Tesisat Dergisi 187. Sayı (Temmuz 2011)

SÖYLEŞİ Mas Grup Satış ve Pazarlama Müdürü Faik Oner: "Dünya Elektrik Enerjisinin Yaklaşık Yüzde 20'sini Pompalar Tüketiyor" Mas Grup; 1977'den b u yana tesisat sektöründe hizmet veren bir firma. 2007 yılında tamamlanan 40.000 m 2 alan üzerine kurulu, 20.000 m2 kapalı alana sahip son teknoloji ile üretim yapan tesisiyle müşterilerine cevap verebilmek, sorunlarını belirlemek ve gdMüaavv ser anGni rl aiur rpaç' ukö nmz üSümşa ltteeı şr r i svs eui inlPeaabbz iüal mtr ül aen kml e iaşç mi Mn eühkde, üir l r ezü raiFmt aeai kknn Öodl noaej hi r vai el ei yk isayol i i nfhi yededöçen afell miı yş oda ren. klTai e rçmı ai lel eı l ş mfmeüal sşl eat efr erı isül ei z; reiynraii nsmea el kamer ayni fuvl ine betidir cesacör eiy kl aebhşi liraghk ei zkr mçu erekatl l esl aşurtnı i nrmda ai kuk. yogl ua nn Makine mühendisiyim. Yaklaşık 11 yıldır bu sektördeyim. Son iki yıldır Mas Grup'tayım. İki yılda bazı değişiklikler yaptık. Mas 1977 yılında kurulmuş, 34 yıllık bir firma. Düzce'de çok yeni bir fabrikamız var. 2007'de tamamlandı ve yaklaşık 15 milyon dolar değerinde. Bu coğrafyada bu büyüklükte ve teknolojide başka bir pompa üretim tesisi yok diyebiliriz. Coğrafya derken Türkiye dahil, batı Avrupa'dan aşağıya doğru indiğinizde bu tarz başka bir tesise rastlayamayız. Bununla da gurur duyuyoruz. Firmamız teknik anlamda her konuda yeterli durumda, sadece pazarlama konusu üzerine çok gidilmemiş. Biz de ekip olarak bu dönemde pazarlama fonksiyonlarını daha doğru ve etkin çalışır hale getirdik. Sadece projecilere giden bir pazarlama ekibimiz var. Sahaya çok daha etkin çıkıyoruz ve müşterilerimizi sadece teklif aşamasında değil, projenin en başından itibaren görmek, iletişim kurmak istiyoruz. Sahada çalışma sistematiğimizi geliştirip, bölge yapısına geçtik. Böylece tüm ekibimizin interland'ı belirli ve sorumluluklarını tam anlamıyla biliyorlar. Geçen yıl firmamızın web sayfasını yeniledik, yeni bir pompa seçim programı hazırlıyoruz, reklam çalışmalarımızı yeniledik ki görünen yüzümüzde güncelliğini korusun. Sektörümüzle ilgili mecralarda daha sık yer almaya çalışıyoruz, çünkü biz bir şeyleri anlatmadıkça 130 Tesisat Dergisi Sayı 187 - Temmuz 2011 FMaaisk GÖrnueprSatış ve Pazarlama Müdürü insanların da bu konuları bilmesine imkan yok. Bu mecralar sayesinde hem sektörden haber alabiliyor hem de kendi duyurularımızı yapabiliyoruz. Örneğin geçtiğimiz günlerde UUFM belgesi aldık, yangında dünyada çok az firma sahip bu belgeye. Bırakın birTürkfirmasını sadece 7 yabancı menşeili firmada ve artık bir de Türk firmasında... Bunun yanı sıra CRM yazılımımız sayesinde tüm firmaların bilgilerini bir programda toplamaya başladık. Hangi firma Mas Grup olduğu, firmadaki çalışanların bilgileri, yapılan tüm görüşmeleri bir ağ üzerinde arşivliyoruz. Bu durumda herhangi bir eleman değişikliği yaşadığımızda müşteri bilgisi de o eleman ile birlikte gitmiyor, arşivlerimizde kalıyor. 2011 yılında Türkiye genelinde 18 tane eğitim semineri düzenledik, seminer kapsamında ürün kullanıcılarına yönelik Sn. Prof. Dr. Mete Şen'in anlatımı ile pompa ve tesisatlar hakkında pratik bilgiler veriyor, kısaca ürün gamımızdan bahsediyoruz. Herhangi bir problem varsa da problemi merkezinde çözelim istiyoruz. "Bugün dünyada en geçerli yangın belgelendirmesi, ULJFM belgesidir" Faaliyet olarak uzmanlaştığınız alanlarda zaman içinde belirli konulara yatırım yapmaya başlıyorsunuz. Ar-Ge çalışmaları da bunların "2011 yılında Türkiye genelinde 18 tane eğitim semineri düzenledik, seminer kapsamında ürün kullanıcılarına yönelik Sn. Prof. Dr. Mete Şen'in anlatımı ile pompa ve tesisatlar hakkında pratik bilgiler veriyor, kısaca ürün gamımızdan bahsediyoruz. Herhangi bir problem varsa da problemi merkezinde çözelim istiyoruz."

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=