en lul i mk l el a nd dı şı tr ıal m, raakdtyaadl ı ry. aYtaatkal ka r t yla a a r k ğ , y l p a u o n v m m a p a s a ı s i ı g ç f ö in a v e r d k e m lı s o şin n e e t k e fil l e e a r d n d i ş e lm l a g e r e l k a r t ç e b e d a k ir ğ le . l ş Y a t a n i t mr a il k ı e ş l b a y i r l a i ı r n ­ . iBçiirn dyeakğil a mh aaz nbeidl eez i ğbi uyl uanr daınm ı y ai l eğ ı ny,a tyaakt ay ku lvaar sı nı y l b e a u c r l e u d ğ n ım i d u g ı ğ i i b l u e i , h b y a ö a z lg ğ n e ı e n y e iç d i ı n t ş a a e ş r y ı ı d n a a m ğ n a s s bis ı i i r i ş l y e e a k ğ y li a n p ğ d o l e a m n p p a ü a b s s i­ı kmüar tsüı l ms ıer assi ıinl ed ad eoyl ua ğş al ann aı sbıi l ivr.eYyaatapkol amr ıpnaçl aanl ıaş n sy ıüvzı ed yainn ddeonl adyı şı ao rl uı şaat ınl mı saıkntma daı r, . yBa tuaskoyğuu vt ma saı nn ıı nn ydeotl aeşr lti ıor ıllma raadkı ğcıedbur ri usmo ğl aurtdmaa, bd iar ys oağpuı ltamb ai l i rs. ı v ı s ı Sn ae nl torl ai fruaj kp bo imr gpöavŞd ee k, yi la t8a' dkey ugvöar üslıd, ümğiül vgei bçi agr ek ­ tpaan mo l iul işnmi na kytaatdaı rk.l aŞme ak i l ddeukr iutmeuk ki nacdea lme nedl i i ğp ionmd e ysai lti nadğiırni kbmi r lai kktaer akl uı yl laatnaı lkd iı ğl eı çgiöf tr üslımr ae ek tğei kd ibr .i l yYaal ı tbai rk lbairl eı nz yi ka yğal arndmı maı siı l,emyial püızl me rai nketaydeı rr.l eÇşat irrki l mt ai ş- �

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=