Tesisat Dergisi 186. Sayı (Haziran 2011)

VİZYON müşterilerimize sunulmakta ve her ihtiyaca cevap verilmektedir. Türkiye'nin her köşesinden, bir koliden bir kamyona kadar istenilen boyutta siparişin karşılanması prensibine dayanan sistem Makro Teknik olarak marka ve satın alma gücümüzü temsil etmektedir. Bu sistem, iş ortaklarının kurumsal kimliklerini güçlendirmeye dayalı, kendi marka güçleriyle var olmalarını amaçlayan aynı zamanda bölgelerinde Makro Teknik Express ile güç birliği yapmalarını sağlayan pratikte örneği olmayan yepyeni bir modeldir. 2010 yılını, bir önceki yıla göre cirosal %70 büyüme ile kapatan Makro Teknik yurt içinde Adana, Antalya, Batman, Ankara, Denizli ve İstanbul yurtdışında başta Gürcistan ve Irak olmak üzere Makro Teknik Express satış ağını kurdu ve büyütmeye devam ediyor. Makro Teknik Express noktaları, hem Makro Teknik ürünlerini hem de distribütörlüğünü yaptığı ulusal ve uluslararası önemli markaları müşterilerine ulaştırıyor. "İşini büyütmek isteyen firmalarla, uzun soluklu projelerin içinde yer almak istiyoruz" Kurduğumuz bu sistemin başarısı, iki paralel yolda ilerliyor. Birincisi, portföyümüzde yer almak isteyen üretici firmalar bizimle temasa geçiyorlar. Makro Teknik Express sistemi ile gerek yurt içinde önemli projelere gerekse yurtdışına satış yapma imkanını elde ediyorlar. İkincisi ise sistemin gücünü fark eden yerel firmalar Makro Express adayları olarak karşımıza geliyor. Biz de geleceği iyi analiz edebilen, yenilikçi uygulamaları benimseyecek, işini büyütmek isteyen firmalarla güvene dayalı, uzun soluklu projelerin içinde olmak istiyoruz. Bu sistem, bayilik, bölge müdürlüğü, distribütörlük gibi değil; bir anlamda bölgesel iş ortaklığına dayalı bir dayanışma biçimidir. Aramızda ticari alışverişin yanı sıra şirketin kim l iğini etkileyecek alışveriş de söz konusu. Makro Teknik'in kurumsal birikimini, yöneticilerin kişisel birikimini aynı zamanda bölge partnerleri ile paylaşıyoruz. Bilgi transferi var. Derinleştirmeye başlayacağımıza inanıyoruz. Onların birçok operasyonlarında, süreçlerinde doğru tetikleyecek, doğru strateji ve politika yapısı sağlayacak kanalı da oluşturuyoruz. İddiamız; bölgesel ortaklarımız bir süre sonra kendi bölgelerinde diğerlerinden farklılaşarak değişik pozisyonlara geçecekler. Mesela Adana'daki Express, başka Express'ler kura86 Tesisat Dergisi Sayı 186 - Haziran 2011 bilir. İstasyona dönüşecek bir Express projesi; Proaktif; Express ve İstasyon diye üç ayrı evreye sahip. Proaktif bireysel olarak çalışıyor. Deposu olan, satış departmanı kurabilecek orta boyuta gelince, mal teslim edebilecek bir firma haline dönüşüyor. Buna biz Makro Express diyoruz. Obiraz daha büyüyor, kendi Proaktif ve Express'lerini dizayn ettiğinde de Makro İstasyon'a dönüşüyor. "Mayıs ayında Makro Express Denizli şubesini açtık" 2010 yılı ilk aylarında Makro Teknik Express'leri hayata geçirdik ve ilk etapta Antalya, Adana, İstanbul, Gaziantep, Batman illerinde faaliyetlerine başladı. Geçtiğimiz Mayıs ayında da Denizli'de faaliyet gösteren Ar-Sucan firması ile anlaşarak Makro Express sisteminin Denizli şubesi hayata geçirildi. Makro Teknik Express'ler ile şantiye ve ustaların ihtiyacı olan her ürünü tek bir çatı altında müşterilere ulaştırmaya başladık. "Geçtiğimiz yıl 'Proaktif'leri devreye aldık" 2010 yılının ikinci yarısı ile birlikte bu stratejimizin ikinci ayağı olan Makro Teknik Proaktif'leri devreye soktuk. Makro Teknik Proaktif, sektörde tecrübeli, müşterileri