Tesisat Dergisi 187. Sayı (Temmuz 2011)

TEKNİK TAN iTiM Yumuşak yolvericilerin hız kontrol cihazı ile birlikte kullanılması sadece hız kontrol cihazı kullanılmasından daha kompakt ve uygun maliyetli bir çözümdür. 3. Tork Kontrol ile Su Darbesinin Önlenmesi ABB tork kontrol özel liği, su darbesi ve basınç dalgalanmaları ile ilgili sorunları ortadan kaldırarak mümkün olan en iyi pompa duruşunu sağlamak için pompa üreticileri ile birlikte geliştirilmiştir. 3.1. Su Darbesi Pompa uygulamalarındaki en büyük sorun lardan biri, pompa durdurulurken yaşanır. Su basıncı, pompa sistemindeki yüksek sürtünme ve pompanın düşük atalet momenti ile bir araya geldiğinde duruş esnasında motorun çok çabuk duracağı etkisini yaratır. ABB Yumuşak Yolverici Portföyü Kompakt PSR serisi • 55kw, 105A'e kadar kompakt çözüm • 208-600V aralığında geniş çalışma gerilimi aralığı • Direkt bağlantı • Dahili by-pass • Opsiyonel FBP haberleşme Yeni ve Fonksiyonel PSE Serisi • 200kw, 370A'e kadar fonksiyonel çözüm • 208-600V aralığında geniş çalışma gerilimi aralığı Fonksiyonellik 106 Tesisat Dergisi Sayı 187 -Temmuz 2011 APM Stop ıinyali Zaman Tork lıontfolün gerilim rampası il• k&t'fıl•tlınlmaaı Bunun sonucunda, su bloğu geri dönüş yaparak kapanmakta olan valfe çarpar ve boru sisteminde ek basınç dalgalanmalarına yol açabilir. Bu olayın tamamına su darbesi adı verilir ve tüm sistemde titreşimlere yol açan çok şiddetli bir çarpma sesi olarak duyulur. Suyla dolu olan borudaki basınç kuvveti çok büyüktür. Motorbir kez durduğunda hoş olmayan bir ses duyulur. Ancak herduruştave her gün su darbesi meydana gelmesi, valf, conta ve boru • Pompa uygulamaları için ideal fonksiyo- nellik • Tork kontrol • Dahili by-pass • Dahili koruma fonksiyonları • Opsiyonel FBP haberleşme Gelişmiş PST(B) Serisi • Direkt bağlantı ile 560kW, delta bağlantı ile lOOOkW'a kadar gelişmiş çözüm • 208-690V aralığında geniş çalışma gerilimi aralığı Motor gücü M Tork kontrol algoritması bağlantılarının aşınmasına yol açar. Bu durumda daha sık bakım, servis ve onarıma gerek duyulacağı gibi, beklenmeyen çalışmama süreleri gibi daha kötü durumlar da ortaya çıkabilecektir. Buna çözüm olarak, sistemdeki su akışı kade meli şekilde yavaşlatılabilir. Ancak birçok boru sisteminin karmaşık olmasından dolayı gerilim rampası kullanarak sadece normal biryumuşak duruşun yapılması yeterli olmayabilir. Su akışını tam doğru bir şekilde yavaşlatmak için motor torkunun ayarlanması gerekir. Bu yüzden tork kontrol geliştirilmiştir. • Tork kontrol • Dahili by-pass (PSTB) • Dahili koruma fonksiyonları • Direkt ve delta bağlantı alternatifi • Standart FBP haberleşme • Standart PSR PSE PST(B) o Opsiyonel -Yok Dahili by-pass u PSTB'de • • .u Delta Bağlantı - - • Korozyona Karşı Korumalı - • o Elektronik Kartlar Ekran ve Tuş Takımı - • • Tork Kontrol - • • Ayarlanabilir Akım - • • Sınırlama Fonksiyonu Elektronik motor aşırı yük • • koruması Motorkoruması için PTC - • girişi Faz dengesizliği koruması - - • Faz sırası koruması - - • Kilitli rotor koruması - • • Tristor aşırı sıcaklık - • • koruması Düşük yük koruması - • • Programlanabilir uyan - - • fonksiyonları Analog çıkış - • • FieldBus haberleşme o o • Olay kaydı - o • Harici tuş takımı - o o

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=