VİZYON kendimizi tekrar yapılandırmaya, teknolojimizi formatlamaya, sanayici gibi düşünüp sanayici gibi yaşamaya adapte etmeye çalıştık. Bu konuda akademik kişilerden danışmanlık başta olmak üzere ciddi destekler aldık. Bilmediklerimizi öğrenmeye çalıştık. Şirketin entelektüel yanını, bilgiye yönelik yanını artırmaya dönük hamleler yaptık ve katma değer yarattık. Teknolojik gelişimi fark edebilecek güç yoktu. Bilgiye yönelik gelişim daha ön plandaydı. Daha kaliteli üretimi başarmaya çalıştık. 2006'ya kadar üretim çeşidinde bir artış olmadı. 2006 yılının bizim için dönüm noktası olduğunu söyleyebilirim. Bu dönemde eteğimizdeki taşları döktük. Hesabımıza göre süreçlerimizin doğru kurgulanmadığını, eksik olduğunu fark ettik. Osene 'bahar operasyonu' yaptık. Bu operasyonla her şeyi durdurduk. Maliyetleri tek hareket etmeye çalışırken daha fazla maliyetle karşı karşıya kalan bir şirketti, o zaman hareketi durdurmak gerekiyordu. Biz orada ivmeyi durdurduk, pla nlayıp tekrar düzenledikten sonra harekete geçtik. Elimizde olmayan kaynakları dahi kullandık. Finansal olarak değil ama bilgi anlamında destek aldık. 2006'nın ilk çeyreğinden sonra biraz daha operasyon larına hakim, süreci yönetilebilir hale getirmeye çalıştık. 2006'nın altıncı ayına kadar bu konuda ciddi yol aldık. 2006'nın sonuna geldiği mizde projenin oturduğunu gördük. Ancak başka kaynak oluşturmamız gerekiyordu, 20007'den sonra satış-pazarlama konusunda da yeni birimler oluşturduk. Tek şirketiz fakat bir üretim faaliyetimiz, bir de satış-pazarlama faaliyetimiz var. Onların entegrasyonunu sağladık, ürün çeşitliliğini artırdık, çok daha fazla ürün satmanın getirdiği başka avantajlar oldu. Kanal flanşının içinde yalıtım malzemesi, havalandırma - ısıtma - soğutma sektöründe kullanı lan birçok malı bir araya getirip arzını oluşturmaya çalıştık. Operasyonel maliyetlerimizi düşürüp, verimli olmaya doğru gittik. "Komple hizmet veriyoruz" Havalandırma kanalı flanşı, bu şirketin çok küçük bir parçası. Bunun havalandırma kanalı, yalıtımları var. Komple hizmet vermek amacıyla projelere girdik, aldığımız projelerde havalandırma sistemi kurulumu için ne tür malzeme gerekiyorsa biz bunların tedariğini sağlamaya başladık. Satışta arzını oluşturduğumuz ürünün çeşitliliğini artırarak, hem havalandırma malzemesinin havalandırma 84 Tesisat Dergisi Sayı 186 - Haziran 2011 kanalı kısmını, hem de havalandırma sisteminin yalıtımını, hava taşıyan nakil araçlarını da içerisine ekleyerek komple hizmet veriyoruz. Yani ürün çeşitliliğini artırarak, havalandırma kanalı denildiğinde akla gelen tüm malzemeleri verebilir halegeldik. 2008-2009'dan sonra ithalat yapmaya başlad ı k. Eksikleri görüp, daha uygun malzemeleri ithal edebileceğimizi düşündük. Üretim kabiliyetimize bir süre sonra pazarlama kabiliyetimizi de ekledik. Ürün çeşitliliğimizi artırıp daha verimli arz üretmeye yönelik girişimlerimiz oldu. İnanıyorum ki bir süre sonra Makro Teknik, sektörde birçok ürünü buluşturup, en verimli arzı oluşturacaktır. Daha önce de söylediğim gibi üretime havalandırma kanalı flanşı ile başladık. Ürün gamımızı üretimimiz dışında genişleterek havalandırma sistemini taşıyan, profilleri, menfezi, fanı, flexible borusu, kontrol kapakları, yalıtıma ilişkin camyünü, taşyünü, kauçuk gibi birçok malzemeyi tedarik ettiğimizi söyleyebilirim. "Sektörde çalışanların yüzde 97-98'i Makro Teknik'ten haberdar" Makro Teknik olarak, 'satışları geliştirirken başka bir projeyle rakiplerimizden nasıl farkl ılaşırı z? Rekabet stratejimiz ne olacak?' gibi soruları tartıştıktan sonra bir de sektörün envanterini çıkarmaya karar verdik. 2008'den 2010'a kadar ciddi bir alan çalışması yaptık. İki yıllık çalışma süresince şirketin hemen hemen her yerindeki firmalarla birebir ilişki kurmaya ça lıştık, temasta bulunduk. Bunlardan bir tanesi bölgesel ve İstanbul sektör fuarlarıdır. Bir diğeri bölgelerde gerçekleştirdiğimiz • J:;. X A ~ ~ Express ANKARA • . ~ • Exprtsı İ ZMİR _it firma ziyaretleridir. Hangi bölgede kimler hangi grupta ne iş yapıyor, ellerindeki malzemeler neler, işletmemizde faaliyetleri neler, kimlerle ve hangi koşullarda çalışıyorlar, hangi bölgede hangi karlar mümkün? gibi birçok soruyu analiz ettik. Bu tarz çalışmalar yapan dernekler var fakat bizim çalışmamız daha detaylı ve satışa yönelik. Bizim ihtiyacımız olan şuydu; sektörde nasıl algılanıyoruz, ne yapmamız lazım? Araştırmada bir çok sonuç çıktı, sektörde çalışan insanların yüzde 97-98'i Makro Teknik'ten haberdar, ya adını duymuş ya da biliyor. Bazıları da adımızı biliyor fakat tesisatçı mıyız, uygulamacı mıyız bilmiyor. Makro Teknik 'ten mal almışlar mı, temasa geçmişler mi? sorusu karşısında ise yüzde 60'ın üzerinde bir rakam var. Bizim malımızı alan, teklif alan, bir şekilde bizimle temas kurmuş firma sayısı da bu oranda. Bu sonuçlar hem şımartıcı hem de kendi .rasyonel değerlerimize bakınca biraz tembelliğimizi göz önüne seriyor. Potansiyelimiz çok daha yüksek. Bunların nedenlerini sorgulamaya başladık. Bütün bu araştırmanın üzerinden oturup tekrar kendimizi şekillendirmeye, biçimlendirmeye yönelik bir çalışma yaptık. Bu bölgelerde nasıl bir iş geliştirmemiz gerekiyor, nasıl başarılı olabiliriz? soruları karşısında 2008 ve 2009 yı llarını kapsayan uzun süreli pazar araştırmaları yaparak, piyasanın ihtiyaçları nı belirl edik. Farklılaşma stratejisi ile hareket ederek, "Makro Express" dediğimiz yeni bir iş modeli oluştu rduk. Makro Teknik Express'ler, Türkiye'nin her yerinden müşterilerimize hizmet götürme prensibi ile kurulmuşlardır. Sektörün ihtiyacı olan malzemeler geniş bir ürün yelpazesi olarak ı ~ • _t_ - * • Eııpress A ı NTALYA Eııpress ADANA • l _t_ :L - ~ \\
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=