tanıyan, ürünleri tanıyan, bilgi birikimi olan, donanımlı bireylerden oluşuyor. Bu proje "size daha yakınız" prensiyle hizmetimizin bir ileri uzantısıdır. Matris organizasyon olarak adlandırdığımız bu sistemin temeli gerek yurt içinde gerekse yurtdışında müşterilerimize ulaşan mobil unsurlardır. İlk Makro Proaktif'i Arap coğrafyasında oluşturduk. Suriye, Irak, İran, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan gibi ülkelerden sorumlu olacak Makro Proaktif, 2010 yılı Ağustos ayı itibariyle görevine başladı. "Şirketimiz yurtiçi ve yurtdışındaki ana tedarikçileri ile bir satınalma gücüdür" Bu şirketler pazarlama da yapıyor ve bizim kiml iğimizle mal satmanın getirdiği kolaylıklar yaşıyor. Yani birisi firma kursa kendi firmasını alıştırana kadar epey bir zaman geçiyor. Makro Express zaten bilinen, sektörde kabul görmüş bir sistem. Firmalara, marka ve bilgi desteği sağlıyoruz. Makro Teknik'in kurumsal gücünden kaynaklanan bir rekabet avantajı elde ediyorlar. Bu kimsenin tek başına yapabileceği bir durum değil. Çünkü Makro Teknik hem yurtiçinden hem de yurtdışından ana tedarikçileri ile bir satınalma gücü sağlıyor. Dolayısıyla bir firma, Express olmadan bu maliyetlerle temin edemez. Bu Express olmanın avantajlarından biridir. Biz bir defa Express'i 3'e, 5'e mahkum etmiyoruz. Daha fazla para kazanabileceği duruma getiriyoruz. Bizdeki ilişkisi şöyle; bu firmanın bütün operasyon maliyetlerini bildiğimiz için bütçe yapmaya teşvik ediyoruz. Biz bir defa hem Express'in geleceğini planlıyoruz hem de gelecekte sorunlarla uğraşmaması için zemin hazırlıyoruz. Bizim bayimiz kötü sonuçla karşı karşıya kalmıyor. "Makro Express'in farklılığı; özgünlüğü .. " Bayilik sisteminden farkımız şu; bizimle bölgesel operasyona dayalı iş yapan firmalara bütçe yapmayı öğretiyoruz. Ofirma bütçesini yaparken, fiili yılda ne kadar alacağımız olduğuna dair çalışma da yapıyor. 2007'de, 2008'de, 2009'da ne kadar olduğunu biliyorduk, bu 20ll'de de olacağı anlamına geliyor. Bu bir operasyon maliyetidir. Bunu, bütçesini yaparken operasyon maliyetinin içine koyuyoruz. Genellikle bunları bilmedikleri için batıyorlar. Bayiliğin, finansın ne olduğunu anlıyorlar, eskiden böyle bir şey olmuyordu. Bizbir firmanın RNA'larını kurumu bağlamayan kurumsallaştırmaya doğru şekillendirmeye çalışıyoruz. Lider hale getiriyoruz. Operasyonlarını yürütürken, birincisi Express bir lider oluyor, ikincisi operasyonlarını yürütürken kadroları oluyor, üçüncüsü pazarlamaları oluyor. Bu da şöyle; arkadaşlarımız oraya gidip satışa destek veriyorlar, onlarla beraber alan çalışması yapıyorlar. Oradaki herhangi bir satışı direk onlara yönlendiriyoruz. Hiçbir bayilik ilişkisinde bayisel olarak pazarlama yapan bir sistem yoktur. Bizim sistemin farklılığı özgün olması. Express'ler ancak kendisi batmak isterse, batabilir. Bayilik i lişkisi içerisinde olan birçok firma, zarar ettiğinin farkında değil. Ne zaman uçurumu görüyor, ozaman düşüyor. Geri döndüremiyorlar, çünkü çok geç fark ediyorlar. Bizde öyle değil, sistemden günde kaç para kazandıklarını görüyorlar. Anında, "Ben bu faturada zara r ettim şimdi ne yapacağım" diyorlar. Kendi süreçlerini anında fark ediyorlar. Bu Express'ler tekliflerini, satınalmalarını bir entegrasyon içerisinden veriyorlar. Yani siparişlerini, stoklarını ve günlük ka rlarını oradan takip ediyorlar. 2006'ya kadar bunun bedelini çok ödedik, yani çok zarar ettik. Ozar9rlardan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=